Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@04:51:13 GMT

واکنش روسیه به تعلیق انتقال سفارت آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۲۷۱۳۵

معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه به تصمیم دولت آمریکا برای تعلیق انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی واکنش نشان داد. آفتاب‌‌نیوز : «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه از تصمیم دولت آمریکا برای تعلیق انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی استقبال کرد.
وی گفت: «تصمیم آمریکا برای معوق کردن انتقال سفارتش در اسرائیل از تل‌آویو به بیت‌المقدس اقدامی صحیح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
«دونالد ترامپ» روز پنجشنبه یک فرمان اجرایی امضا کرد که انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را معلق می‌کند.
نمایندگان کنگره آمریکا در سال 1995 قانونی را به تصویب رسانده‌اند که خواستار انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی است. از آن زمان تاکنون روسای جمهور آمریکا هر شش ماه یکبار این مصوبه را تمدید می‌کنند.
آخرین بار، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا شش ماه پیش این مصوبه را تمدید کرد. مهلت این قانون امروز (پنجشنبه) به پایان می‌رسد.

ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را به محض ورود به کاخ سفید عملی خواهد کرد.منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ با اشاره به دیدار «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با «محمدرضا آشتیانی» همتای ایرانی خود در آستانه، پایتخت قزاقستان، به نقل از این مقام روس نوشت: مسکو آماده گسترش همکاری‌ های نظامی "سودمند دوجانبه" با تهران است.

به نوشته بلومبرگ، نشانه های خرید تسلیحات از روسیه به وسیله ایران، نگرانی‌ هایی را در اسرائیل در مورد پیامدهای گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران ایجاد کرده است.

شای هار- زوی (Shay Har-Zvi) از مقام های پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل و از اعضای ارشد دانشگاه رایشمن تل آویو، گفت: روسیه "دشمن اسرائیل است و از محوری که علیه ما می جنگد، حمایت می کند. " وی افزود که نقش مسکو با تشدید درگیری اسرائیل با ایران و گروه‌های شبه ‌نظامی متحد آن اهمیت بیشتری می‌ یابد.

بلومبرگ به نقل از سرلشگر آموس گیلاد، از مقام های ارشد پیشین وزارت جنگ اسرائیل، نوشت: روسیه و ایران بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌ شده اند. روس‌ها اکنون می ‌توانند برخی از فناوری‌های بسیار مهم را که توانمندی های ایران را به نحو چشمگیری ارتقا می دهد، در اختیار آنان قرار دهند.

در ادامه گزارش بلومبرگ با یادآوری روابط نزدیک اسرائیل و روسیه در دهه های اخیر آمده که روابط صمیمانه بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین و همکاری های امنیتی طولانی مدت مسکو و تل آویو در شکل گیری آن نقش داشت. با این حال، این دو از زمان حمله روسیه به اوکراین و با توجه به روابط نزدیک اسرائیل و آمریکا که بی طرف ماندن تل آویو را غیرممکن کرده با افزایش اختلافات روبرو شده و روسیه و ایران نیز به هم نزدیکتر شده اند.

بلومبرگ با ادعای آنکه مشارکت کرملین با ایران بخشی از فشار گسترده تر روسیه برای مقابله با آمریکا و متحدانش در خاورمیانه است، نوشت: روسیه همچنین به دنبال افزایش حضور نظامی خود در منطقه از جمله تاسیس یک پایگاه دریایی در لیبی است.

کد خبر 847430 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه