Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:09:05 GMT

بهره‌وری در تمامی حوزه‌های کاری کشور ضعیف است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۲۴۹۱۴

بهره‌وری در تمامی حوزه‌های کاری کشور ضعیف است

امام جمعه کاشان با بیان اینکه بهره‌وری در تمامی حوزه‌های کاری کشور ضعیف است گفت: میزان ساعات کاری هفتگی در کشور ۶ الی ۹ ساعت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: خداوند در قرآن بر اهل توحید واجب کرده است تا روزه بگیرند و این امر بر امت‌های گذشته نیز واجب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کاشان ضمن طرح سوالاتی پیرامون برکات روزه و روزه‌داری افزود: خداوند در قرآن کریم هدف از روزه و روزه‌داری را تقوا پیشه کردن مردم در سایه ماه مبارک رمضان عنوان کرده است اما این مهم قطعی نیست ولی نکته حائز اهمیت آن است که اهل توحید باید به این آیه و پیام آن توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه روزه چند نوع است، خاطرنشان کرد: نخستین نوعروزه عمومی است که فقط انسان از خوردن و آشامیدن امتناع می‌کند و در روزه خاص علاوه بر این سعی می‌کنیم تمام اعضا و جوارح روزه‌دار باشد و در روزه خاص الخاص با وجود شرایط روزه خاص حتی فکر گناه کردن نیز به ذهن خطور نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری سخت‌ترین امساک را اسماک زبان عنوان کرد و تصریح کرد: مدیریت و محار زبان کار سختی است و جزء ریاضت‌های سخت محسوب می‌شود و امام صادق (ع) نیز در این باره می‌فرمایند که روزه دار باید چشم، گوش، گوشت، پوست، مو، دست و خون او روزه‌دار باشد.

عضو جامعه مدرسین قم با بیان اینکه با خدا عهد ببندیم تا روزه امسال مقدمه‌ای باشد تا گناه صغیره و کبیره نکنیم و اگر زمین افتادیم سریع بلند شده و استغفار کنیم، ابراز داشت: یکم تا هفتم خرداد هفته بهره وری و این موضوع همان اقتصاد مقاومتی است و به معنی سیاست گذاری در جهت بهره برداری حداکثری است.

نمازی ضمن اشاره به برگزاری محافل دانشگاهی، صنعتی و غیره در جهت افزایش بهره‌وری بیان کرد: در محافل متعدد دانشگاهی و صنعتی در جهت افزایش بهره‌وری همایش‌های متعددی برگزار شده است اما در عمل نتیجه محسوسی مشاهده نشده است در حالی که بهره‌وری باید در حوزه‌های نیروی انسانی، صنعت، کشاورزی، تولید، صادرات و غیره باشد.

وی با بیان اینکه باید میزان بهره‌وری در همه حوزه‌ها مورد توجه قرار بگیرد، اذعان داشت: بهره‌وری در همه عرصه‌های کشور ضعیف است به گونه‌ای که ساعات کار هفتگی در ژاپن به 49 الی 60 ساعت و کره جنوبی به 54 الی 72 ساعت می‌رسد اما متاسفانه در ایران این میزان 6 الی 9 ساعت است و این موضوع مایه تاسف است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه تنها راه تشکیل دولت بر پایه تمدن بشری بالا بردن قدرت سیاسی و اجرایی در همه عرصه‌ها است، تاکید کرد: 7 خرداد سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی و روز قانون است و در همین راستا امام راحل خطاب به نمایندگان فرمودند که شما نمایندگان مردمی هستید که آن‌ها به جز اسلام چیز دیگری را نمی‌خواهند.

امام جمعه کاشان ضمن اشاره به روز 11 خرداد، روز جهانی کودک گفت: سازمان ملل متحد در سال 1945 یعنی 72 سال قبل مورد توجه قرار گرفت و اولین اقدام او ایجاد صندوق حمایت از کودکان بود اما امروز بشریت شاهد است که بیشترین جنایات علیه کودکان انجام می‌شود و کودکان زیادی در کشورهای جنگ زده جان می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به گزارشات سازمان ملل مبنی بر نابودی یمن و فوت 500 نفر بر اثر وبا در این کشور افزود: روز 14 خرداد سالروز رحلت امام راحل است که این مصیبت بزرگ را به مقام معظم رهبری و ملت مجاهد و متعهد ایران تسلیت عرض می‌نمایم.

انتهای پیام/

R7845/P1357/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه تمامی میادین و بازار های میوه و تره‌بار تعطیل است

شنبه همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) همه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران تعطیل هستند.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اعلام کرد: روز شنبه 15 اردیبهشت ماه همه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • شنبه تمامی میادین و بازار های میوه و تره‌بار تعطیل است
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!