Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ>تجسمی - شاهین شجری‌کهن، منتقد سینما در خصوص نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای کلاسیک جهان گفت: «تعدادی از آثار نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای کلاسیک جهان در گالری آس، هم فیلم‌های خیلی شاخص و هم پوسترهای کمیابی هستند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاهین شجری‌کهن منتقد سینما در مورد نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای کلاسیک جهان در گالری آس تهران گفت: «فکر می‌کنم پوسترهای این نمایشگاه با صرف هزینه و وقت جمع‌آوری شده باشد و تعدادی از آنها هم در کتاب مستطاب «صد سال اعلان و پوستر فیلم در سینمای ایران» آقای مسعود محرابی کار شده است که آنها هم مجموعه خیلی کاملی از پوسترهای تاریخ سینمای خودمان و بعضی نمونه‌های غربی است که برای گرافیست‌های داخل، الگو قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«پدر خوانده» یک جهان متفاوت را تصویر می‌کند

او در مورد وجه تاریخی سه گانه «پدر خوانده» به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا گفت: «فیلم «پدر خوانده» یک جهان متفاوت را تصویر می‌کند؛ در فیلم سینمایی «پدر خوانده یک» دقایقی طول می‌کشد تا قواعد این جهان تصویر شود؛ نوع ارتباط آدم هایی که زیر این چتر بزرگ پدر خوانده‌گی زندگی می‌کنند با شخصیت پدر خوانده، کلیدهایی به مخاطب می‌دهد که بفهمد این جهان متعارف معمول نیست. اینجا با موجوداتی سروکار داریم که قیافه زمینی دارند و و آداب زمینی و معاصر را رعایت می‌کنند؛ اما انگار دارند به یک زبان دیگر حرف می‌زنند، انگار از مناسباتی صحبت می‌کنند که اصلاً شبیه آنچه ما تجربه کرده‌‌ایم نیست.»

این منتقد سینما در ادامه بیان کرد: «من تصور می‌کنم بخشی از این به سنتی برمی‌گردد که پدر خوانده از لحاظ تاریخی، اجتماعی و سیاسی دارد و مهمترین کاری که ماریو پوزو انجام داده است تصویرکردن چارچوبها بوده است و نقاط اتصالی بین رویدادها را سعی کرده است طوری توضیح بدهد که آن مناسبت ها و روابط قصه، برای مخاطب آمریکایی هم قابل درک باشد.»

مناسبات «پدر خوانده» فقط در ایتالیا نمونه دارد

شجری‌کهن در مورد چارچوب خانواده مطرح شده در سه گانه «پدر خوانده» نیز گفت: «این چارچوب‌ها ریشه‌های تاریخی الگویی از روابط و مناسبات است که فکر می‌کنم اصیل‌ترین ایستگاه یا کانال مواجه ما با فیلم در اولین دیدار حداقل، همین مناسبات عجیب باشد؛ مناسباتی که به شدت پیچیده است و هم بن مایه اخلاقی خیلی خیلی پررنگی دارد و هم چالش قدرت در آن تأثیر می‌گذارد و هم رازداری و جهت‌گیری سیاسی و اجتماعی بر آن تأثیر می‌گذارد. این مناسبات ریشه در یک تعریف خاصی دارند که فقط در ایتالیا نمونه دارد.»

در بخش دیگری از این مراسم فیلم سینمایی «پدرخوانده دو» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا با بازی آل پاچینو، رابرت دنیرو، به مدت 200 دقیقه، محصول سال 1974 کشور آمریکا به نمایش در‌آمد.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه و بصورت رایگان از ساعت ۱۰ الی ۲۳ از نمایشگاه پوسترهای کلاسیک سینمای جهان در گالری آس تهران بازدید کنند.


57243

کلید واژه‌ها : هنرهای تجسمی - سینمای جهان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشک‌های بازیگر مطرح برای پرونده سنگین اتهامات اخلاقی + ویدئو | برای کاری که نکرده‌ام عذرخواهی نمی‌کنم!

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ حالا کانال چهار بریتانیا اعلام کرده که در مستندی به نام «پشت ماسک اسپیسی» به بررسی اتهامات آزارهای جنسی او خواهد پرداخت و این مسئله باعث شده اسپیسی در گفتگوی مفصل و یک ساعت و نیمه به دفاع کامل از بخش های مختلفی از اتهاماتش بپردازد. اسپیسی در این گفتگو که با دن ووتون خبرنگار بریتانیایی انجام داده، تمام تعارف ها و مخفی‌کاری های سابق را کنار گذاشته و به صورت تمام عیار بیشتر اتهامات به خود را رد کرده و با جزئیات آنها را بی اساس خوانده است.

منبع: سینما دیلی

سرانجام پرونده تجـاوز بازیگر مطرح سریال خانه پوشالی |‌ من فقط می‌دانم که او یک مرد خوب است ...

کد خبر 850380 برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • اشک‌های بازیگر مطرح برای پرونده سنگین اتهامات اخلاقی + ویدئو | برای کاری که نکرده‌ام عذرخواهی نمی‌کنم!
  • خزاعی: انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم
  • واکنش رئیس سازمان سینمایی به اظهارنظرها درباره بیکاری سینماگران و زیر سوال بردن فروش فیلم‌ها
  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است
  • «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» بررسی می‌شود
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما