Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار گرفتن نوزاد در معرض باد کولر موجب سرماخوردگی و ناراحتی‌های تنفسی او خواهد شد. به همین دلیل باید سعی شود نوزاد در مکانی قرار گیرد که سرمای کولر تاثیر مستقیمی بر او نداشته باشد.

سرویس سبک زندگی فردا: با شروع فصل گرما و راه اندازی کولر‌ها بسیاری از خانواده‌هایی که نوزاد در منزل دارند، نوزادشان در معرض باد کولر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در همین رابطه، یک متخصص اطفال، به خانواده‌ها هشدار داده است. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

دکتر عبدالرحیم عبدی توضیح داد: نوزادان به دلیل ضعیف و حساس بودن در این دوران نیاز به مراقبت بیشتری دارند و در فصل گرما نباید آن‌ها را در معرض باد مستقیم کولر قرار داد.

وی افزود: قرار گرفتن نوزاد در معرض باد کولر موجب سرماخوردگی و ناراحتی‌های تنفسی او خواهد شد. به همین دلیل باید سعی شود نوزاد در مکانی قرار گیرد که سرمای کولر تاثیر مستقیمی بر او نداشته باشد.

عبدی اظهار کرد: قرار گرفتن در معرض غیر مستقیم باد کولر هم در شرایطی برای نوزاد خطر آفرین نیست که دمای آن تنظیم شده باشد نه اینکه فضای خانه خیلی سرد شود.

به گفته این متخصص اطفال، نوزادان در این شرایط باید پوشش مناسب داشته و بدن آن‌ها باید دارای گرمای متعادلی باشد، در غیر این صورت ممکن است نوزاد علاوه بر این که احساس سرما کند دچار «هیپوترمی» یا افت دمای بدن نیز شود.

این متخصص اطفال اظهار کرد: در بسیاری از مواقع نوزادانی را که در معرض هوای سرد قرار می‌گیرند به دلیل سرد شدن بدنشان با قرار گرفتن در معرض باد کولر، بعد از افت دمای بدن در بیمارستان بستری می‌شوند. این مساله ممکن است تبعات بدی را برای نوزاد به همراه داشته باشد، بنابراین خانواده‌ها باید دمای طبیعی بدن نوزاد را حفظ کنند، زیرا بدن نوزادان در این دوران به گرمای طبیعی نیاز دارد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کولر را می‌توانید بپوشید!

شرکت سونی به تازگی از ریون پاکت ۵(Reon Pocket ۵) خود رونمایی کرده است که یک دستگاه پوشیدنی است که نوید امکان تنظیم دمای شخصی بدن را مانند یک تهویه مطبوع قابل حمل می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این گجت جالب از روش‌های سنتی مانند پنکه‌ها و لباس‌های حجیم فاصله گرفته و راه‌حلی بالقوه راحت‌تر برای مدیریت دمای بدن در محیط‌های مختلف ارائه می‌دهد.

راحتی و سفارشی‌سازی حسگر محور

به نقل از آی‌ای، ریون پاکت ۵ یک فن ساده نیست. این یک ماژول ترمو-الکتریک با مجموعه‌ای از حسگرها برای ایجاد یک محیط کوچک در اطراف هسته مرکزی بدن شما است. این حسگرها دمای بدن، رطوبت و حتی حرکات فرد را کنترل می‌کنند تا نیازهای اشخاص برای راحتی را تعیین کنند.

این دستگاه پنج سطح خنک کننده برای روزهای گرم و چهار سطح گرمایش برای هوای خنک‌تر ارائه می‌دهد. برای بهینه‌سازی عملکرد آن، می‌توان آن را با ریون پاکت تگ همسان‌سازی کرد. این یک حسگر کوچک است که دما و رطوبت محیط را تشخیص می‌دهد و داده‌ها را به واحد قرار گرفته در قسمت گردن ارسال می‌کند. این دستگاه به ریون پاکت ۵ اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه گرما یا سرما را احساس کنید، شرایط راحتی شما را به طور فعال تنظیم کند.

برای کسانی که کنترل دستی را ترجیح می‌دهند، یک برنامه اختصاصی برای اندروید و آیفون این امکان را می‌دهد که سطح سرمایش و گرمایش را از طریق بلوتوث تنظیم کنند. عمر باتری آن ۱۷ ساعت با یک بار شارژ است که برای استفاده طولانی مدت ایده آل محسوب می‌شود.

اولین نمایش جهانی یک مفهوم اثبات شده

طرح مفهومی ریون پاکت پیش از این معرفی شده بود. سیستم کنترل آب و هوای پوشیدنی سونی از سال ۲۰۱۹ در ژاپن در دسترس بوده و نسخه‌های بعدی آن در بازارهای آسیایی موفق عمل کردند و اکنون شاهد یک عرضه جهانی هستیم که بریتانیا اولین بازار خارج از آسیای آن است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این کولر را می‌توانید بپوشید!
  • با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در 1403 از دست ندهید
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • نصری: اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ