Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری در خطربه های عبادی سیاسی سراسر این استان با اشاره به رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری بر لزوم بر افشاگری پیرامون سند 2030 تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به13 خرداد در سال ۱۳۴۲ و سخنرانی تاریخی حضرت امام(ره) در مدرسه فیضیه قم گفت: آن سخنرانی تاریخی که بر علیه شاه و دستگاه حاکمه به شدت خروشید و فریاد ونهیب زد و امر به معروف و نهی از منکر کرد و سرآغاز قیام ۱۵ خرداد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نکونام با بیان اینکه قیام15خرداد سرآغاز انقلاب اسلامی ایران شد، افزود: امروز به حمدالله آثار و برکات آن سخنرانی را نه تنها در ایران اسلامی که در جهان مشاهده می کنیم.

وی تصریح کرد: یک سخنرانی در ۱۳ خرداد در مدرسه فیضیه غوغایی به پا می کند که یک تحول جهانی ایجاد می کند که رهبری آن توسط فردی است که در مکتب امام صادق و مهذب و تربیت شده در دامن اهل بیت و از دنیا رسته و به دین و خدا پیوسته، پرورش یافته است.

امام جمعه شهرکرد به دستگیر امام رحمه الله علیه در 15 خرداد اشاره و خاطر نشان کرد: برخی فکرمیکردند بادستگیری ایشان کارتمام است در صورتی که مردم در این روز به میدان آمدند و دستگاه طاغوت عده زیادی را به خاک و خون کشید و خون ها ریخته شد و سیلاب خون راه افتاد و به ظاهر سرکوب کردند.

وی افزود: امروز شاهد برکات آن روزها هستیم وبه حول و قوه الهی ریشه استکبار از بین می رود.

نکونام یکی از ویژگی های واقعی امام(ره) پایبند علمی و عملی به اسلام ناب عنوان و گفت: امام باور به توانمندی های مردم و توانمندی های داخلی داشت و معتقد بودند مردم مومن و پای بند دین در میدان هستند.

نکونام با بیان اینکه در حال حاضر برخی تفکرات مشابه امام راحل را ندارند، اظهار کرد: برخی دل به استکبار می بندند و روی به بیگانه می آورند که ضعف این باور است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امام تاکید فراوان بر زهد و ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری و تبعیض داشت؛ این ها بلاهایی هست که امروز متاسفانه ما با آن مواجه هستیم؛ یک عده اشرافی زندگی می کنند و یک عده ای فقیر. امروز شاهد تبعیض به علت بد عمل کردن بعضی ها و سوء تدبیر بعضی ها در کشور شاهد هستیم.
وی با اشاره به انتخابات ریاست جهوری گفت: پرونده انتخابات بسته شد و انتخابات دیگر مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت حرف و حدیث ها دیگر تمام البته تخلفات و مسائلی که هست در جای خودش بررسی می شود باید بررسی شود و آن ها حساب خودش را دارد.

وی به پارتی های مختلط اخیر در کشور اشاره و تاکید کرد: اخیراً در ایران در یک پارتی شبانه بیش از ۳۰ نفر که به اعمال همجنیس گرایی و مشروب خواری مشغول بودند و مواد روان گردان استفاده می کردند دستگیر شدند، این فرهنگ همان فرهنگ قوم لوط است که دشمن در تلاش است در فرهنگ اسلامی انقلابی ایران وارد کند

نکونام با اشاره به سند ۲۰۳۰ و افشاگری مدبرانه مقام معظم رهبری اشاره و گفت: شما مردم خوب و مومن حاضر در صحنه هستید، نباید نگران بود فقط باید هوشیار و بیدار بود که کلاه بر سر ما نگذارند و جوان ها و جامعه را خدایی نخواسته بی بندبار نکنند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها درصدد این هستند که آن‌قدر با مغز و ذهن مردم ایران بازی کنند تا آرام‌آرام مردم و جوانان به مفاسد و بی‌بندوباری‌هایی چون هم‌جنس‌گرایی عادت کرده و اسلام و احکام اسلامی بی‌اعتبار شود.

امام جمعه کوهرنگ در خطبه های نماز جمعه: عده ای برنامه ریزی کردند تا فحشا را به بهانه گرم کردن تنور انتخابات رواج دهند

حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی امام جمعه جمعه کوهرنگ در خطبه های نماز جمعه دوازدهم خرداد ماه شهرستان کوهرنگ گفت: مساله بسیار جدی که به مراتب جدی تر از 2030 است و مردم، مسئولین و جوانان باید توجه کنند این است که عده ای برنامه ریزی کرده اند که در انتخابات غب، اباعی گری را بشکنند و روابط نامشروع، بدحجابی، رقص، مطرب گری، آلودگی، فحشا را به بهانه تبلیغات انتخاباتی و گرم کردن تنور انتخابات بعد از انتخابات به یک روند عادی تبدیل کنند.

وی گفت: عده ای در این کشور این کار را کردند و می کنند، زمینه سازی و برنامه ریزی می کنند افراد را می آورند تا فساد کنند تا رقص مختلط مرد و زن را ایجاد کنند برای اینکه در فضاهای عمومی موسیقی مطرب را پخش کنند، بد لباسی و بد حجابی کنند بخاطر اینکه فضای انتخاباتی به اغتشاش کشید نشود، نیروهای نظامی و انتظامی برخورد نکنند و انتظار دارند با ملایمت با اینها برخورد کنند جلوی نیروی انتظامی مومن ما را هم برای مقابله و برخورد با این اقدام ها می گیرند.

سید شهاب الدین طباطبایی با بیان اینکه مردم باید بدانند در این انقلاب چه میگذرد باید آسیب شناسی کنند مراقب باشند، افزود: عده ای دارند هدفمند برنامه ریزی می کنند که فقط هم در یک جریان پیدا می شود تمام حرکت های ضد دینی و ضد اسلامی و فرهنگی فقط در یک جریان پیدا می شود.

خطیب نماز جمعه کوهرنگ افزود: این جریان خاص در طول این سالها این مسیر را طی می کند در انتخابات یکسری ضد اخلاق ها را رو می کنند و بعد از انتخابات به عادی سازی شروع می کند که اینها با گشت ارشاد علنا و صریحا مطابقت دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه اینجا حکومت اسلامی و نظام اسلامی است این زنگ خطر و هشدار مهمی است که باید به آن توجه کرد، گفت: باید مراقب بود چرا که در صورت عدم توجه آتش آن دامن ما را هم خواهد گرفت.

طباطبایی در ادامه گفت: سفر خنده آور رئیس جمهور امریکا، ریختن تسلیحات دست 3 امریکا به حلقوم عربستان و بالا کشیدن دلارهای نفتی برای حل مشکلات مالی امریکا است.

وی به حرف های احمقانه که در این سفر زده می شود اشار کرد و تصریح کرد: اینها جامعه جهانی را چی فرض می کنند، استضعاف فکری از استضعاف مالی به مراتب بدتر است برای اینکه استضعاف فکری مردم را تحقیر و تعمیر می کند برای اینکه کشوری که بزرگترین حامی تروریست ها در جهان است را حمایت می کند و بعد می گوید از تجربه های این کشور در مبارزه با تروریست استفاده می کنیم کدام کشور؟ کشور عربستان سعودی.

امام جمعه کوهرنگ یادآور شد:کدام کشور می شود محور تروریست؟ کدام کشور می شود تروریست پرور؟ حمله به برج های دوقلو کار کدام کشور است؟ انفجار های لندن و بروکسل پاریس کار کدام کشور است که از داعش حمایت می کند؟

حجه الاسلام طباطبایی با بیان اینکه تمام تبعه هایی که در عملیاتهای انتحاری و تروریستی کردند یا عربستانی بودند یا در عربستان آموزش دیدند چیزی عینی و واقعی است، بیان داشت: روح امام خمینی (ره) بزرگوار شاد سالها پیش فرمود، آنهایی که خواب امریکا را می بینند خدا به دادشان برسد این حرف هنوز حرف روز است.

وی با اشاره به اینکه آنهایی که به امریکا خوشبین بودند و خوشبین هستند و گفته اند که می شود با امریکا معامله کرد و اعتماد کرد از این حرف ها در این سفر عبرت بگیرند، افزود: امریکا ما را محور شرارت میداند تا کی میخوایم به این کشور اعتماد کنیم تا کی با این کشور تعامل داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه کوهرنگ بیان داشت: 14 خرداد داغی همیشگی برای ملت ما است فقدان آن پیر روشن ضمیر و آن مرد الهی که با نور الهی عرصه عالم را میدید در مقابل همه قدرت های پوشالی دنیا ایستاد و ملت ما را در مسیر ایستادگی تربیت کرد.

طباطبایی گفت: برای یادبود امام در شب 15 خرداد مراسم بزرگداشتی هم برای رحلت امام و هم برای یادبود قیام 15 خرداد در مصلی نماز جمعه کوهرنگ به صرف افطار برگزار می شود که انشالله مردم حضور پیدا کنند.

امام جمعه کوهرنگ در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب شایسته و بجا مجلس خبرگان رهبری بعد از امام خمینی (ره) از اقدامات ارزشمند مجلس خبرگان رهبری است که تجربه رهبری امام خامنه ای در طول این سالهای پس از امام به ما ثابت کرده است که خبرگان در آن برهه حساس به بهترین شکل ممکن تکلیف خود را ادا کرده است بهترین انتخاب ممکن را داشته است، خداوند سایه مردی را بعد از امام بر سر ما قرار داده است که او هم مثل استادش نفس قدسی دارد، نگاه الهی دارد، بصیرت علوی دارد، شجاعت حسینی دارد، علم حسنی دارد، همه خوبیها و فضایل برای ملت در او جمع شده است، خداوند سایه ایشان را بر سر ما و ملت ما و جهان اسلام تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) مستدام بدارد.

خطیب نماز جمعه بروجن: عده ای امنیت ملی را نادیده می گیرند/افراد سهل اندیش حداقل اما فعالند حجت الاسلام دکتر رضا سعادت فر در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، افزود: متاسفانه از مظلومیت های حضرت امام(ره) آن است که به برخی از صحبت های ایشان استناد می شود و به بعضی دیگر توجهی نمی شود.


وی با مطرح کردن این سوال که آیا اسلامی که دو رکن تولی و تبری دارد می تواند شعار مرگ را فراموش کند، افزود: عده ای امروز می گویند ان شاءالله مرگ ها در همه شعارها جمع شود و ما می خواهیم برای همه زنده باد باشد.

حجت الاسلام سعادت فر اضافه کرد: امام راحل می فرمایند: از خداوند می خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها کعبه مسلیمن که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا را به صدا در آوریم.

استکبار ستیزی از اصول انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام سعادت فر ضمن تاکید بر این که استکبار ستیزی از اصول انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مراقب باشید شعارها برای ما یک لقلقه زبان نیست بلکه تفکر ماست که بر اساس آن حرکت و عمل می کنیم.

وی افزود: همه لیبرال صفتان و غرب گرایان بدانند که ملت ایران هرگز از شعارهای مرگ بر صهیونیست و مرگ بر آمریکا تحت هیچ شرایطی دست بر نخواهند داشت.

عده ای از حس وطن دوستی جوانان سوء استفاده می کنند

خطیب نماز جمعه بروجن با اشاره به این که عده ای امروز از حس وطن دوستی جوانان سوء استفاده می کنند، افزود: به صراحت باید گفت امروز در جامعه ایران انقلابی دو خط فکری غرب گرا و انقلابی وجود دارد.

حجت الاسلام سعادت فر در بخش دیگری از خطبه ها افزود: امروز نماز جمعه کانون وحدت بین حزب الله و تبیین کننده مرز بین دو خط فکری انقلابی و غرب گراست.

وی با اشاره به صادرات رایگان گاز ایران به ترکیه در اثر قرارداد خیانت بار کرسنت، افزود: اگر این گاز امروز به کشورهای مظلوم همچون سوریه، عراق و یمن می رفت سر و صدای زیادی به پا می کرد.

افراد سهل اندیش حداقل اما فعالند/اعتماد به لیبرال مملکت را تحویل منافقین می دهد

حجت الاسلام سعادت فر با تاکید بر این که باید مراقب بود مملکت تحت مدیریت افراد ساده لوح قرار نگیرد، گفت: اعتماد به لیبرال سرانجامش تحویل مملکت به منافقین می شود.

وی با بیان این که با سهل اندیشی نمی شود مملکت را اداره کرد، افزود: مشکل مملکت افراد سهل اندیش و بی خیال هستند که حداقل اما فعالند.

خطیب نماز جمعه بروجن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدای ۱۵ خرداد، گفت: آن روزی که مجلس و دولت خوی کاخ نشینی پیدا کند باید فاتحه کشور را بخوانیم.

خطیب جمعه لردگان: امروز مى خواهند با سند ۲۰۳۰ با زور و اجبار ما را تبدیل به شهروند غربى کنند/ قرآن حلال مشکلات انسان هاست

حجت السلام انصاری امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای استغفار و بهره مندی از فضیلتهای مهمانی خداست گفت: باید در این ماه با روزداری، قرائت قرآن وعبادت نهایت بهره را ببریم.
انصاری با اشاره به برکات قرآن گفت: قرآن انسان را به بهترین راه ها هدایت می کند و حلال مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و باعث سعادت انسان می شود و انسان را از عذاب الهی محافظت می کند.
وی، به فلسفه روزه‌دارى اشاره کرد و گفت: از فلسفه های روزه داری به یاد گرسنگان افتادن و کمک به محرومان و مستضعفان است.
امام جمعه لردگان با اشاره به سخن پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمودند: «هر که از شما، روزه‌دار مؤمنى را در این ماه افطار دهد. از براى او نزد خداوند ثواب آزاد کردن بَرده و آمرزش گناهان گذشته خواهد بود.»

پیامد انحراف فرهنگى‌
انصاری به سند 2030 اشاره داشت و گفت: کتابهاى درسى باید به گونه ای باشند که دروس انقلابى و اسلامى را به بچه‌هاى ما یاد دهند و باعث بیداری جوانان ما شوند؛ باید در آموزش و پرورش ما فرهنگ مقاومت و مبارزه با آمریکا و استعمارى آموزش داده شود به گونه ای که اطفال ما را شیربچگانى که همیشه پشت جبهه مقاومت علیه آمریکا و صهیونیست و سایر چپاولگرهاى شرق و غرب نشسته‌اند، تربیت کند.

انصاری بیان داشت: اگر انحرافى در فرهنگ یک رژیم پیدا شود، دیرى نخواهد گذشت که انحراف فرهنگى بر همه غلبه می کند و همه را خواهى نخواهى به انحراف می کشاند.
انصاری تصریح کرد: امروز مى خواهند با سند ۲۰۳۰ با زور و اجبار ما را تبدیل به شهروند غربى کنند

تبعات اجراى سند ۲۰۳۰
وی ادامه داد؛ با پذیرش این سند، ایران ملزم مى‌شود تا تغییرات مدنظر یونسکو را در نظام آموزشى و فرهنگى کشور حتى در زمینه کنترل جمعیت و محیط زیست و. .. اعمال کنند و همین پایه تعارضات فرهنگى و هویتى در نسل‌هاى آینده موجب مى‌شود تا آن‌ها با هویت ملى و مذهبى خود بیگانه شوند.

قیام 15 خرداد
حجت السلام انصاری در ادامه با اشاره به فرارسیدن حزن انگیز14 و 15 خرداد تصریح کرد: امام خمینی(ره) با توکل بر خدا دست رژیم فاسد پهلوی را برای مردم رو کرد، امام سال های تبعید را در ترکیه، عراق و سپس فرانسه گذراند و سرانجام در 12 بهمن 57 به کشور بازگشت و موجب پیروزی انقلاب شد. امروز 28 سال از ارتحال ملکوتی امام راحل می گذرد .
وی در ادامه گفت: قیام خونین 15 خرداد 42 نقطه عطفی در تاریخ معاصر و یادگاری از پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم با مرجعیت دینی است و قیام 15 خرداد واکنشی از احساسات عمیق مذهبی ملت ایران و نمایشی از به پا خاستن مردمی بود که می‌خواستند ظلم و ستم در کشور ایران ریشه‌کن شود .

امام جمعه لردگان افزود: بیش از 15 هزار نفر که به تبعید امام خمینی(ره) معترض بودند، در حادثه 15 خرداد سال 42 شهید و مجروح شدند لذا نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام از همان زمان شکل گرفت.
وی گفت: برهمه ما ملت ایران و مسئولین نظام واجب است تا به شکل گسترده در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) حضور داشته و با عظمت هرچه بیشتر یاد امام را زنده نگه داریم.

کمک به مردم مظلوم یمن
خطیب جمعه لردگان درپایان با اشاره به کمک به مردم مظلوم یمن گفت: هر روز شاهدیم که در یمن و دیگر کشورهای مسلمان، تروریستهاى پرورش ‌یافته آمریکا و آل سعود با همکارى صهیونیست‌ها و هم پیمانان نامسلمان منطقه‌اى آن‌ها، هزاران مسلمان‌ بى‌گناه اعم از زن و مرد و کوچک و بزرگ را به خاک و خون مى‌کشند.
وی افزود: مومنانى که تمایل به یارى و همدردى با مظلومان و آسیب‌دیدگان یمنى دارند، مى‌توانند از طریق شماره حساب ۰۱۱۳۱۳۰۰۰۰۰۰۶ بانک ملى ایران، شعبه مرکز، به نام کمک‌هاى مردمى مجمع جهانى اهل بیت(ع)، کمک‌هاى مالى خود را واریز نمایند.

امام جمعه شهر فارسان گفت: توجه ویژه بازاریان و کسبه این شهر به اقامه نماز جماعت حجت الاسلام حسین جمالی زاده در خطبه های این هفته شهر فارسان ماه مبارک رمضان را در میان مسلمانان ماهی ارجمند و والا دانست و از این ماه به عنوان ماه رحمت، آزادگی و مغفرت نام برد. انسان با اعمال خود می‌تواند از رحمت، آمرزش و برکات الهی در این ماه برخوردار شود.


وی گفت: بسیاری از مغازه‌داران، تجار، کسبه و بازاریان وقت نماز که می‌رسد درب مغازه‌‎ها را بسته و برای اقامه نماز جماعت به مسجد می‌روند، اما برخی از آن‌ها به این وقت اهمیت نداده و همچنان درب مغازه خود را باز نگه می‌دارند. وی خواستار توجه ویژه بازاریان و کسبه این شهر به اقامه نماز جماعت شد.

وی تصریح کرد: امام راحل با آن شخصیت جامع و منحصر بفرد خویش، یک عنایت اعجازگونه خداوندی بر ملت ما در این قرن بود که تجلیل از ایشان با شرکت در مراسم ارتحالش، در حقیقت ابراز شکر گزاری در آستان خداوند متعال است که مردم و مسئولین نباید آنرا دست کم بگیرند.

حجت الاسلام جمالی زاده در ادامه انتخاب غیر مترقبه و به موقع مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام راحل ره در همان روز ارتحال آن بزرگوار از جانب خبرگان ملت نشانگر اتصال این انقلاب و نظام به پشتوانه و حمایت های غیبی الهی بوده که بعد از بیست و هشت سال از آن دوران، شاهد آثار نورانی آن هستیم .

خطیب جمعه فارسان در ادامه افزود: مردم ما در حال روزه داری با حضورشان در مساجد و نمازهای جماعت و نشستن در مجالس و محافل سخنرانی و جلسات معارف دین و قرآن و احکام، از نورانیت ماه رمضان کمال بهره برداری را داشته باشند و به آسانی از کنار چنین دریای رحمت و سفره باشکوه میهمانی خداوندی خود را محروم نکنند که خسارتی بس بزرگ در دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی در ادامه به پانزدهم خرداد 42 سرمنشأ انقلاب و نهضت اسلامی امام راحل، به عنوان روزی ماندگار در تقویم کشور و نظام اسلامی برای همیشه تاریخ جاودانه خواهد ماند.

وی اظهار داشت: روز یکشنبه 14 خردادماه ویژه‌برنامه بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان وکارکنان ادارات و نهادها در مکان مصلی و مسجد امام حسین(ع) شهر فارسان برگزار خواهد شد.

امام جمعه شهر باباحیدر گفت: رمضان فرصت خوبی است که فرزندانمان را با محافل انس با قران آشنا کنیم

حجت الاسلام یاوری امام جمعه بخش باباحیدر در خطبه های این هفته شهر باباحیدر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص سرانه آموزشی استان به‌علت پراکندگی دانش‌آموزان نیازمند بازبینی است.
وی افزود: به‌خاطر بافت اقلیمی گاهی ناچار هستیم.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری