Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - استاندار سيستان و بلوچستان گفت: کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت در انتخابات هم صدايي ملت بزرگ ايران را رقم زد به طوري که از نظر نوع نگاه به انتخابات 96 فاصله اي بين حضور ساکنان نقاط دور افتاده با مرکز کشور ديده نمي شود.

علي اوسط هاشمي روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا با تقدير از حضور شايسته و در خور توجه مردم استان در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي اظهار داشت: هيچ فاصله اي بين مردم مرزنشين در نقطه صفر مرزي سيستان و بلوچستان با مردم مرکز نشين کشور از نظر نوع اهميت به انتخابات نمي توان پيدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: حضور و مشارکت 75،41 درصدي واجدان شرايط راي دادن در سيستان و بلوچستان در انتخابات 29 ارديبهشت که دکتر روحاني با 73،06 درصد بيشترين آراي مردمي را به خود اختصاص داد، نشان از عشق و علاقه مردم به نظام اسلامي و دولت است.
وي ادامه داد: در پايتخت کشور اگر 70 درصد مردم به روحاني راي دادند اما در سيستان و بلوچستان بيش از 73 درصد، اين ميزان مشارکت از نظر سياسي يک برند محسوب مي شود.
وي بيان کرد: حضور حداکثري مردم در اين دوره از انتخابات نمايشي از بلوغ، آگاهي و زمان انديشي مردم را مي رساند که اين ميزان مشارکت حيرت و تعجب همگان را بر انگيخت.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: البته بعضي ها درصدد هستند که به حضور ارزشمند، برکت زا و سرمايه آور مردم خدشه وارد کنند و به بهانه هاي مختلف هنوز خود را بر موضع رقابت مي بينند.
هاشمي اظهار داشت: سيستم و نظام انتخاباتي کشور را بايد بپذيريم و اين بدان معنا نيست که همه کارها درست باشد.
وي ادامه داد: ممکن است در برخي مسائل خطاهايي وجود داشته باشد اما زمينه براي بازدارندگي وجود دارد.
وي اضافه کرد: برخي افراد در انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران تشکيک و شائبه ايجاد کردند اما در بازشماري آرا خلاف ادعايشان اثبات شد.
وي افزود: جايي که مي توان اطمينان را به درستي برجسته تر نمايان کرد از آن ابا و واهمه نداريم.
وي گفت: زماني بايد نگران باشيم که کارمان آلوده به منويات شخصي باشد ولي وقتي به ارزش راي مردم و توليد سرمايه مزين است جاي هيچ نگراني وجود ندارد.
استاندار سيستان و بلوچستان بيان کرد: برخي افراد به دنبال اين بودند که انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري را با توهم زير سوال ببرند.
هاشمي اظهار داشت: شوراي نگهبان با مواضع خاص خودش اعلام کرد که انتخابات از سلامت برخوردار است.
وي ادامه داد: خرده تخلف ها امري بديهي بوده که ممکن است در نتيجه بي اثر ولي قابل پيگيري باشد.
وي افزود: در جمهوري اسلامي ايران آنچه که در ميان افکار عمومي نهادينه شده حق انتخاب و تغيير به روش نرم با اعمال اراده و اختيار است.
وي بيان کرد: در نظام جمهوري اسلامي تا کنون چندين انتخابات برگزار شده که مرجعيت برگزاري از نظر ساختاري و سازماني در اشکال مختلف با هيات هاي اجرايي، اعضاي شعب اخذ راي، اعضاي هيات نظارت، بازرسي و استقرار نماينده نامزدها با ترکيب متنوعي از افکار و آرا مختلف با معتمدان و مردم بوده است.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: اين ترکيب بهترين راه براي ارتقاي سلامت و صيانت از آرا و مکانيزم برگرفته از اختيار مردم است که راه را براي هر گونه دخل و تصرف دشوار و پرهزينه مي کند و به يک معنا سلامت انتخابات را ضامن مي شود.
هاشمي اظهار داشت: البته نحوه عنايت و دقت در آرايش اين افراد در هيات ها و شعب اخذ راي بسيار حائز اهميت است که برآمده از افکار مردم و به نوعي اين ترکيب بيانگر انتخاب ملت باشد و رنگ و نمايي صرف حکومتي نداشته باشد.
وي تاکيد کرد: مردم چون عناصر حکومتي را انتخاب مي کنند پس بايد گفت مردم صاحب اختيار هستند و در اينجا دولت و حکومت مصداق تدارکات چي انتخابات و جمع آوري آرا را دارند.
وي افزود: برگزار کننده اصلي انتخابات خود ملت محسوب مي شوند که با اين روند اجرا، شائبه کمتري در انتخابات به وجود مي آيد.
وي بيان کرد: البته نوع نگرش دشمنان و تهديدات استکبار نسبت به فضاي حاکم بر کشور براي عبور يا صيانت از فضا نيز در انتخابات موثر است.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: به عنوان مثال فضاي انتخابات رياست جمهوري را در سال 92 داشتيم که براي عبور از فضاي حاکم انسجام ملي شکل گرفت.
هاشمي اظهار داشت: در اين دوره از انتخابات مردم با تکيه بر آگاهي که به آن رسيده بودند صيانت از فضاي فعلي را با مشارکت ارزشمندي در انتخابات رقم زدند.
وي بيان کرد: زماني انتخابات مي تواند زير سوال برود که نشانه هايي از آزادي و فرصت برابر براي نامزدها در آن کم رنگ باشد.
وي تاکيد کرد: وقتي فضاي رقابت قابل قبول و صدا وسيما متعلق به همه جريان ها و انسدادي براي دسترسي مردم به شبکه هاي اجتماعي، مجازي و اطلاعات در مسير ارتقاي شناخت وجود نداشته باشد خود اينها نشانه هايي از آزادي و سلامت انتخابات براي مردم است.
وي افزود: رفتار و منش دولت و حکومت بايد حکايت از تکريم به حق راي مردم باشد و اين شائبه را به دنبال نداشته باشد که فلان نهاد، ارگان يا سازمان با استفاده از همه امکاناتش از يک نامزد خاص حمايت مي کند.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: بنابراين وقتي همه ارکان حکومت از فضاي انتخابات بدور باشند و رفتار خود را به حق انتخاب ملت تنظيم کنند انتخابات هيچ شائبه اي را به دنبال نخواهد داشت.
هاشمي اظهار داشت: هر جا مردم احساس کنند که علائم و نشانه ها به شکل جدي به سمت حمايت از يک نامزد خاص متمرکز شده به همان ميزان با اراده و با قدرت وارد صحنه مي شوند.
وي افزود: جنس انتخابات وقتي کاملا مردمي باشد يک فضايي دارد و اگر نشاني از رقابت بخشي ازلايه هاي حکومت با ملت باشد فضاي ديگري را ايجاد مي کند.
وي ادامه داد: اين فضا ها خود محرک و تحريک کننده حضور کثير مردم در پاي صندوق هاي راي مي شود.
وي بيان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي بارها تاکيد فرمودند که مانند همه شهروندان و انتخاب کنندگان فقط يک راي دارند و راي ايشان بر کسي آشکار نيست.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: با تاکيد مکرر رهبر معظم انقلاب براين نوع نگاه به انتخابات و صيانت از حق الناس نتيجه مي گيريم که براي ايشان سرمايه ساز شدن انتخابات اهميت دارد تا اينکه چه کسي بر کرسي رياست جمهوري بنشيند.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوري ** انتشار دهنده: حيدر سراياني



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در استان ثبت شده که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت‌ فعالیت دارند.

ایرج حسن پور امروز چهارشنبه در هفتمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام "جهش تولید و مشارکت مردم" توسط رهبر معظم انقلاب تاکید ایشان بر محورهای اقتصادی و مشارکت هرچه بیشتر مردم است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد از اقتصاد کشور در اختیار دولت است، اما براساس قانون باید ۲۵ درصد از اقتصاد در اختیار بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این اداره در سه محور صنعت، معدن و تجارت در استان فعالیت دارد، ادامه داد: این استان به عنوان استعداد پنهان معدنی آشکار شناخته می‌شود که به همت دولت سیزدهم و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و نگاه ویژه استاندار پیشرفت‌های چشمگیری در بخش معدن داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر در بخش معدن، مواد معدنی به صورت فله‌ای و خام صادر می‌شود که با تاکید استاندار مبنی بر ایجاد فرآوری مواد معدنی، استارت این فرایند با ساخت ۱۳ کارخانه فرآوری در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

حسن پور بیان کرد: سه کارخانه فرآوری در سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری هستند که در سفر آینده رئیس جمهور افتتاح می‌شوند.

وی افزود: در بخش صنعت، تولید و صادرات سیمان، تور ماهی‌گیری و پرورش آبزیان و کنسرو ماهی در داخل سیستان و بلوچستان انجام می‌شود و در بحث تولیدات داخلی با توجه به نظارت‌های سازمان استاندارد و صمت پیشرفت‌ تولیدات با کیفیتی را داشته‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۲ واحد تولیدی برتر در استان رصد و شناسایی شده که در آینده از آنها تقدیر و حمایت خواهد شد و باید توان صادراتی استان را بالا ببریم و از واحدهای تولیدی پشتیبانی و حمایت کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه
  • ثبت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • ارتقای راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند