Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دايان کروگر براي بازي در فيلم "محوشدگي" به کارگرداني فاتح آکين جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره فيلم کن فرانسه را تصاحب کرد. ستاره‌اي که نام‌اش را تغيير داد، کارش را با رقص باله و مدلينگ آغاز کرد.




دايان هايدکروگر (Diane Heidkrüger) متولد 15 ژوئيه سال 1976 در آلگرميسن در ايالت نيدرزاکسن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانس پدرش متخصص کامپيوتر و مادرش، ماريا کارمند بانک است. دايان به همراه برادرش اشتفن در شهر يکصد‌هزار نفري هيلدس‌هايم به مدرسه رفته است.

دايان کروگر از کودکي آموزش رقص باله ديده است و در چند اجرا نيز بر روي صحنه حضور داشته اما پس از مصدوميت در يک سانحه، مجبور شد باله را کنار بگذارد. دايان کروگر در پانزده سالگي به مرحله فينال رقابت مدلينگ "چهره سال" (Look of the year) راه يافت. پس از آن به پاريس رفت تا در عرصه مدلينگ کار کند.




بعد از پنج سال کار در عرصه مدلينگ، وارد مدرسه هنرپيشگي در پاريس شد و براي تامين هزينه‌هاي زندگي حتي مدتي براي يک شرکت کفن و دفن نيز کار کرد. دايان هايدکروگر در سال 2002 در اولين‌اش فيلم با نام "پيانيست" ايفاي نقش کرد.

سختي تلفظ نام او باعث شد تا دايان هايدکروگر در همان اوائل ورود به دنياي سينما، "هايد" را از نام فاميلي‌خود حذف کند. او سپس در گام بعدي حرف آلماني "Ü" را در"Krüger" با يک "U" تعويض کرد تا ديگر مردم دنيا بتوانند به راحتي نام‌اش را تلفظ کنند.




شهرت جهاني دايان کروگر با فيلم تاريخي "تروا" آغاز شد. ولفگانگ پترسن، کارگردان آلماني اين فيلم، کروگر را از بين 3 هزار کانديدا براي ايفاي نقش "هلن" برگزيد. در اين فيلم که برگرفته از ايلياد اثر حماسي شاعر يوناني هومر است، برد پيت و اورلاندو بلوم در کنار ديان کروگر ايفاي نقش مي‌کنند.




دايان کروگر براي بازي در فيلم "محوشدگي" به کارگرداني فاتح آکين روز يکشنبه (28 مه/ 7 خرداد) جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره فيلم کن فرانسه سال 2017 را تصاحب کرد.

در فيلم "محوشدگي" دايان کروگر، نقش "کاتيا" يک زن آلماني را ايفا مي‌کند که همسر خارجي (کُرد) و پسر خود را در جريان بمب‌گذاري "نئونازي‌ها" ازدست مي‌دهد. فيلمي که ريشه‌اي از واقعيت دارد و دادگاه يکي از عاملان قتل‌هاي زنجيره‌اي 9 خارجي در آلمان هنوز هم در جريان است. فيلم محو شدگي اولين ايفاي نقش کروگر به زبان آلماني‌است.

عضو هيئت داوران برليناله در سال 2008، عضو هيئت داوران در فسيتوال کن در سال 2012 و همچنين عضو هيئت داوران فستيوال فيلم ونيز در سال 2015 بخش ديگري از کارنامه هنري دايان کروگر است.




يکي ديگر از نقش‌آفريني‌هاي موفق دايان کروگر در فيلم "حرام‌زاده‌هاي لعنتي" محصول سال 2009 به کارگرداني کوئنتين تارانتينو است. اين فيلم علاوه بر فروش 300 ميليون دلاري در جشنواره کن نيز برنده يک جايزه شده است.




دايان کروگر در سال 2001 با هنرپيشه و کارگردان فرانسوي "گيوم کنه" آشنا شد و با او ازدواج کرد. او سال 2002 در فيلم "بد، همه چيز بد" (تيتر اصلي به فرانسه: Mon idole) ساخته گيوم کنه نيز ايفاي نقش کرد. اين دو پنج سال بعد از هم جدا شدند. کروگر حالا بيش از ده سال است که با بازيگر کانادايي‌ جاشوا جکسون زندگي مي‌کند.

دايان کروگر به زبان‌هاي انگليسي و فرانسه به حدي تسلط دارد که در صداگذاري فيلم‌ها از صداي اصلي او استفاده مي‌شود و براي شنونده اصلا قابل تشخيص نيست که زبان مادري او آلماني است.

ايان کروگر از سال 2002 که براي نخستين بار روي پرده سينما ظاهر شد تا کنون در 36 فيلم سينمايي و سه فيلم تلويزيوني ايفاي نقش کرده است.

کارنامه فعاليت‌هاي هنري دايان کروگر تاکنون با 12 جايزه و 6 نامزدي دريافت جايزه همراه بوده است.




صحنه‌اي از فيلم "خدانگهدار ملکه من" (تيتر اصلي: Les Adieux à la reine) که به بخش رقابتي فستيوال فيلم برلينانه در سال 2012 راه يافت. فيلم مربوط به حوادث انقلاب 1789 فرانسه است و دايان کروگر در نقش "ماري آنتوانت" ظاهر مي‌شود.

در سال 2014 ستاره‌اي با نام دايان کروگر در "بلوار ستاره‌ها" در برلين نصب شد. نام 101 ستاره آلماني‌زبان در اين بلوار به ثبت رسيده است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان پرسپولیس آماده ایفای نقش در خط حمله

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس مدت‌هاست با کمبود مهاجم مواجه است و این تیم در نیم فصل دوم تنها عیسی آل کثیر را به عنوان مهاجم تخصصی داشته‌اند‌.

امید عالیشاه در این شرایط با فرمی آماده به عنوان مهاجم سایه ایفای نقش می‌کرد اما حالا با محرومیت بار دیگر از ترکیب پرسپولیس دور شده است.

در این شرایط اگر اوسمار بخواهد با تاکتیک بازی‌های قبلی کار کند و یک هافبک اضافه نکند، باید روی وحید امیری، کاپیتان تیمش حساب باز کند.

امیری پس از بازگشت از مصدومیت سخت همسترینگ همچنان در تلاش برای رسیده به شرایط آرمانی در ترکیب پرسپولیس است و تمرین امروز سرخ‌ها می‌تواند نقش مهمی در تصمیم اوسمار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • از اثر دانینگ کروگر چه می‌دانیم؟
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • کاپیتان پرسپولیس آماده ایفای نقش در خط حمله
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید