Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@14:41:09 GMT

راه هايي براي خلاصي از عفونت‌ هاي قارچي ناخن

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۲۷۳۷۵

خبرگزاري آريا - عفونت‌هاي قارچي در ايام گرم سال بيشتر به سراغ افراد مي‌آيد و با نزديک شدن به گرم‌ترين فصل سال کمي بايد دقت کرد تا درگير انواع عفونتهاي قارچي ناخن نشويم.

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، عفونت‌ هاي قارچي ناخن علاوه بر ظاهر زشت و شرم آوري که بوجود مي‌آورند مي‌تواند دردناک و با بوي بد نيز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادي که مبتلا به اين عفونت مي‌شوند به دنبال راه درماني سريع براي رفع اين عارضه هستند تا بتوانند از انواع صندل‌ها در فصل گرما استفاده کنند.

قارچ‌ها، در محيط‌هاي گرم و مرطوب زندگي مي‌کنند، مانند استخرها و آرايشگاه‌ها همچنين مي‌توانند به پوست حمله کنند و آنقدر کوچک اند که با چشم غير مسلح ديده نمي‌شوند. خيلي وقت‌ها اين قارچ ‌ها، فاصله بين ناخن تا پوست و کناره‌هاي ناخن‌ها را مورد هدف قرار مي‌دهند.

يکي از شايع‌ترين علامت‌هاي عفونت‌هاي قارچي ضخيم شدن و تغيير رنگ دادن ناخن‌هاست. عفونت‌ها معمولا در اطراف(لبه) ناخن‌ها شروع به رشد مي‌کند و در صورت عدم درمان، تمامي ناخن را دربر گرفته، سپس ناخن‌ها شکننده و زرد مي‌شوند.

عفونت‌هاي قارچي بيشتر ناخن‌هاي پا را درگير مي‌کند.

چه عواملي باعث ايجاد عفونت‌هاي قارچي مي‌شود؟

اين نوع از عفونت‌ها معمولا از يک عفونت قارچي پوستي در يک منطقه جمعي و مرطوب مانند استخرها،رايشگاه‌ها، سالنهاي دوش ورزشي و...به انسان سرايت مي‌کنند. اما برخي بيماري‌ها نيز مي‌توانند زمينه ساز اين دسته از عفونت‌ها باشند مانند ديابت، پسوريازيس، گردش خون ضعيف و سيستم ايمني ضعيف.

چگونه مي‌توان از عفونت‌هاي قارچي خلاص شد؟

در برخي از موارد عفونت هاي قارچي بسيار گسترش نيافته است و در مراحل ابتدايي خود هستند لذا مي‌توان بدون دارو، تنها با تميز و خشک نگه داشتن پا و همچنين کوتاه نگه داشتن ناخن‌هاي پا به سادگي از شَر اين عفونت رهايي پيدا کرد.

اما اگر ناخن هايتان از حالت طبيعي خارج شده و با ظاهر بدي به خود گرفته است، بهتر است سريعا به داروخانه مراجعه کرده و يک کرم ضدقارچ ناخن تهيه کنيد. دقت داشته باشيد در برخي از عفونت‌ها ممکن است شما در طول 12 ماه مجبور به مصرف اين کرم باشيد تا عفونت به کلي در بدنتان ريشه کن شود.

همچنين به خاطر بسپاريد در هنگام تهيه کرم ضد قارچن ناخن حتما يک کرم نرم کننده براي ناخن هايتان نيز خريداري کنيد چرا که عفونت باعث ضخيم شدن و شکننده شدن ناخن‌هايتان شده است. اين کرم را تا 2 هفته مصرف کنيد تا خراشيدگي‌هاي سطح ناخن‌تان سريع از بين برود و به حالت طبيعي خود بازگردد.

در مواردي که عفونت بسيار جدي‌تر بوده و کل ناخن را دربرگرفته است با دستور پزشک بايد قرص‌هاي ضد قارچ را به مدت 6 ماه مصرف کنيد.

اما در مرحله آخر اگر عفونت قارچي از نوع حاد آن باشد و با راه حل‌هاي ذکر شده عفونت بهبود نيافته باشد بايد تحت نظرپزشک با بي حسي موضعي ناخ‌تان را بکشيد در غير اين صورت عواقب دردسرسازي ممکن است گريبا گيرتان شود.

البته با پيشرفت علم، درمان‌هاي ليزري و بدون درد براي از بين بردن عفونت‌هاي قارچي پديد آمده است اما بهترين راه‌حل جلوگيري از ابتلا به عفونت‌هاي قارچي است تا پيدا کردن راه حلي براي خلاصي از آن.

اين توصيه‌ها مي‌تواند در پيشگيري از اين عارضه برايتان مفيد باشند:

بعد از بيرون آمدن از استخر، سونا و مکان‌هاي جمعي و مرطوب، پاهاي ‌خود را به طور کامل خشک کنيد علاوه بر آن در مکان‌هاي ذکر شده به هيچ عنوان پابرهنه راه نرويد.

حداقل روزي يک بار جوراب ‌هاي‌ خود را تعويض کنيد.

اگر ورزش مي‌کنيد و يا به هر دليلي از کفش کتاني استفاده مي‌کنيد و مشاغل پر تحرکي داريد، براي پيشگيري از ابتلا به عفونت قارچ ناخن، از پودرهاي ضد قارچ در کفش يا جوراب ‌تان استفاده کنيد.

نکته


از آنجايي که قارچ ناخن معمولا دردناک نيست، خيلي از افراد به فکر درمان آن نمي‌افتند. اما لازم است بدانيد ناديده گرفتن اين عفونت قارچي که معمولا در انگشتان پاها ديده مي‌شود، مي‌تواند عوارض و عواقب ناخوشايندي را داشته باشد. درمان عفونت‌هاي قارچي را پشت گوش نيندازيد چرا که ممکن است عفونت وارد خونتان شود و سلامتي‎تان را تحت شعاع قرار دهد.


منبع: جام جم آنلاين

انتهاي پيام/






منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی