Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@02:35:14 GMT

انتقادی صریح از تفرقه‌افکنی‌های بعد از انتخابات

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۳۰۲۹۹

روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله خود آورده است: امام خمینی، که فردا سالروز جدا شدنش از قفس تن و بازگشتن‌ الی ربه است، آرزو داشت مردم ایران یکپارچه و متحد برای پیشرفت کشور و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند. آن یگانه دوران، از طریق قیام علیه طاغوت و مبارزه با قدرت‌های استکباری کرامت انسان‌ها را جستجو می‌کرد و هنگامی که بعد از ۱۴ سال تبعید در بهمن سال ۱۳۵۷ وارد کشور شد خطاب به مردم گفت آمده‌ام تا عزت شما را حفظ کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وصیت امام نیز این بود که با وحدت، این عزت حفظ شود.

امروز با گذشت ۲۳ سال از رحلت امام خمینی، ما نمی‌توانیم ادعا کنیم به وصیت او عمل کرده‌ایم. حواشی همین انتخابات ۲۹ اردیبهشت روشن‌ترین دلیل است بر اینکه ما در مسیری که امام خمینی برای ما مشخص کرده است حرکت نمی‌کنیم و به جای وحدت، تلاش‌های زیادی برای تفرقه در جامعه در جریان است. با توجه به این واقعیت، لازم می‌دانیم در ایام سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نکاتی را که توجه به آنها ضروری است و به حراست از کشور و منافع ملی و اصول و آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی مرتبط است یادآور شویم.

۱- بپذیریم که در جریان تبلیغات انتخاباتی، طرفین مرتکب تخلفات آشکار از ضوابط اخلاقی شدند که با منافع ملی سازگاری نداشت. امروز اگر وزیر خارجه معلوم‌الحال عربستان سعودی به خود جرأت می‌دهد مسئولین نظام جمهوری اسلامی را «دزد» بنامد، به این دلیل نیست که آنها دزد هستند بلکه به این دلیل است که برخلاف واقعیت، همدیگر را متهم به دزدی کرده‌اند. این روش خلاف، باعث گستاخی عناصر ضدانقلاب هم شده و آنها نیز سخنانی از قبیل آنچه وزیر خارجه عربستان و سران رژیم صهیونیستی و رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی علیه مسئولین نظام و خود نظام می‌گویند را تکرار می‌کنند. این وضعیت نشان می‌دهد روش تبلیغاتی ما غلط است کما اینکه در غیر تبلیغات انتخاباتی نیز همین روش غلط در چارچوب جنگ قدرت اعمال می‌شود، روشی که در نهایت به تضعیف نظام جمهوری اسلامی می‌انجامد.

۲- در کشور ما حزب و جناح و جبهه سیاسی به معنای واقعی وجود ندارد. مجموعه‌هایی که تحت این عناوین مشغول فعالیت هستند، نه مرام سیاسی دارند و نه ضوابط اخلاقی و اسلامی را رعایت می‌کنند و نه حتی قواعد فعالیت سیاسی را رعایت می‌کنند. مرام امام خمینی این نبود که برای رسیدن به قدرت هر حرفی بزند و هر کاری بکند. امام، در طول مبارزات ضداستبدادی و ضداستعماری خود از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ مرتکب هیچ خلاف اخلاقی برای رسیدن به قدرت نشد. در دوران ۱۰ ساله رهبری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز هرگز حاضر نشد کلمه‌ای برخلاف واقع بگوید یا کاری کند که خارج از ضوابط شرعی و قانونی باشد. احزاب و جناح‌ها و جبهه‌های سیاسی ما اگر از سیره امام خمینی پیروی می‌کردند، امروز ما دچار این همه تفرقه و تشتت و درگیری‌های ضربه‌زننده به اساس نظام و منافع ملی نبودیم. نمی‌گوئیم احزاب تعطیل شوند بلکه می‌گوئیم با رعایت ضوابط اخلاقی و شرعی و قانونی و قواعد سیاسی فعالیت کنند. اگر چنین شود، کشور ما بهترین زمینه را برای چرخش قدرت دردست جناح‌ها خواهد داشت و چنین چرخش قدرتی هرگز به منافع ملی کوچک‌ترین آسیبی وارد نخواهد کرد.

۳- اینها مربوط به قبل از رسیدن به قدرت است. متأسفانه بعد از آنکه در کارزار تبلیغات انتخاباتی یک فرد یا یک جناح پیروز می‌شود، باز هم قواعد سیاسی رعایت نمی‌شود و تهمت‌ها، تخریب‌ها، کارشکنی‌ها، تفرقه‌افکنی‌ها و از همه بدتر نفرت‌آفرینی‌ها ادامه می‌یابد. در بی‌دین‌ترین جوامع امروز جهان، وقتی رقابت‌های انتخاباتی تمام می‌شود، احزاب برای حفاظت از منافع ملی دست به دست هم می‌دهند و با کمک همدیگر کشور را آباد می‌کنند و در برابر تهدیدهای خارجی می‌ایستند ولی در کشور ما که نظام جمهوری اسلامی حاکم است، خصومت‌ها و کینه‌توزی‌ها بیشتر می‌شود! این وضعیت، نه با دستورات اسلامی سازگاری دارد و نه حتی با معیارهای معمول و متداول جوامع غیردینی.

۴- مشکل، هنگامی بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شود که جناح‌ها یا بعضی از آنها مقدسات دینی را هم برای رسیدن به قدرت هزینه می‌کنند. اینکه امام زمان، روحانیت، جامعه مدرسین، جامعه روحانیت، ائمه جمعه، ائمه جماعات، امکانات مساجد و بیت‌المال، نهادهایی که متعلق به عموم مردم و نظام هستند، صدا و سیما و خلاصه ابر و باد و مه خورشید و فلک همه در کار شوند تا یکی رأی نیاورد ولی همان شخص با رأی بالا پیروز انتخابات شود، چگونه قابل توجیه است؟ قطعاً این به معنای بی‌اعتقادی مردم به مقدسات دینی نیست بلکه به معنای این است که باید مردم را در انتخابات آزاد گذاشت و نباید برای رسیدن به قدرت، دین و اعتقادات و مقدسات و امکانات عمومی را هزینه کرد.

۵- عده‌ای می‌گویند با سه انتخابات ۱۳۹۲، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶ اصولگرایی به پایان رسیده است. این، تحلیل درستی نیست. اصولگرایی یک تفکر صحیح است که اگر به ضوابط آن عمل شود همواره به پیش می‌رود و جامعه را به پیش می‌برد. آنچه در این سه انتخابات به اثبات رسید این است که عده‌ای به نام اصولگرایی مرتکب کارهای خلاف «اصول» شدند و خودشان لطمه دیدند. همین وضعیت را جناح اصلاح‌طلب نیز قبلاً داشت و اکنون نیز اصلاح‌طلب‌ها نباید خود را پیروز بدانند و درصدد سهم‌خواهی برآیند. نه اصولگراها ۱۶ میلیون عضو دارند و نه اصلاح‌طلب‌ها ۲۴ میلیون. این آرا، اگر درست تحلیل شوند، نتیجه این خواهد شد که این هر دو جناح باید در مواضع و روش‌های خود تجدیدنظر کنند و به سیره امام برگردند و فقط در اعمال سلیقه‌ها با همدیگر رقابت کنند و به اصول و ضوابط پایبندی نشان دهند.

۶- و نکته آخر اینکه اگر به سیره امام برگردیم، به جایی خواهیم رسید که مثل زمان امام، وقتی مردم حس کنند نظر روحانیت چیست، اکثریت قاطع به همان نظر گرایش نشان خواهند داد. لزومی ندارد روحانیت خود را خرج این و آن کند و تمام مقدسات را هم به میدان بیاورد، کافی است فقط به سیره امام برگردد و ببیند که مردم چگونه تلاش خواهند کرد خود را و آراء خود را به روحانیت نزدیک و بلکه منطبق کنند. وضعیت امروز ما یک بحران معنوی است. ما می‌توانیم از این بحران خارج شویم به شرط آنکه طرحی نو دراندازیم. این طرح نو، ما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند بدون آنکه فلک را سقف بشکافیم.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «جهانبخش امینی» بود.

جهانبخش امینی زاده ۱۳۴۳ کرمانشاه، سیاست‌مدار و پزشک ایرانی است، وی مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد.

سابقه ریاست بیمارستان چهارمین شهید محراب نیز در رزومه امینی وجود دارد و رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس است.

وی پیشتر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

کد خبر 6089653

دیگر خبرها

  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند