Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@21:42:22 GMT

تشکیل دفتر «امور ایران» توسط سیا

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۲۹۵۷۰

رویداد۲۴- سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) دفتر جدیدی که به طور اختصاصی به امور ایران می‌پردازد، تشکیل داده و مقامی باسابقه طولانی در زمینه مبارزه با تروریسم را به عنوان مدیر جدید این دفتر منصوب کرده است.
به گزارش نیویورک‌تایمز، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مقامی باسابقه طولانی در زمینه مبارزه با تروریسم به نام «مایکل دی اندریا» را به عنوان مدیر جدید اداره تجسس بر ایران منصوب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دی اندریا زمانی مسئول تعقیب «اسامه بن‌لادن» رهبر القاعده و همچنین برنامه هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف گرفتن تندروها بود.
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا رسما اینگونه انتصاب‌ها را اعلام نمی‌کند و دی اندریا مامور مخفی به حساب می‌آید.
این سازمان در واکنش به درخواست نیویورک تایمز از اظهار نظر خودداری کرد و گفت هویت ماموران مخفی و ماموریت آنها را فاش نمی‌کند.
طبق این گزارش، او ۶۰ سال دارد و برای ازدواج با همسرش که مسلمان است به اسلام گرویده.
منابع آگاه در دستگاههای جاسوسی آمریکا تصریح کردند که این انتصاب تازه‌ترین نشانه رویکرد سخت‌تر دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به ایران است.
دی اندریا را «مایک پمپئو» منصوب می‌کند که در دولت ترامپ مدیر سیا شده.
پمپئو هم مواضع سختی علیه ایران و توافق هسته‌ای با این کشور دارد. او در جریان بررسی صلاحیتش در ماه ژانویه در سنا قول داده بود توافق اتمی با ایران، برجام، را به شدت زیر نظر بگیرد تا هرگونه تخلف ایران را فاش کند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در گزارشی تایید کرد که ایران به تعهدهای خود در چهارچوب توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی پایبند بوده است.
دی اندریا همچنین مدیر برنامه جنجالی «کشتارهای هدفمند» سیا بود که با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هزاران تندرو را عمدتا در پاکستان و افغانستان کشت. اما آن عملیات تعداد زیادی قربانی غیرنظامی هم داشته است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی

نماینده تهران با انتقاد از وضعیت ارزش پولی در کنایه‌ای از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواست که اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند.

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند، چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

 

دیگر خبرها

  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی