Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که روند احداث پالایشگاه آناهیتا همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد، مجوز خوراک ۱۵۰ هزار بشکه‌ای برای شرکت بهره برداری صادر شده است تا این شرکت،دست به کارشود. به گزارش جهان نيوز؛ آبان ماه سال گذشته بود که قرار شد پالایشگاه آناهیتا به شرکت نفت و گاز پارسیان واگذار شود که با تشکیل جلسه و قیمت گذاری انجام شده روی زمین٬ دانش فنی٬ ساختمان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ٬ سهامداران فعلی رقم ۱۳۰ میلیارد تومان را برای فروش تعیین کردند ولی مدیران پارسیان با بیان اینکه تنها به مجوز خوراک نیاز دارند٬ از قبول سایر هزینه‌ها و ۱۳۰ میلیارد تومان سر باز زدند. سهام پالایشگاه آناهیتا میان ۴ شرکت خرد شده است که تاپیکو و صندوق بازنشستگی کشوری هر کدام ۳۳.۳ درصد سهام را در دست دارند. این در حالی است کهشرکتپالایش و پخش فرآوره های نفتی ایران هم صاحب ۲۰ درصد سهام است و اوپیک هم ۱۳.۴ درصد سهام را از آن خود کرده است که مجموع سهامداران بافروش مجوز به پارسیان مخالفت کردند.
یک کارشناس حوزه انرژی در این زمینه گفت: به نظر می رسد دلیل تاکید پارسیان برای خرید مجوز آناهیتا به دلیل ویژگی‌های خاصش است که از جمله آن می توان بهتخفیف ۱۰ درصدی قیمت و ۱۰ سال معافیت مالیاتی این پالایشگاه اشاره کرد. به این ترتیب نرخ بازگشت سرمایه این پروژه را می توان بین ۱۵ تا ۱۷ درصد پیش بینی کرد. چنین مجوزی می‌تواند برای هر سرمایه گذاری جذاب باشد ولی با این وجود٬ مسوولین امربه جایپیگیری مجدانه احداثاین پالایشگاه و بسیج کردن تمامی ظرفیت‌ها تصمیم گرفتند مجوزی دیگر شبیه به مجوز پالایشگاه آناهیتا برای شرکتی دیگر صادر کند.
وی تصریح کرد: نکته ای کهتوجه به آن ضروری به نظر می رسد تعیین تکلیف این پالایشگاهدر گام نخست است. به این منظور کهبهتر بود وزیر نفت ابتدا تکلیف پالایشگاه آناهیتا را روشن و در مرحله بعد نسبت به صدور مجوزی دیگر اقدام می‌کرد و با چینش مدیران میانسال و پرتجربه در این پروژه٬ به روند اجرایی این پروژه تحرک می‌داد.
هم اکنون اسدالله صالی فروز، مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا است و تعدادی دیگر از مدیران بازنشسته نیز سمت‌های دیگر این پالایشگاه را برای خود کرده‌اند در شرایطی که این پالایشگاه اصلا وجود خارجی ندارد.
گفتنی است که صالحی فروز، نماینده شرکت ملی پالایش و پخش در این پالایشگاه است که هم اکنون مدیریت آن را هم بر عهده گرفته است.
نگاهی بهآخرین وضعیت این پروژه حاکی از آن است که بجز کار تسطیح زمین محل احداث پایشگاه آناهیتا، هیچاقدام دیگری انجام نشده است و ماه گذشته یک موافقتنامه اصولی ﴿HOA﴾ میان آناهتیا و یک فاینانسور چینی امضا شده است تا ۸۵ درصد منابع مالی این پروژه از طریق فاینانس تامینشود و ۱۵ درصد باقی مانده را هم سهامداران تامین کنند.
با این وجود هنوز مشخص نیست تکلیف دو مجوز ۱۵۰ هزار بشکه‌ای صادر شده در یک استان چگونه خواهد بود و چرا وزیر نفت تصمیم گرفته است در شهر بی آب کرمانشاه یک خوراک ۱۵۰ هزار بشکه‌ای دیگر صادر کند. منبع: مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه درنشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

بهرام‌نیا گفت: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که از این تعداد، ۹۸ درصد پروژه‌ها اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که میزان چهار هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 6090140

دیگر خبرها

  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟