Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سالهای 56و57 با هوشمندی و و شامه قوی جلوی نفوذ را گرفتند و هیچ مصالحه ای را با حکومت وقت نپذیرفتند، اظهار کردند: امام(ره) سیاست های سکولاری را نابود و انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کردند که دفاع از محرومان، عدالت اجتماعی و جهانی بودن از شاخصه های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز؛ ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکهامام خمینی(ره) در سالهای 56و57 با هوشمندی و و شامه قوی جلوی نفوذ را گرفتند و هیچ مصالحه ای را با حکومت وقت نپذیرفتند، اظهار کردند:امام(ره) سیاست های سکولاری را نابود و انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کردند که دفاع از محرومان، عدالت اجتماعی و جهانی بودن از شاخصه های نظام اسلامی است.

دولت منتخب مواضع دشمن شادکن خود در تبلیغات انتخابات را اصلاح کند

حجت الاسلام میرزایی امام جمعه شهرستان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) و پانزده خرداد اظهار کرد:ملت بزرگ ایران در آستانه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و بیست و هشتمین سالگرد ولایت و رهبری خلف صالح وی در حالی یاد و خاطره امام عظیم الشأن و بنیان گذار جمهوری اسلامی را پر شور تر از گذشته گرامی می دارد که با پشتوانه انتخاباتی بزرگ و حضوری خیره کننده پای آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی و اندیشه سیاسی امام (ره) و مؤلفه های بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی استوار ایستاده است.

حجت الاسلام میرزایی گفت:ملت شریف و متدین و انقلابی ایران در اواخر دهه چهارم انقلاب، به حدی از بلوغ و رشد خود رسیده است که بیش از هر زمان ، ثمره و محصول ایمان ، اتحاد و بصیرت خود را علی رغم همه دشمنی ها، تهدیدات ، تحریم ها ، فشارها و فتنه های دشمنان و بدخواهان داخلی و خارج ، با نهایت افتخار و غرور ملی و به کوری چشم دشمنانش به نظاره نشسته است و اکنون طبق اعتراف و اذعان دوست و دشمن، تداوم عزت و اقتدار کشور و جامعه انقلابی را در گرو پافشاری بر همان سه اصل ایمان و اتحاد و بصیرت باور دارد که البته با اصرار بر اصول مکتب امام راحل و مؤلفه های بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی که متجلی در سیره و روش و منش مقام معظم رهبری می باشد ، دنبال می نماید.

امام جمعه پارسیان با اشاره به پایان پذیرفتن انتخابات تصریح کرد: پرونده انتخابات ریاست جمهوری با تنفیذ رهبر معظم انقلاب اسلامی مشروعیت و بسته می شود لذا اصلی ترین انتظار از ریاست جمهوری تنظیم مواضع و رویکردهای دولت دوازدهم با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است که همان ترجمان سیره و منش امام راحل و محور اصلی انسجام و وحدت ملی می باشد.

وی افزود:آن چه در همین راستا امید می رود، ضرورت جبران و بلکه اصلاح مواضع ناصواب و ساختار شکنانه و دشمن شاد کن که در مقطع تبلیغات انتخاباتی متأسفانه از خود نشان داده شده و چه بسا باعث تضعیف ارزشهای دینی و انقلابی گردیده است،لذا با توجه به وظیفه نگهبانی از آرمانهای انقلاب اسلامی باید از جایگاه اپوزیسیون دوری شود.


امام جمعه شهرستان ضمن تسلیت مجدد ایام رحلت حضرت امام(ره) ، انتخاب خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری را مرهمی بر خلأ وجود آن امام راحل دانست که باید قدر رهبری را بدانیم و فرمانش را به جان پذیرفت.

خطیب نماز جمعه پارسیان با اشاره به حادثه 15 خرداد،آن را نقطه عطف انقلاب دانست و تأکید کرد:مردم در پانزده خرداد سنگ بنای انقلاب اسلامی را پای ریزی کردند و اسلام برای همیشه در مقابل استکبار بیمه گردید.

میرزایی با اشاره به دغدغه های امام راحل مبنی بر فرهنگ اسلامی در کشور گفت:دشمن خوب می داند اگر فرهنگ اسلامی را از فرزندان انقلاب بگیرد زیر ساخت مهم انقلاب نابود می گردد.

امام جمعه پارسیان افزود:سند ٢٠٣٠ با هیچ کدام از اسناد انقلاب و اسلام سازگاری ندارد و امضاء کنندگان و ابلاغ کنندگان آن به جامعه اسلامی خیانت کردند.

وی ائتلاف عربی را طرحی شکست خورده دانست و عنوان کرد: هزینه کردن میلیاردها دلار در مقابل راهبرد دفاعی انقلاب و تقویت جبهه مقاومت باز هم تمامی نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کند.

خطیب نماز جمعه پارسیان با هشدار نسبت به شیوه تب کنگو و تأسف از نداشتن کشتارگاه به همه مردم برای مراقبت از سلامت خود و جامعه هشدار داد.

میرزایی با انتقاد از مسئولانی که می گویند وضعیت بازار آرام است گفت:یکی از دلایل گرانی ها عدم بازرسی مستمر از اصناف است که ظاهراً آقایان در بازار نیستند و خبری از گرانی ها ندارند.

وی از برگزاری مراسم گلریزان توسط اداره دادگستری و از همه کسانی که برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند تقدیر کرد.

امام جمعه شهرستان با توجه به تلاقی امتحانات دانش آموزان با ماه مبارک رمضان با درخواست از مسئولان برای برنامه‌ریزی بهتر در سال آینده تأکید کرد:امتحان درسی مجوز روزه خواری نیست.

امام جمعه شهرستان با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س)در دهم ماه مبارک رمضان او را تنها حامی پیامبر در زمانی که همه مردم او را تنها گذاشتند دانست و بااشاره به کلام پیامبر اکرم (ص) که فرمود :خداوند از او به من فرزندی عطا کرد که از سایر همسرانم چنین موهبتی نصیبم نشد.

دفاع از ارزش های اصیل انقلاب معیار اصلی سنجش مسئولان نظام است

حجت الاسلام حسن علیدادی، امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه بر رعایت هر چه بیشتر تقوی الهی در تمامی شئون زندگی و با اشاره به تسلیت سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) گفت: در کنار تلخی این رحلت جانسوز، شیرینی انتخاب رهبرر شایسته انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بود که 28 سال موفق به اداره این کشور به بهترین وجه پس از رحت امام راحل(ره) شدند.


وی با بیان اینکه دوران رهبری امام خمینی(ره) به 4 دوران خلاصه می شود افزود: دوران اول آغاز فعالیت های سیاسی و ظهور با برکت امام به عنوان رهبر دینی و کسب مقبولیت سریع از طرف جامعه اسلامی است آن هم در زمانی که ظلم و ستم تمام کشور را فرا گرفته بود و به مردم فهماند که تقیه در شرایط کنونی کشور حرام است و مبارزات را به کانون اصلی خود یعنی حوزه های علمیه، مراکز فرهنگی و دانشگاه ها کشاند و موفق شد تا این مراکز را درگیر مبارزه با ظلم و ستم کند.


خطیب جمعه کیش ادامه داد: در این دوران امام راحل(ره) مردم را متوجه کانون های اصلی فساد کرد که در داخل کشور رژیم وقت و در خارج استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و ابرقدرت ها بودند.


وی دوران دوم مبارزات امام را دوران فترت و فاصله 15 ساله تبعید امام راحل (ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این دوران از زمان سخنرانی امام راحل(ره) علیه قرارداد ننگین کاپیتولاسیون و تبعید امام که فاصله ظاهری میان امام و مردم می اندازد و امام با هوشمندی از این دوران برای معماری و طراحی حکومت اسلامی استفاده می کند آغاز شده و تا ظهور مبارزات مردم و پیروزی انقلاب در سال 57 ادامه می یابد.


علیدادی نخستین جرقه های انقلاب در سال 56 را آغاز سومین دوره مبارزات امام راحل (ره) دانست و افزود: نخستین جرقه های انقلاب در سال 56 به وسیله مردم سلحشور قم در سال های 56 و 57 زده شد و در این سال ها مبارزات امام با شاه و استکبار به اوج خود رسد تا در بهمن 57 انقلاب با همراهی و همکاری مردم به پیروزی رسید و این دوران که امام با هوشمندی توانست در مقابل نفوذ ایستادگی کند از سخت ترین دوران های رهبری امام است.


وی ادامه داد: امام می دانست که دوران مشروطیت روحانیت به دو دسته تقسیم شده بودند، دسته ای که تنها به تذکر بسنده کرده بودند و فکر می کردند تنها با نظارت روحانیون بر قوانین می توان مملکت را اداره کرد که این افراد به زودی کنار کشیدند و دسته ای که در رأس آن ها شیخ فضل الله نوری قرار داشت و تمام همت آن ها این بود که حکومت اسلامی را پیاده کنند و در این راه فدایی اسلام و تفکر اسلامی خود شدند.


امام جمعه کیش با اشاره به اینکه در سال های 56 و 57 هم تعدادی بر این باور بودند که با مذاکره و مصالحه می توان کارها را پیش برد و پیشنهاد مذاکره می دادند اضافه کرد: امام در این سال ها با هوشمندی و و شامه قوی جلوی نفوذ را گرفت و هیچ مصالحه ای را با حکومت وقت نپذیرفت.


وی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران پس از پیروزی را سخت ترین دوران رهبری امام خمینی(ره) خواند و افزود: به شهادت همه تحلیل گران تاریخ دوران ده ساله رهبری امام خمینی(ره) از پیروزی انقلاب تا رحلت سخت ترین دوران رهبری ایشان بود.


علیدادی با اشاره به اینکه در این دروان جریانات فتنه و حوادث مختلف در داخل کشور و نقشه های دشمنان در خارج از کشور برای براندازی و یا تغییر مسیر انقلاب هر روز بیش از پیش بروز و ظهور می کرد، ادامه داد: امام حکیم، عارف و هوشمند انقلاب اسلامی توانست کشور را 10 سال پس از پیروزی به بهترین شکل ممکن رهبری کرده و قانون اساسی بنویسد، انتخابات متعدد برپا کرده و حکومت اسلامی را در ایران معماری کند.


وی افزود: نگرانی عمده مسئولان دلسوز نظام بر این بود که پس از امام چه خواهد شد همچنان که دشمن دل به امید این بسته بودند که بتوانند پس از امام به انقلاب ضربه بزنند و انقلاب را شکست بدهند اما اتفاق مبارکی رقم خود و رهبر فرزانه و فرهیخته ای از شاگردان امام سکان هدایت و رهبری نظام و انقلاب اسلامی را به دست گرفت و تلالوء خورشید روحبخش این خورشید انقلاب را هدایت کرده و همه خطرات را خنثی و فتنه های سخت را شکست داد.


خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه فتنه 88 سنگین ترین و حجیم ترین فتنه ای است که انقلاب را مورد تهدید قرار داد اظهار کرد: با درایت و هوشمندی رهبر انقلاب و فهم و درایت مردم شکست خورد و رهبر معظم انقلاب جلوی انحرافات را با درایت گرفت نه اجازه داد کشور از فتنه ها آسیب ببیند و نه اجازه داد کشور دچار انحرافات بشود.


وی با تصریح بر اینکه این همان خط اصیل انقلاب و نظام است تاکید کرد: مسئولان نظام با همین معیار سنحش می شوند.


علیدادی افزود: کسانی که برای مردم خدمت صادقانه انجام می دهند در هر رده از مسئولیت های نظام با همین محک مورد ارزیابی قرار می گیرند.


وی تاکید کرد: امیدوارم در خدمت نظام و خط اصیل انقلاب که همان خط دفاع از ارزش های نظام است و 8 سال کشور را در جنگ نگهداری کرد و توانست شهدای دفاع مقدس را به شهدای مدافع حرم پیوند بزند تا جان خود را در خارج از مرزها فدای نظام مقدس اسلام و مسلمانان کنند تا آخرین نفس باقی مانده و از آن دفاع کنیم.

انقلاب اسلامی، اسلام واقعی را زنده کرد/ اتحاد رمز موفقیت و ایستادگی در برابر دشمنان است

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صفایی حائری، امام جمعه شهرستان سیریک اظهار کرد: دشمنان نظام و اسلام بیش از 40 سال است که با ظهور انقلاب اسلامی انواع و اقسام تهدیدها ، تحریم ها ، فتنه ها را برای نابودی و سرنگونی نظام و انقلاب برنامه ریزی می کنند و امروز رمز ایستادگی و موفقیت در برابر آنها اتحاد، همدلی و رفع معضلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: هر کسی که شیطان را ولی خود قرار دهد بداند دچار خسران و نابودی خواهد شد کسی که اهل ریا و دو رنگی و غیبت است یقینا شیطان همراه و همیار اوست و نهایتا او را نابود و گمراه خواهد کرد.

صفایی حائری بیان کرد: 13 خردادماه سخنرانی کوبنده حضرت امام در مدرسه فیضیه قم و آغاز قیام 15 خرداد و حمله به طرح کاپیتولاسیون بود که با واکنش های زیادی همراه شد و با این حرکت امام عزم انقلابیون برای سرنگونی رژیم طاغوت بیشتر و فعالتر شد.

امام جمعه شهرستان سیریک یادآور شد: امام(ره) اسلام ناب محمدی نه اسلام حرف و امریکایی را که در آستانه نابودی و فراموشی بود دوباره همانند قیام امام حسین(ع) احیا کرد و جهان مادی گرای استکبار را به وحشت انداخت.

این مسئول تصریح کرد: حضرت امام حرکت های انقلابی خود را از مساجد داخل و خارج کشور، حوزه های علمیه، کتابخانه ها و اماکن فرهنگی و مذهبی و با جوانان و نوجوانان آغاز کرد و به همه نشان داد که هر چیزی که با ایمان و توکل خدا همراه باشد گرچه راه دشواری دارد پیروزی از آن اوست.

امام جمعه شهرستان سیریک عنوان کرد: امروز یکی از خواسته های بزرگ و مهم دشمنان نظام و اسلام از بین بردن ولایت فقیه در جمهوری اسلامی است مسئله ای که همواره همه نقشه ها و برنامه ریزی ها دشمنان را برای رسیدن به اهدافشان ناگام کذاشته است.

صفایی حائری اضافه کرد: همه کشورهای مسلمان باید از مظلوم حمایت و در برابر ظالم قیام و ایستادگی کنند و امروز متاسفانه در جهان اسلام اینگونه نیست و خیلی ها با نام اسلام بزرگترین خیانت و جنایت بر علیه اسلام و مسلمانان انجام می دهند و خودشان را دایه دار حرمین شریفین و پرچم دار اسلام می دانند که جای تاسف و بدبختی جهان اسلام است که دشمن تا این اندازه روی آنها تاثیر گذاشت و نه تنها آنها را منحرف بلکه حامی و برادر خود می دانند.

راه امام(ره) پاینده و پویاست

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه قشم در خطبه های نماز جمعه شهرستان، مقاومت در برابر شیطان درون و شیطان صفتان بیرونی را از آموزه های ماه رمضان برشمرد و با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: خدیجه کبری(س) اولین زن ایمان آورنده به رسول خدا(ص) بعنوان رهبری الهی بود و از مال و جان خود را در راه حمایت از پیامبر(ص) دریغ نکرد، ضرورت دارد در تبیین ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار بیش از پیش ایفای نقش شود.

جوکار، با گرامیداشت یاد شهدا، آزاده سرافراز سید على اکبر ابوترابى را سید آزادگان و اسوه ی صبر و استقامت در زندان های بعث عراق خواند و افزود: حضرت امام خمینی(ره) نمونه ای کامل، رهبر استقامت و مقاومت در جهان است.

وی با اظهار اینکه نام، یاد و راه امام(ره) در دل تاریخ و انسان ها پاینده و پویاست، انتخاب مجلس خبرگان رهبری در تعیین رهبری بعد از حضرت امام(ره) را انتخابی تاریخی و ناشی از الهامی الهی دانست و بیان کرد: به خیال خام دشمن، انقلاب امام با رحلت ایشان به پایان می رسد اما، مجلس خبرگان با انتخاب شخصیتی که تجلی بخش تمامی ویژگی ها و اوصاف امام راحل(ره) است، نجات بخش انقلاب اسلامی شدند.

امام جمعه قشم قیام 15 خرداد را سرآغاز انقلاب اسلامی دانست و مقاومت و عدم سازش کاری امام(ره) با دشمنان را از عوامل حصول پیروزی عنوان و تصریح کرد: همراهی مردم با روحانیت در پیروزی و حفظ انقلاب به خوبی آشکار است و تشیع جنازه بی نظیر حضرت امام(ره) نیز بیانگر محبوبیت ایشان در بین مردم می باشد.

جوکار در پاسخ به داعیان از بین رفتن مرجعیت روحانیت در بین مردم گفت: لبیک گویی مردم به رهبری و علماء در تمامی عرصه ها بویژه انتخابات اخیر، دلیل محکمی بر خلاف واقع و نسنجیده بودن گزافه گویی های ناشی از تفکرات سکولار است.

جوکار تاکید کرد: میز خدمتی که مسئولین در اختیار دارند بواسطه ی مرجعیت روحانیت در بین مردم فراهم گردیده و اگر مردم به روحانیت لبیک نمی گفتند و ذره ای از شور و نشاط انتخابات کاسته می شد، یقینا فرصتی برای خدمت باقی نمی ماند.

وی تائید انتخابات توسط شورای نگهبان را فصل الخطاب خواند و با تبیین اینکه منتخبین می بایست خدمتگذار همه ی مردم باشند، افزود: ملت ایران خط کشی توسط برخی مسئولین را نمی پذیرد؛ چرا که لطمه ی به انقلاب و اندیشه ی پاک رهبری و امام(ره) است.

امام جمعه قشم خطاب به منتخبین مردم در شوراهای اسلامی گفت: منتخبین مردم با نیت خالص و الهی برای خدمت به مردم بر اساس وظیفه شرعی، قانونی و وجدانی تلاش نمایند و بواسطه ی عمل به وعده های انتخاباتی قدردان اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه باشند.

قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ نقطه شروع آزادی و استقلال، انقلاب اسلامی ایران بود

حجت السلام والمسلمین عباس کثیر در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرچارک ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای پرورش روح وایمان واعتقادات دانست وهمه را به استفاده کامل از این ماه مبارک سفارش کرد و افزود: این ماه مملو ازخیر برکت ورحمت الهی است ودراین ماه خداوند دعاها را استجابت می کند پس ازخداوند توفیق عبادت و بندگی را درخواست نمایید تا در صف عباد خاص پروردگار متعال قرار گرفته وازنعمت های لایزال او بهره ببرید.

وی درادامه به حدیث قدسی که خداوند به پیامبر اسلام درشب معراج خطاب کرده بودند که درباره صفات ونشانه های اهل آخرت واهل خیر؛و اهل دنیا است پرداخت و عنوان کرد: سفارش های اهل بیت و خداوند این است که انسان نباید کینه دیگران را به دل بگیرد و یکی از دلایل عدم رضایت از مردم همین کینه توزی و حقد را برشمرد که باعث می شود از دیگران همواره ناراحت باشد و از آنها رضایت نداشته باشد که این صفت تایید قرار گرفته ونکوهیده شده است.

کثیر صفت دیگر اهل دنیا را عدم عذرخواهی وپوزش خواستن ازکسانی است که در حق آنها بدی کرده وآنها را مورد آزار و اذیت قرارداده است عنوان کرد و گفت: این صفت ممکن است از غرور وتکبر نشأت گرفته باشد انسان متکبر به خود این اجازه را نمیدهد که ازدیگران عذرخواهی بکند وازآنها پوزش بخواهد چراکه همه را به چشم حقارت وکمتر از خود نگاه می کند و لازم نمیداند از آنها معذرت خواهی بکند، که این یکی از بدترین صفات انسات میتواند باشد که درحق دیگران بدی بکند ومتوجه بد بودن اخلاق ورفتار خود است و در آخرهم ازکار خود پشیمان نیست و عذرخواهی نمیکند.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: صفات دیگر عدم قبول کردن پوزش ومعذرت خواهی دیگران است (لایقبل عذرمن اعتذرالیه) انسان اهل دنیا علاوه براینکه ازدیگران عذرخواهی نمیکند عذرخواهی وپوزش طلبیدن دیگران راهم قبول نمیکند که این حالت از غرور بیش ازحد است که پوزش ومعذرت خواهی دیگران رانپذیرد.

کثیر دراین مورد افزود: سفارش اهل بیت براین است که عذرخواهی برادرمومن خودت را بپذیر ویا حتی فراتر از آن هم سفارش کردند وآن اینکه اگر برادر مؤمن تو عذری نداشت برای او عذر تراشی بکن.امام علی علیه السلام فرمودند:( اقبل عذر أخیک ، و إن لم یکن له عذر فالتمس له عذرا)عذر برادر مومن خودت را بپذیر واگر در مقابل کار بدی که انجام داده عذری نداشت برای او عذری فراهم بکن.

امام جمعه شهرچارک در خطبه دومشان را نیزباحمد وثنای اللهی ودرود وسلام برپیامبراکرم ص وأهل بیت ایشان ، خود ونماز گذران را به تقوای اللهی سفارش نمودند و درابتدا به مناسبتهای جاری که ماه مبارک رمضان بود پرداختندوگفتند ازاین ماه مبارک باید خوب استفاده شود تا إن شاءالله بتوانیم بادست پراین ماه مبارک رابه اتمام برسانیم وعفو ومغفرت اللهی را کسب کرده باشیم.

وی در ادامه به مناسبتهای در پیش رو ازجمله به پانزده خرداد

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،ائمه جمعه شهرستان‌های دشتستان و سنندج در خطبه‌های امروز نماز جمعه به نکاتی در مورد اقتصاد و وضعیت معیشت مردم و به ویژه کارگران پرداختند.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه دشتستان اظهار کرد: مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد است که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز، باید پیشرفت کشور در بخش تولید و اقتصاد ملی ارتقا یابد افزود: تاکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت و … است و به خاطر تأثیر شگرفی است که اقتصاد می‌تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.

امام جمعه دشتستان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری تاکید کرد: اگر این دو اصل را بپذیریم که بالاترین خدمت به بشریت، نشر معارف دین است و بالاترین خیانت محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است، آن‌گاه، خواهیم توانست موقعیت علامه شهید مرتضی مطهری را ارزیابی کنیم.در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد؛ جهاد در برابر تحریف، الحاد، انحراف و التقاط.

وی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس خاطرنشان کرد: ۱۰ اردیبهشت، سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس بعد از ۱۱۷ سال اشغال، توسط شاه عباس صفوی، روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است. قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به کتاب‌های باقیمانده از یونان باستان و ۴۵۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح بر می‌گردد و تا ابد به این نام خواهد ماند.

وی ادامه داد: با وجود محرومیت‌ها و مشکلات متعدد زیرساختی در مناطق غیربرخوردار واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس خیانت و ظلم در حق مردم مناطق جنوب است.

امام جمعه دشتستان افزود: در شرایطی که شهرستان‌های جنوب و روستاهای توابع آن با مشکلات و محرومیت‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌های منطقه به هیچ عنوان منطقی نیست و نباید پول پتروشیمی‌ها صرف باشگاه‌داری تیمی شود که هیچ ربطی به این مناطق ندارد.

وی با حمایت از موضع گیری بحق دکتر رضایی نماینده دشتستان دشتستان افزود: در شرایطی که برخی مدارس و مراکز آموزشی درمانی استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و تیم‌های ورزشی ما از امکانات حداقلی محرومند بخواهند سرمایه هلدینگ خلیج فارس خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود.

حجت‌الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: از مسؤولان مربوطه درخواست می‌شود جلوی این ظلم و تبعیض را بگیرند.

امام جمعه سنندج: پیامبر فرموده قبل از خشک شدن عرق کارگران حقوقشان را پرداخت کنید

همچنین ماموستا فایق رستمی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته مسجد جامع سنندج اظهار کرد: امروزه چند مؤلفه در توسعه جامعه و پیشبرد اهداف مؤثر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: امنیت کشور، امنیت زندگی مردم، اجرای عدالت در همه عرصه‌ها، رسیدگی به مسکن محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان منجر به توسعه جامعه می‌شود و باید مسؤولان این موارد را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروز مردم در سرنوشت جامعه اثرگذارند، افزود: شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» نیاز به همراهی مردم دارد و مردم باید در این زمینه همراه مسؤولان باشند.

امام جمعه سنندج همچنین به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و مردم غزه اشاره کرد و گفت: تمامی اقدامات رژیم غاصب با به شهادت رساندن ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر در زمان ۲۰۰ روز شهید و زخمی کردن تعداد زیادی مردم، زن و کودک، کادر درمانی خوی وحشیگری و حیوانی آنها را نشان می‌دهد.

ماموستا رستمی همچنین ویران شدن مساجد، بیمارستان، بهداشت و مسکن در غزه را از دیگر اقدامات وحشیانه رژیم جنایتکار صهیونیست برشمرد و بیان کرد: تمامی اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین و غزه محکوم است و سازمان ملل نیز باید سکوت خود را بشکند و به حمایت از این مردم مظلوم بپردازد.

وی از دین مبین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین نام برد و گفت: خداوند حافظ دین اسلام بوده و هیچ دشمنی نمی‌تواند آن را از بین ببرد و روزی ریشه‌های ظلم خشک می‌شود.

امام جمعه سنندج با تبریک هفته کار و کارگر، تصریح کرد: کارگران تلاشگران به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید هستند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: پیامبر مکرم اسلام در مورد کارگران می‌فرمایند، قبل از خشک شدن عرق کارگران حق و حقوق‌شان را پرداخت کنید، و این توجه پیامبر مکرم اسلام به افرادی که نقش مهمی در به حرکت درآوردن چرخ‌های توسعه و تولید دارند نشان از جایگاه ویژه است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899817

دیگر خبرها

  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند