Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) بنیاد فرهنگی امامت تهران با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در راهروی اصلی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و مقابل درب ورودی غرفه «شبکه جهانی ولایت» اقدام به نمایش طرح‌هایی در قطع پوستر بر روی پایه‌های بوم کرده است که نام آنها مجموعه آثار نمایشگاهی «غدیر قرآن» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجموعه شاهد به نمایش درآمدن آثاری در قالب نقاشی و طرح‌های گرافیکی هستیم که هر کدام با عنوان خاصی بیانگر یکی از مقاطع مهم و حساس تاریخ اسلام که از آن به احیاگر قرآن در مقاطعی مقارن با زندگی هر از ائمه معصومین(ع) تعبیر می‌شود، است.

«غدیر نقطه عطف اقامه قرآن»،«صلح امام ضامن بقای قرآن(پرشکوه‌ترین نرم قهرمانانه تاریخ)»،«حکومت علوی، حاکمیت قرآن»،«قرآن صاعد، نوری از قرآن ناطق»،«خون خدا، احیاگر کتاب قرآن»،«شکافنده قرآن، امام محمدباقر»،«کظم غیظ قرآن ناطق» و.....،«وکلای امام، وکلای قرآن»،«امام غائب، قرآن غیبت»،«امام قائم، قائم قرآن» از جمله عناوین تابلوهای به نمایش درآمده در این بخش هستند که هر کدام با فرازی از زندگی هر یک از امامان معصوم اشاره دارند.

نکته جالب توجه اینکه هر یک از این پوسترها و طرح‌های گرافیکی قابلیت تبدیل شدن به دیوارنگاره‌های شهری در ابعاد بزرگ را دارا هستند و از آنجا که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران یکی از متولیان ایجاد چنین طرحی هنری است لذا سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان دیگر سازمان وابسته به شهرداری تهران می تواند از این طرح های پوستری برای تزئین دیوارهای شهری و اماکن عمومی نیز استفاده کند.

امیر سجاد دبیریان

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند