Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهادکشاورزی سرایان گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون مبلغ 48 میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار دولتی بلاعوض برای اجرای طرح‌های سیستم‌های نوین آبیاری شهرستان سرایان پرداخت که با این مبلغ 1343 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سرایان مجهز به سیستم های نوین آبیاری شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی سلیمانی مدیر جهادکشاورزی سرایان در گفتگو باسرایان‌بیدار،گفت: شروع اجرای سیستم های آبیاری نوین در شهرستان سرایان از سال 71 بوده که تاسال 92 دویست و پنجاه و پنج هکتار مجهز به سیستم آبیاری شدند و از سال 92 تاکنون در سطح 1627.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان سیستم های آبیاری نوین اجرا شده است.

وی افزود: سطح آبیاری تحت فشار 338.7 هکتار و سطح آبیاری کم فشار 1288.8 هکتار است.

مدیر جهادکشاورزی سرایان با اشاره به اینکه سیستم های نوین آبیاری انواع مختلفی دارد اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبیاری نوین نقش مهمی در کاهش مصرف آب، کنترل علف های هرز و ارتقای کمی و کیفی محصولات و افزایش بازدهی تولید را نسبت به آبیاری غرقابی دارد.

سلیمانی گفت: در سیستم آبیاری قطره ای بازدمان مفید آبیاری 90 درصد و در سیستم آبیاری کم فشار 65 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 500 هکتار طرح مطالعه شده در شهرستان داریم که برای اجرای آبیاری نوین در این راضی آمادگی لازم را دارم.

مدیر جهادکشاورزی سرایان بیان کرد: دولت برای تجهیز هر هکتار زمین کشاورزی به آبیاری تحت فشار 70 میلیون ریال و آبیاری کم فشار 32 میلیون ریال کمک بلاعوض به کشاورز پرداخت می‌کند.

سلیمانی گفت: کشاورزان متقاضی اجرای سیستم های نوین آبیاری و استفاده از کمک بلاعوض دولتی می توانند به اداره امور فنی و زیربنایی مدیریت جهادکشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی آیسک و سه قلعه مراجعه کنند و در صورتی که کشاورزان خرده مالک و دارای اراضی مشاعی به صورت داوطلبانه برای اجرای آبیاری نوین درخواست دهند 85 درصد هزینه های خرید لوله و اجرای طرح توسط دولت پرداخت می‌گردد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال 95 تاکنون مبلغ 48 میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار دولتی بلاعوض برای اجرای طرح‌های سیستم‌های نوین آبیاری شهرستان سرایان پرداخت که از این میزان اعتبار مبلغ 43 میلیارد و 320 میلیون ریال بصورت نقدی و 5 میلیارد و 430 میلیون ریال اسناد خزانه اسلامی تامین شده است که با این مبلغ اعتبار 1343 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سرایان مجهز به سیستم های نوین آبیاری شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

پیش از این هم مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: در حال حاضر هر بانکی که دسته چک الکترونیکی به مشتری خود می‌دهد و آن مشتری، برگه چک الکترونیکی را صادر می‌کند و به ذی نفع می‌دهد، اگر ذی نفع یا گیرنده چک از طریق ابز‌ارهای الکترونیکی همان بانک اقدام کند، می‌تواند وصول چک را به صورت کاملا غیر حضوری انجام دهد.

چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف می‌شود

او تاکید کرد: اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند و همچنین تمام بانک‌ها در حال حاضر مجهز به سیستم پذیرش چک الکترونیک هستند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف و چک الکترونیکی جایگزین می‌شود.

همچنین این مقام مسئول اظهار کرد: چک‌های الکترونیک فعلا در بانک صادر کننده قابل پذیرش است، اما به تدریج با پیاده سازی کامل فرآیندها، امسال در سایر بانک‌ها نیز چک‌های الکترونیک نقد پذیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری