Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@22:41:21 GMT

پرونده قطعي آب در اصفهان قطورتر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۲۶۳۸۳

خبرگزاري آريا - پرونده قطعي آب شرب در روستاهاي اصفهان با قطعي 10 روزه آب در دهق از توابع شهرستان فريدن قطورتر شد و اين امر مشکلات زيادي را براي اهالي اين روستا ايجاد کرده است.

به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، روستاي دهق از توابع شهرستان فريدن يکي از روستاهاي خوش آب و هواي اين منطقه است. روستايي که بخشي از رودخانه زاينده‌رود از وسط آن عبور مي‌کند و اين در حالي است که مردمان اين منطقه در گرم‌ترين روزهاي سال و در ماه مبارک رمضان به مشکل قطعي آب شرب دست و پنجه نرم مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علاوه بر بروز مشکل در بخش شرب، آبياري کشت محصولات کشاورزان در نهر برزن نيز با قطعي آب، دچار مشکل شده است و امکان تلف شدن بخشي از محصولات به دليل نرسيدن آبياري در زمان معين و گرماي هوا وجود دارد.

عليرضا فولادي، يکي از اهالي روستاي دهق فريدن ضمن تائيد قطعي 10 روزه آب در روستاي دهق به خبرنگار مهر مي‌گويد: روستاي دهق داراي بيش از 200 خانوار است و اين در حالي است که علي رغم وجود منابع آبي فراوان هنوز منبع آب بهداشتي و مناسبي براي مصرف شرب روستا تامين نشده است.

وي با اشاره به اينکه از 10 روز گذشته تاکنون مردم اين روستا با استفاده از دبه آب مورد نياز خود را از چاه‌هاي حفر شده توسط اهالي برداشت مي‌کنند، اظهار مي‌کند: اين در حالي است که تضميني بر بهداشتي بودن آب اين چاه‌ها نيز وجود ندارد.

اين شهروند روستاي دهق با اشاره به اينکه در گذشته آب شرب روستاي دهق از محل چاهي که توسط بخش خصوصي مديريت مي‌شد تامين مي‌شد، ادامه مي‌دهد: با ورود دولت براي تامين آب شرب چاهي جديد حفر شد که پس از مدتي اين چاه با کمبود آب مواجه شد و حدود 10 روز هست که قرار است با حفر چاه پشتيبان مجدداً آب شرب مردمان اين روستا توسط اين چاه تامين شود.

وي با اشاره به اينکه طي اين 10 روز اقداماتي براي استفاده از چاه قديمي نيز انجام شد، اضافه مي‌کند: اين در حالي است که تاکنون اجراي اين پروژه نيز ممکن نبوده است.

فولادي با تاکيد بر اينکه در برخي از ساعات شب آب در لوله‌هاي آب خانگي جريان مي‌يابد که اين آب نيز مناسب نبوده و کيفيت خوبي ندارد، تصريح مي‌کند: از مسئولان انتظار مي‌رود که هر چه زودتر نسبت به حل مشکلات ساکنان اين منطقه اقدام کنند.

اطلاعي از قطعي آب در فريدن ندارم

اما محمد حسين قرائتي، مدير کل آب و فاضلاب روستايي استان اصفهان ضمن ابراز بي‌اطلاعي از قطعي آب در روستاي دهق به خبرنگار ما مي‌گويد: ما مشکل قطعي طولاني مدت آب در روستاهاي کاشان را داريم ولي در خصوص قطعي آب در اين روستا اطلاعي ندارم.

وي که معتقد است امکان قطعي 10 روزه آب شرب در هيچ روستايي وجود ندارد، ابراز مي‌کند: سابقه چنين اتفاقي را در استان اصفهان نداشته‌ايم.

مديرکل آب و فاضلاب روستايي استان اصفهان با اشاره به اينکه سامانه 1523 در خصوص قطعي آب در استان اصفهان پاسخگو خواهد بود، ادامه مي‌دهد: بايد توجه داشته باشيم که برخي از قطعي ها، در بازه زماني يک تا دو روزه اغلب به دليل سوختن پمپ اتفاق مي افتد که در اين مدت و تا تعويض پمپ، امکان استفاده از منبع آب وجود دارد.

شروع مجدد جريان آب شرب در دهق منوط به تائيديه شبکه بهداشت است

اما طي تماس تلفني خبرنگار ما با سامانه 1523 کارشناسان اين سامانه نيز از وجود اين مشکل بي اطلاع بوده و پس از دقايقي بررسي جريان مجدد آب شرب روستاي دهق را منوط به تائيديه شبکه بهداشت اعلام کردند.

در اين راستا بايد يادآور شويم که اين روزها در خصوص حل مشکلات مردم مناطق دوردست خود شهروندان بيش از مسئولان همت گمارده و با استفاده از ظرفيت فضاي مجازي که در دسترس همگان نيز قرار دارد صداي خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند و در اين زمينه مسئولان بايد نسبت به حل مشکلات بخش‌هاي متبوعشان بيش از گذشته تلاش کنند چراکه گرماي طاقت فرسا آن هم در روزهاي ماه مبارک رمضان، تحمل مشکل کمبود يا قطعي آب براي مردم را از هميشه سخت تر کرده است.
مهر
110
اين اخبار را از دست ندهيد:
صحنه هاي دردناک از رها کردن کودک خردسال توسط مادر کنار خيابان! + تصاوير
خانم منشي شوهر دار فريب وعده هاي پسر جوان را خورد و .. + عکس
صحنه اي از درگيري نمايندگان مجلس ايران که حاشيه ساز شد + عکس
يک مار صد و پنج سانتي در يکي از خانه ها زنده زنده..+عکس
انداختن آب دهان، ماجراي مرد کثيف و آزار 2 دختر جوان را لو داد + عکس
مرد جوان کرجي با ربودن دختري هفت ساله بدون توجه به التماس هايش او را ..


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دستگاه قضائی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری در اولین نشست شورای مدیران قضائی دادگستری استان اصفهان هدف از برگزاری این نشست را ایجاد هماهنگی و انسجام مدیران قضائی استان در راستای اجرای سند تحول قضائی عنوان و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این نشست مطرح شد حمایت دستگاه قضائی استان از اجرای طرح عفاف و حجاب در تمامی حوزه‌های قضائی استان بود.

وی تصریح کرد: نیروهای فراجا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در چارچوب قانون، اقدام به اجرای طرح عفاف و حجاب می‌کنند تحت حمایت دستگاه قضائی استان قرار دارند و هر گونه تعرض به آنها پیگرد قانونی و تشکیل پرونده قضائی را در پی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه از اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های حجاب و عفاف خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی استان آمادگی کامل را برای رسیدگی به پرونده‌های قضائی مربوط به این موضوع را دارد و این پرونده‌ها در شعب ویژه رسیدگی خواهد شد.

وی تاکید کرد: همه افراد جامعه موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند و نهادها، اماکن فرهنگی و تفریحی و اصناف باید اجرای دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر ایجاد محدودیت در ارائه خدمات به افراد متخلف در حوزه عفاف و حجاب را در دستور کار قرار دهند و چنانچه مسئول یا مدیری عمداً در اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین در این زمینه، کوتاهی کند با او وفق مقررات برخورد خواهد شد.

کد خبر 6079072

دیگر خبرها

  • قطعی برق در ۵ شهرستان گیلان
  • قطعی تلفن روستای سالکویه به لطف سارقان
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • بازدید میدانی کارشناس گردشگری کشور از روستای تاریخی پالنگان
  • حمایت دستگاه قضائی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • رفع مشکل آب روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • اطلاعیه قطعی گاز در روستای ایرانچه
  • فردا قطعی برق در مناطقی ار ارومیه