Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه به سند 2030 اشاره و تأکید کردند: برخی ها با سند ۲۰۳۰ می خواهند ما را شهروند غربی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه ۱۲ خرداد سالروز درگذشت آزاده سرافراز حجت‌الاسلام علی اکبر ابوترابی است، اظهار کرد: آرزوی توفیق روزافزون برای همه آزادگان سرافراز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ۱۳ خرداد ماه سال ۴۲ عنوان کرد: این روزهای در سرنوشت پیروزی انقلاب اسلامی تعیین کننده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه محور فرمایشات حضرت امام(ره) در مدرسه فیضه قم دو نکته اساسی بود، خاطرنشان کرد: استقلال طلبی یعنی مبارزه با استبداد و استعمار و دین‌خواهی دو مسئله مهمی بودند که در فرمایشات امام(ره) می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد مردمی بود، ابراز کرد: حوزه‌های علمیه کشور، دانشگاه‌ها و سایر اقشار ملت لبیک گفتند و با شعار الله اکبر همه به میدان آمدند و گرچه این قیام توسط دشمن سرکوب، شهدایی تقدیم و رهبر نهضت تبعید شد اما پایه‌های انقلاب بر زمین زده شد تا در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی رسید.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ۱۴ خرداد ماه سال ۶۸ گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) سکاندار انقلاب شد و نهادهای مختلف را پایه‌گذاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه پشتیبان این نهضت خداوند است، تصریح کرد: امام(ره) با سربلندی از این انقلاب خداحافظی کرد و طبق فرموده ایشان پشتیبان این نهضت خداوند است و با رفتن فردی در این انقلاب خللی در آن ایجاد نمی‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به تصمیم مجلس خبرگان رهبری در انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام راحل اظهار داشت: این مجلس به اتفاق آراء یک شخصیت تربیت شده در مکتب فکری و اعتقادی امام(ره) یعنی آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای را به عنوان جانشین شایسته و برجسته آن بزرگوار انتخاب کرد.

وی با اشاره به سخنانی از امام خمینی(ره) در وصف رهبر معظم انقلاب این انتخاب را بهترین انتخاب عنوان کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک انسان خود ساخته‌ای بود، ابراز کرد: مقام معظم رهبری نیز تربیت شده مکتب فکری و اعتقادی امام(ره) است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مسیر پاسداری از انقلاب قدم برداشته است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به اعتراف دوست و دمشن به عهد خود با امام(ره) وفادار بوده با روشنگری و بصیرت‌افزایی دلسوزانه این ملت را راهنمایی و پدری کرده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بزرگترین منادی اجرای عدالت در جامعه است، افزود: شجاعت مثال‌زدنی عین شجاعت امام(ره) از ویژگی‌های مقام معظم رهبری است که اوج انقلابی‌گری و پاسداری از انقلاب و ارزشهای آن را در ایشان می‌توان دید.

وی با اشاره به ساده‌زیست بودن مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مردمی بودن نیز از دیگر ویژگی‌های مقام معظم رهبری است که خداوند را به خاطر این نعمت سپاسگزاریم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان اضافه کرد: این روز رحلت یار و غمخوار پیامبر اسلام(ص) یعنی خدیجه(س) است.

*نفوذ فرهنگی دشمن خطرناکتر از حمله نظامی است

امام جمعه شهرستان طارم گفت: نفوذ فرهنگی دشمن خطرناکتر از حمله نظامی است بنابراین نیاز امروز جامعه ما ایستادگی در برابر اصول و آرمانهای اصیل انقلاب است.

حجت الإسلام محمد صادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان آن را ماه خودسازی، اطاعت و بندگی و اخلاص دانست و افزود: طبق روایت امام صادق(ع) فرد روزه دار در دو موقع بسیار خوشحال می شود که از جمله آن خوشحالی بخاطر گرفتن روزه و انجام فریضه الهی و دیگری بخاطر ملاقات با پروردگار خویش است.

وی با اشاره به درخواست اداره کمیته امداد شهرستان طارم از مؤمنین و روضه داران اظهار داشت: تعداد ۱۷۴۷ خانواده تحت پوشش این اداره می باشند که نیازمند امداد و مددرسانی هستند که از این آمار تعدادی یتیم، زندانی و مستمری بگیر هستند با توجه به اینکه در کشور ۲ هزار نفر یتیم تحت پوشش ۱ میلیون حامی هستند بنابراین حمایت از ایتام فضیلت بالایی دارد و باعث نزول رحمت الهی می شود.

امام جمعه طارم با اشاره به مسائل سیاسی روز جهان ضمن تقدیر از شورای نگهبان بخاطر تأیید صحت انتخابات افزود: این حرکت باعث آرامش و امنیت در کشور شد و حضور باشکوه مردم دشمنان را خوار و ذلیل نمود و این حرکت لبیک دیگری به مقام معظم رهبری شد.

صادقی پور تصریح کرد: همراه با تأیید صحت انتخابات تخلفاتی هم وجود داشت که تعداد ۱۲۰ نفر بازداشت بود اگر قانون اجرایی شود تخلفی صورت نخواهد گرفت.

خطیب جمعه طارم گفت: نفوذ فرهنگی دشمن خطرناکتر از حمله نظامی است بنابراین نیاز امروز جامعه ما ایستادگی در برابر اصول و آرمانهای اصیل انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان طارم با اشاره به امضای سند ۲۰۳۰ که دشمنان اسلام می گویند رهبر انقلاب آن را تأیید کرده است این تهمت به نائب امام زمان(عج) و جاسوسی در تمام شئونات کشور است.

حجت الإسلام صادقی پور تصریح کرد: باید مواظب بود تا شرایط کشور تحت تأثیر انتخابات قرار نگیرد چون این سند یک سند خطرناکی است که امضاء، ابلاغ و اجرا شده است که با نهیب مقام معظم رهبری به مسئولان و وزیران دولت، سه وزیر دستور توقیف این سند را صادر کردند.

صادقی پور اظهار داشت: این سند همانند مار خوش خط و خال است که ظاهری زیبا ولی باطنی زهر آگین دارد بنابراین ضد دین، فرهنگ و اسلام است گفتنی است ولی فقیه بیدار امت است که فرموده است نباید بخاطر انتخابات امور جاری کشور ما تحت تأثیر قرار گیرد.

وی همچنین سالروز رحلت غمبار معمار کبیر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و افزود: در ۱۶ خرداد بیش از ۱۰ هزار نفر در تشییع پیکر مبارک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شرکت کرده و با ایشان وداع نمودند باید گفت امام نمرده است بلکه زنده است و در قلب مردم جادارد.

امام جمعه طارم ضمن تسلیت رحلت حضرت خدیجه(ص) اظهار داشت: ایشان تنها کسی بود که به پاکدامنی پیامبر اسلام ایمان آورد و اموال خود را در راه اسلام خرج نمود.

صادقی پور ضمن گرامیداشت سالروز ۱۵ خرداد قیام مردم گیلان به رهبری میرزا ی جنگلی در مقابل بیگانگان و استعمار، به روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و گفت: باید از کره زمین محل زندگی انسانها به نحو شایسته پاسبانی شود.

*قرارداد کرسنت، سند ۲۰۳۰ و بیشتر اختلاس ها نتیجه عدم شفافیت در عملکرد ها است

امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه یکی از لازمه‌های مهم اقتصاد مقاومتی، شفافیت در عملکرد و اطلاع‌رسانی است، گفت: مواردی مانند قرارداد کرسنت، سند ۲۰۳۰ و بسیاری از اختلاس‌ها نتیجه عدم شفافیت در عملکرد است. پدیده شوم حقوق های نجومی هم نتیجه عدم شفافیت‌هاست.

«حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور» امروز در خطبه های نماز جمعه با تأکید بر اینکه توجه به شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه جدی باشد، اظهار داشت: با وضع موجود عدم شفافیت در اعلام درآمدها و هزینه‌ها باید تابلو اکثر وزارت‌خانه‌ها به وزارت اطلاعات تغییر یابد. به صراحت اعلام می‌کنیم وزارت اطلاعات در این کشور یکی لازم و کافی است.

وی افزود: لازمه شفافیت اقتصاد مقاومتی این است که بودجه و اعتبار همه ادارات کل و جزء به صورت دقیق و با ذکر ردیف بودجه به همه مردم اعلام شود، در این صورت هیچ مسئولی جرأت اختلاس و جابجایی و عدم پاسخ به مردم را نخواهد داشت.

خطیب جمعه ماهنشان گفت: محرمانه‌‌های بیهوده مشکوک است، کشور و نظام و انقلاب را با چالش جدی مواجه ساخته‌ است. کشورهایی که اقتصاد سالم دارند، فیش حقوقی محرمانه ندارند. حتی درآمد رئیس جمهوری کاملاً شفاف اعلام می‌شود.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد بسیار مبارک و همسو با شفافیت‌ است. و می‌تواند آغاز مبارکی برای مبارزه با فساد اقتصادی باشد. این که یک مجموعه گسترده ذیحسابی نداشته باشد، تأسف بار است. واقعاً اقدام انقلابی دکتر ولایتی تحسین برانگیز است و مردم حمایت خواهند کرد.

وی با اشاره به قیام ۱۵ خرداد ، افزود: نقش مهم قیام ۱۵ خرداد زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که توجه کنیم بعد از این قیام دیگر حرکت‌های سیاسی غیر مبتنی بر ولایت فقیه رنگ باخت. با آشکار شدن مبارزات، انقلاب اسلامی برای مردم شناخته‌تر و از طرفی چهره پلید نظام طاغوتی آشکار شد.

امام جمعه شهرستان ماهنشانبا بیان اینکه این قیام سیستم حکومتی جایگزین استبداد را آشکار کرده و آگاهی‌ و انگیزه‌های سیاسی مردم را بالا برد، گفت: در قیام ۱۵ خرداد جوانان نیز با جایگاه اجتماعی و سیاسی خود بیش از پیش آشنا شدند. نتیجه همه این‌ها، شکل‌گیری رسمی یک انقلاب اسلامی با رویکرد مردمی و انقلاب با اقتدار تمام به راه خود ادامه داد.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: بیانیه شورای نگهبان و تأیید صحت مجموعی انتخابات در کنار تأکید بر تخلفات محرز بسیار مهم است. انتظار می‌رود قوه قضائیه پرونده متخلفین را به دقت و سرعت انقلابی بررسی کرده و ضمن مجازات متخلفین، آن‌ها را به مردم معرفی کند.

وی افزود: رأی مردم امانت و انتخابات امانتداری بزرگی محسوب می‌شود؛ بنابراین یکی از بهترین‌ روش‌ها این است که متخلفان حق حضور در انتخابات‌های بعدی به عنوان مجری را نداشته باشند. واقعاً چنین افرادی لیاقت لازم را ندارند.

خطیب جمعه ماهنشان گفت: ایفای نقش چنین افراد و جریان‌ها در اجرای انتخابات‌های بعدی می‌تواند جایگاه نظام و اهمیت انتخابات را مخدوش کرده و سرمایه اجتماعی، اعتماد مردم به نظام اسلامی را با چالش مواجه سازد.

حجت الاسلام زاهدی پورضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهارداشت: خدیجه کبری (س) بالاترین الگو برای زنان است. این بانو به تنهایی با ایثار جان و مال خود خدمتی بی‌بدیل برای تبلیغ و ترویج اسلام انجام داد. متأسفانه برخی‌ها ثروت خدیجه (س) را دستمایه ترویج رفاه طلبی و ثروت‌اندوزی قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم غرب و غرب‌زدگان خودفروش با پررویی و بی‌حیایی این الگوهای ناب و بی‌بدیل را از ما گرفته و سبک زندگی حیوانی و فاسد خود را در جامعه ما تحمیل کنند.

*برخی ها با سند ۲۰۳۰ می خواهند ما را شهروند غربی کنند

امام جمعه شهردندی با انتقاد از کسانی که می گویند در مورد سند ۲۰۳۰ به رهبر معظم انقلاب، گزارش غلط داده اند، گفت: این سخن یک نوع توهین به رهبری است که یعنی ایشان بر اساس گزارشهای غیرمعتبر، موضع می گیرند، اما مردم، آگاه باشید! می خواهند با سند ۲۰۳۰ ما را شهروند غربی کنند.

«حجت الاسلام حسینی نسب» در خطبه های نمازجمعه این هفته با تاکید به حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی به امضای سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و اظهارداشت : ائمه جمعه اگر انحرافی از ارزش ها و آرمانها و از هر مسئولی ببینند، تذکر خواهند داد و مردم را مطلع خواهند کرد هرچند خوشایند عده ای نباشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان به جای عذر خواهی، به دیگران تهمت می زنند، افزود: در مسئله سند ۲۰۳۰رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید موضع گرفتند و ملت انقلابی و متدین نیز به تبعیت از مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در مقابل این قرارداد خواهند ایستاد.

خطیب جمعه شهر دندی با اشاره به تایید صحت انتخابات ریاست جمهوری و تاکید بر فصل الخطاب بودن شورای نگهبان در تایید صلاحیت نامزدها و تایید صحت انتخابات و تجلیل از کاندیداهای محترم بخاطر تمکین به قانون، گفت: از قوه قضائییه می خواهیم متخلفان انتخابات را شناسایی و ضمن محاکمه به مردم معرفی کند.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به دشمنی های آمریکا به دور جدید تحریم های آمریکا اشاره کرد و اظهارداشت: تحریم های جدید آمریکا آن هم در زمانی که رئیس جمهور قول رفع تحریم ها را داده، خبر خوشایندی نیست و این نشان می دهد، آمریکا دشمن است و فرقی نمی کند چه کسی در ایران رئیس جمهور شود اما سوال اینجاست چرا برخی خود را دوستدار آمریکا و آمریکا را حامی خود معرفی می کنند؟

وی با اشاره به تحرکات عربستان در منطقه و همنوایی با آمریکا، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: آمریکا مثل گاو شیرده عربستان را می دوشد و وقتی شیرشان تمام شد، ذبحشان خواهند کرد و نوکر منطقه ای آمریکا از عاقبت صدام عبرت بگیرد.

امام جمعه شهر دندی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام باید پرشورتر برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه روز ارتحال امام برای ملت ایران یک روز غمبار بود، اظهارداشت: اما تصمیم انقلابی مجلس خبرگان و انتخاب حضرت امام خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی، دل ملت ایران را شاد و دشمنان انقلاب را مایوس کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۸ سال است که هوشمندانه و مدبرانه، انقلاب اسلامی را از بحرانها و فتنه ها عبور می دهد، افزود: امام خامنه ای مدظله العالی مایه امید مسلمانان عالم و خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب است که با آینده نگری توطئه دشمنان را خنثی می کند.

امام جمعه شهر دندی به سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در سال ۴۲ اشاره کرد و با بیان اینکه ۱۵ خرداد سالروز آغاز نهضت اسلامی است، گفت: استقلال طلبی و دین خواهی دو ماهیت و اهداف مهم انقلاب اسلامی است که اسلام، امام و مردم سه پایه اصلی این نهضت بوده و هستند.

حجت الاسلام حسینی نسب در پایان با تجلیل از شخصیت حضرت خدیجه(س) سالروز وفات این بانوی بزرگوار اسلام را تسلیت گفت.

*ضرورت حفظ وحدت ملی

امام جمعه ایجرود با تاکید بر اینکه حضور ملت غیور ایران در تمامی صحنه های سرنوشت ساز کشور نشان دهنده زیباترین دموکراسی و مردم سالاری دینی است، گفت: مسئولین باید برای حفظ وحدت ملی تلاش کرده و اجماع ملی را در نظر بگیرند.

به گزارش ایجرود خبر، حجت الاسلام محمد باقر مقدمی«امام جمعه ایجرود» در خطبه های امروز نماز جمعه با تاکید بر اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، اظهار داشت: نقش مردم بسیار پر رنگ بوده و حضور مردم پاسخ دندان شکنی به یاوه گویان نظام اسلامی ایران است.

وی با اشاره بر اینکه سلامت انتخابات توسط شورای نگهبان اعلام شد، افزود: تخلفات در هر انتخاباتی ممکن است که پیش آید اما خوشبختانه در کشور ایران اسلامی تخلفات گسترده ای صورت نگرفته است.

امام جمعه ایجرود با بیان اینکه تخلفاتی در انتخابات حق الناس است و هیچ یک از تخلفات از دید شورای نگهبان پنهان نمی ماند، تصریح کرد: افراد خاطی باید به مردم معرفی و با آن ها برخورد شود.

وی با اشاره بر اینکه نقش مردم در تمام صحنه ها مشخص و روشن بوده و اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست، عنوان کرد: حضور ملت غیور ایران در تمامی صحنه های کشور نشان دهنده زیباترین دموکراسی و مردم سالاری دینی است.

حجت الاسلام مقدمی با اشاره بر اینکه باید رقابت انتخابات به رفاقت ها تبدیل شود، ادامه داد: باید برای حفظ وحدت ملی تلاش کرده و اجماع ملی در نظر گرفته شود.

خطیب نماز جمعه ایجرود با بیان اینکه دنیای کفر با دنیای اسلام به مخالفت پرداخته و در اثر جنایت های انسان های از خدا بی خبر، جان انسان های بی گناه گرفته می شود، گفت: مردم مظلوم عراق، یمن، سوریه در مقابل چشمان به اصطلاح سازمان ملل هیچ واکنشی نشان نمی دهد.

حجت السلام مقدمی با اشاره بر اینکه دوازدهم خرداد سالروز درگذشت آزاده سرافراز عالم مجاهد آقای ابو ترابی است، ادامه داد: وی تما اسرا را به صبر و بردباری دعوت و با تدبیر بحران اسارت را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه چهاردهم خرداد ماه، بیست و هشتمین سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و انتخابات شایسته خلف صالح امام بزرگوار حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی ایران توسط اعضای محترم مجلس خبرگان است، اضافه کرد: نظامی که در کشور ایران پیاده شده است، آثار و برکات آن در دنیا مشخص است و این امنیت و آرامش ثمره نظام اسلامی و تربیت فرزندان غیور است.

حجت الاسلام مقدمی با اشاره بر اینکه سیر استراتژی برای بقای انقلاب اسلامی ایران از دو عنصر اساسی بهره مند شد که یکی اسلامی بودن و دیگر مردمی بودن این نظام است، گفت: اسلامی بودن نظام مقدس ایران و مردمی بودن آن موجب بقای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

*امام راحل تحول عظیمی در جهان ایجاد کرد

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم دره ضمن سفارش به تقوای الهی و با ارزوی قبولی طاعات و عبادات نمازگران در ماه رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماهی ات که در آن روح سیقل داده می شود و انسان های صالح از برکات و فیوضات آن نهایت استفاده را خواهند کرد.

وی با اشاره به دستگیری از نیازمندان در این ماه عزیز گفت: مردم مومن در این ماه از فقرا و نیازمندان غافل نشوند و این ماه بهترین فرصت برای کمک به این قشر از جامعه است.

امام جمعه خرم دره با اشاره به فضیلت افظاری دادن گفت: در روایات متعددی بر افطاری دادن توصیه شده است و دارای اجر و ثواب بسیاری است و لازم به ذکر است در افطاری دادن های خود از اسراف و تبذیر پرهیز کنید.

حسینی در ادامه سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و اظهار داشت: امام راحل تحول عظیمی در جهان ایجاد کرد که وظیفه ما تداوم حرکت انقلابی آن بزرگوار و تبیین اندیشه های آن بزرگوار برای نسل جوان هستیم .

وی با اشاره به مبانی انقلاب اسلامی گفت: یکی از مبانی انقلاب التزام به اسلام ن

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   ***از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   ***خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   ***تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   ***کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   ***نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته