Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز جمعه این هفته شهر های استان یزد باحضور پرشور مردم استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، انتقاد از رواج بدحجابی در دارالعباده و آنچه را که مسئولین نظام باید با توجه به سیره امام خمینی(ره) نصب العین خود قرار دهند از جمله محورهایی بود که ائمه جمعه شهرستانهای استان یزد در خطبه های نمازجمعه این هفته بدان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت یزد

برخی از مسئولان به صورت عمد سعی دارند مردم را به سمت مظاهر بی‌دینی بکشانند

امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت سالروز ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین 15 خرداد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) تنها عالم و فقیهی بود که توانست حکومت اسلامی مورد خواست اهل‌بیت و شیعیان آن حضرت را پایه‌ریزی نماید.

آیت‌اللهی یکی از مهمترین وظایف مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: متاسفانه الان بی‌حجابی‌ها در جامعه ما به یک دغدغه بسیار مهم برای مومنین تبدیل شده است، چرا ما باید این چنین صحنه‌هایی را ببینیم و ساکت بنشینیم.

وی ادامه داد: با وجودی که وظیفه مسئولان است که مردم را به سمت خوبی‌ها و پاکی‌ها هدایت کنند، متاسفانه برخی از مسئولان به صورت عمد سعی دارند که مردم را به سمت مظاهر بی‌دینی بکشانند و آنها را از دین و مسیر اسلام خارج کنند.

آیت‌اللهی بابیان این‌که متأسفانه شاهدیم برخی مسئولان در موضوعات فرهنگی برعکس عمل می‌کنند، گفت: مردم برای اسلام قیام کرده‌اند و خون‌های بسیاری ریخته شده که منویات دینی اجرا شود و لذا باید مسئولان در نظام اسلامی به‌جای سوق دادن جامعه به سمت موسیقی حرام و بدحجابی، جامعه را به‌سوی دین سوق دهند.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های برجسته مقام معظم رهبری گفت: مدیریت رهبری در مسئله انتخابات اخیر نیز این موضوع را بر همگان ثابت کرد که هر روزی از عمر جمهوری اسلامی سپری می‌شود، بر صلاحیت رهبری نیز افزوده می‌شود.

خطیب جمعه یزد بابیان این‌که متأسفانه بعضی از صبر رهبری سوءاستفاده می‌کنند، از مسئولان خواست در التزام عملی به ولایت‌فقیه پایبند باشند و به موضوعات مهم فرهنگی و اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند.

آیت‌اللهی اظهار داشت: کسانی که فرمان الهی را زیر پا بگذارند و به دستورات دینی و اسلامی دهن‌کجی کنند، به عذاب سخت الهی دچار خواهند شد.

خطیب جمعه یزد در پایان سالروز شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی و یاد و خاطره فرزند فقیدش و دیگر ائمه جمعه یزد را گرامی داشت.

امام جمعه بخش بهمن

عده ای می خواهند با دیکته سند 2030، فرهنگ جهاد و شهادت را حذف کنند/ در مقابل کسانی که با ولایت و رهبری زاویه دارند، قد عَلَم می کنیم

حجت الاسلام رضا علیزاده در خبطه های امروز نماز جمعه، ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم شب خاطره دفاع مقدس، اظهار کرد: عده ای تلاش می کنند دفاع مقدس، شهید و شهادت دستگاهای امنیتی و مهم کشور مثل سپاه و بسیج را زیر سوال ببرند. اینها فکر نمی کنند اگر این ها در کشور ضعیف شود جایگاه و امنیت آنها هم تضعیف می شود.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه سند 20300 ترویج زندگی غربی است، تصریح کرد: همان کسانی که برای کشورهای اسلامی برنامه ریزی می کنند، دستور می دهند که فرهنگ جهاد و شهادت از مجموعه کتاب های معارف دینی در مدارس حذف شود. در همین راستا نه چند روحانی بلندگو به دست، بلکه رهبر معظم انقلاب و عده ای از مراجع نگرانی خود را ابراز کردند که این سند با وجود داشتن کلمات زیبا، با نظام اسلامی سازگاری ندارد.

علیزاده در همین راستا، افزود: 2030 می گوید جهاد و شهادت که نمونه آن درس حسین فهمیده است، خشونت بوده و باید حذف شود، برای همین چنین درسی از کتاب درسی بچه ها حذف می شود. این سند می گوید خانواده تنها زن و مردم و فرزندان نیست، بلکه زن و زن، مرد و مرد، و انسان و حیوان هم می تواند خانواده باشد. آنوفت عده ای می گویند ما امضا کرده ایم اما نمی پذیریم.

وی ضمن اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره) اذعان کرد: پس از عروج 288 ساله رهبر کبیر انقلاب هنوز رهنمودهای ایشان چراغ راه حرکت نظام است. امروز کسانی به حضرت امام نزدیکترند که تابع راه و روش آن حضرت در همه ابعاد به ویژه استکبار ستیزی باشند، نه اینکه تنها با سخن گفتن خود را به امام نزدیک بدانند، بلکه باید در عمل هم نشان دهند.

خطیب جمعه بخش بهمن آنچه را که مسئولین نظام باید با توجه به سیره امام خمینی(ره) نصب العین خود قرار دهند، مردم باوری، سیاست توام با دیانت و رعایت عدالت اجتماعی عنوان کرد.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: مقام معظم رهبری بعد از ارتحال حضرت امام(ره) نعمتی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی هستند وبحمدالله راه و روش ایشان همان راه و مسیر حضرت امام است. امروز معنویت، شجاعت، درایت، تیزبینی و استکبارستیزی مقام معظم رهبری زبانزد عام وخاص و موجب سربلندی نظام اسلامی است و مردم به خوبی می دانند که اگر تدبیرهای ایشان نبود امروز اقتدار، امنیت و آرامش هم در کشور نبود.

علیزاده با بیان اینکه 15 خرداد نشان دهنده پیوند مستحکم روحانیت با مردم است، یادآور شد: این پیوند درسی است برای همه کسانی که فکر می کنند می‌توانند در مقابل اراده ملت و رهبری بایستند، هر جور دلشان خواست نظریه‌پردازی کنند و هرگونه که خواستند سخن بگویند. ما تا زمانی با دیگران کنار می آئیم که با ولایت و رهبری زاویه نداشته باشند اما اگر زمانی احساس کردیم کسی با رهبری زاویه دارد، هر کسی که باشد ما تمام قد در مقابلش می ایستیم.

امام‌جمعه میبد:

لزوم برطرف کردن اشکالات سند 2030

آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر میبد، ضمن تبریک ماه رمضان و توصیه روزه‌داران به تقوای الهی اظهار داشت: اساس ماه رمضان تقواست و ماه رمضان یک آموزشگاه است.

وی همچنین با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: این بانوی بزرگ اسلام، زنی است که تمام هستی خود را قربانی بعثت و رسالت پیامبر کرد، اما شیرینی فتح و پیروزی را نکشید.

اعرافی در ادامه سخنان خود با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و سالروز 14 و 15 خرداد تأکید کرد: متأسفانه نسل امروز ما امام را کمتر درک کرده‌اند و ما کمتر توانسته‌ایم تمام ویژگی‌های علمی و معنوی و اخلاقی این بزرگ‌مرد تاریخ را به جوانان بشناسانیم.

وی تصریح کرد: نباید در شناخت امام و ویژگی‌های امام کوتاهی کنیم و نباید بگذاریم امام را تحریف کنند که متأسفانه چنین تحریفی انجام می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با قدردانی از حضور پرشور و چشمگیر مردم در انتخابات اظهار داشت: اکنون با انتخاب منتخبین توسط مردم وظایف سنگینی بر عهده منتخبین است و باید در راستای درخواست‌های مردم تلاش کنند و خواسته‌های مردم را برآورده کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش قابل‌احترام است اظهار داشت: گرچه ما باید با تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها با دنیا تعامل داشته باشیم، اما نباید قرارداد و سندی را امضا کنیم که مغایر با اسلام و قانون اساسی ما باشد و اشکالات سند 2030 باید برطرف شود.

امام‌جمعه میبد با اشاره با شرایط منطقه و قساوت حکام سعودی و جلوه‌های ظلم و ستم در حق شیعیان و شیخ عیسی قاسم افزود: زشت‌ترین و مضحک‌ترین کار رئیس‌جمهور آمریکا سفر به ریاض و شرکت در اجلاس ریاض بود و دولتی که خود خاستگاه تروریست است، اکنون داعیه‌دار مبارزه با تروریست شده است.

اعرافی در پایان تأکید کرد: ترامپ و حکام سعودی فقط به دنبال جنگ در منطقه و غارت و چپاول ثروت‌های اسلام هستند و قطعاً مردم بزرگ ایران در روز قدس نشان می‌دهند که این حکام غارتگر و مزدور رفتنی هستند.

امام‌جمعه مهریز:

نباید تعهدات و اسنادی امضا شود که عزت کشور را خدشه‌دار کند

حجت‌الاسلام محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مهریز، ضمن تبریک ماه ضیافت الهی گفت: ماه رمضان برای مسلمانان سراسر فرصت است و اولین برکت و فرصت این ماه، تقویت اراده و تصمیم‌گیری است.

وی فرصت آشتی باخدا و برقراری رابطه با معبود را از دیگر فرصت‌های ماه رمضان برشمرد و گفت: از برکات مهم ماه رمضان فرصت پیوند با ولایت در شب‌های قدر است.

وی با اشاره به فرارسیدن 14خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر جمهوری اسلامی، اظهار داشت: این انتصاب برحق و شایسته التیام‌بخش مرگ حضرت امام(ره) بود.

محی‌الدینی، صداقت با مردم، شجاعت در کنار علم و فضل را از ویژگی‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) از معنویت و عبودیت برخوردار بود و تعلیمات ایشان همچنان زنده است.

وی تصریح کرد: امام برای ما عزت بود و امروز خدا نکند تعهدات و اسنادی امضا شود که عزت ما را خدشه‌دار کند.

خطیب جمعه مهریز در پایان بیان داشت: امروز هم رهبری ما همان ویژگی‌های حضرت امام(ره) را دارد و تمامی فتنه‌ها باوجود ایشان نقض می‌شود. همان‌گونه که سخنرانی‌ها و بصیرت‌افزایی ایشان فتنه‌ سال‌های ۷۸و ۸۸ را خنثی کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند و در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه این دو در عرصه تولید، توجه واقعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری _شنبه هشتم فروردین_ در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه با اشاره به اینکه جامعه ما حکم یک خانواده را دارد که هرکدام از ما در عرصه‌های مختلف مشغول ایفای نقش برای اعتلای آن هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ای هستیم که از سوی مستکبران عالم تحت تحریم بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به فضل خدا و اتکا به نیروی انسانی خودمان کار را شروع کردیم و امروز تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه شده‌ایم، افزود: تنها کشوری هستیم که پرچم توحید، آزادگی و استقلال را در دنیا بلند کرده‌ایم، تحت تأثیر نظام فاسد سرمایه‌داری قرار نگرفتیم و باعزت روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه خداوند متعال اراده فرموده است که این انقلاب و این ملت را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی عالم‌گیر شده است و آمریکای مستکبر که از اوایل انقلاب تحریم را علیه ما شروع کرد، در کشورش مبتلابه خیزش عمومی در همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام غفوری لحظه‌لحظه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در عرصه کارگری و کارفرمایی در سال‌های بعد از انقلاب صورت گرفته است را عبادت دانست و ادامه داد: دنیا به نیروی کار و کارگر به چشم یک ابزار نگاه می‌کند و تا حدی برای او احترام قائل می‌شود که منافع نظام سرمایه‌داری را تأمین کند، اما در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نیروی انسانی به‌عنوان زیربنا و اساس کار نگاه می‌شود و به شخصیت، کرامت انسانی جایگاه او در عرصه تولید، توجهی واقعی می‌شود.

وی اضافه کرد: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند که اگر باهم حرکت کنند، پرواز شکل می‌گیرد. دلسوزی این دو مجموعه برای یکدیگر، اوج اعتلای این ملت است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌) در بحث جهش تولید که در هر منطقه و هر استانی لازم است مسئولان بررسی کنند که با توجه به اقتضائات منطقه، چه اقداماتی انجام شود تا جهش تولید شکل بگیرد، عنوان کرد: نیاز است مسئولان استان با توجه به زیست‌بوم استان کرمانشاه برای اقتضائات نیروی انسانی و سرمایه‌های خدادادی که در این استان وجود دارد، هم‌فکری کنند تا هم رونق اقتصادی را به ارمغان بیاورد و هم نرخ بیکاری را به صفر برساند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل کار تولیدکنندگان، تأکید کرد: موارد متعددی از تولیدکنندگان را ملاقات کردم که از موانع موجود در بروکراسی اداری گلایه‌مند بودند؛ بنابراین بنده در ابتدای سال، در خطبه‌های نماز جمعه، به مسئولان تأکید کردم در صورتی که یکی از مسئولان در ادارات برای تولید کننده و روند تولید مشکلی ایجاد کند، بنده در نماز جمعه او را به مردم معرفی خواهم کرد.

کد خبر 748579

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند