Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس:کنسرت خیریه گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج با حمایت از زنان سرپرست خانوار و باهمت بنیاد خیریه فیروز نیا، ۱۰ خردادماه سال جاری در تالار وحدت برگزار شد.

کیوان ساکت در ابتدای برنامه ضمن تشکر از بنیاد خیریه فیروز نیا که در شرایط دشوار امروز به فکر بخشی از هم‌وطنان یعنی بانوان سرپرست خانوار است، گفت: «برنامه ما در این دو نوازی نخست چیز دیگری بود اما به توصیه دوستان این برنامه را اجرا می‌کنیم و خواهش من از کسانی که در سالن حضور دارند این است که بنیاد را حمایت کنند تا نشان دهیم با تمام فشارها، دشواری‌هایی که هرکدام داریم هنوز معرفت، اخلاق و انسانیت در جامعه ایرانی نمرده و نخواهد مرد!»

آهنگساز و سرپرست گروه وزیری همچنین با اشاره به استفاده از کلمه «سپاس» و ارزش آن بیان کرد: «ما بابیان این کلمه، سه نیروی زیبای «گفتار نیک، اندیشه نیک و کردار نیک» را برای دوستانمان می‌خواهیم و سپاس بر همه شما»

بخش نخست این برنامه با دو نوازی سه‌تار و پیانو همراه بود که کیوان ساکت همراه با نواختن ساز سه‌تار به دکلمه شعر «دست» فریدون مشیری پرداخت و هم‌زمان مخاطبان این هنرمند که امکان حضور در سالن را نداشتند از طریق صفحه شخصی ایشان در اینستاگرام به‌صورت لایو شاهد این دو نوازی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش دوم این کنسرت با ضربی برگ و باد آغاز شد و مخاطبان شاهد اجرای سازوآواز بانوای ساز نی، عود و کمانچه بودند و تصانیف فسانه، وای بر دل من، بی کاروان کولی و ای ایران از ساخته‌های کیوان ساکت با صدای وحید تاج به اجرا درآمد و در بخش دیگری از این اجرا، چهارمضراب شوشتری، ضربی سه‌گاه، تک‌نوازی دف شنیدنی شد.

کیوان ساکت پس از اجرای تصنیف «بی کاروان کولی» گفت: «همه شما مطلع هستید که اشاره وحید تاج به خسرو خوبان، خسرو آواز ایران است. بدون شک هر ایرانی فرهیخته نه هر انسان علاقه‌مند به هنر در هرکجای این کره خاکی پیر که روزگار سپری می‌کند، هر صاحب‌ذوق و تفکر و اندیشه‌ای، هر علاقه‌مند و شیفته خنیای ایرانی اگر تنها سه آرزوی بسیار مهم در اوج آرزوهای خود داشته باشد یکی از آن‌ها بهبود استاد محمدرضا شجریان است.»

وی که بابیان این جملات مورد تشویق حاضران قرار گرفت، ادامه داد: «همان‌طور که یکی از دولتمردان به‌درستی اشاره کردند که هنرمندان سرمایه‌های واقعیِ هر اقلیمی هستند به‌ویژه اقلیم کهنی چون ایران عزیزمان! کم اقبالی نیست که تمام مردم یک سرزمین به یک هنرمند رأی عالی دهند. من فکر می‌کنم پخش ربنای استاد شجریان و آرزوی بهبودی ایشان آرزوی همه ما ایرانی‌ها و لااقل تمامی حاضران در کنسرت امشب است و امیدوارم این آرزوها جامه عمل بپوشد.»

سروش عازمی خواه (پیانو)، مهدی غلامی (دف)، اشکان مرادی (کمانچه)، سالار زمانیان (تار)، کیارش ساکت (تار) و علی‌اکبر خادم (تمبک) اعضای گروه «وزیری» به سرپرستی «کیوان ساکت» آهنگساز ، تنظیم و نوازنده تار را به خوانندگی «وحید تاج» تشکیل می‌دادند و «بهنام ابوالقاسم» نوازنده پیانو نیز در بخش نخست کیوان ساکت را همراهی کرد.

شایان ذکر است که بخشی از عواید کنسرت خردادماه گروه وزیری به بنیاد خیریه فیروز نیا، که بیشتر زنان بی‌بضاعت و سرپرست خانوار را تحت پوشش دارد، تقدیم شد.

عکس: امین باقری

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید اسداللهی نوازنده پیشکسوت ساز ناغارا، با همراهی گروهی متشکل از نواندگان ساز‌های موسیقی آذربایجان، شامگاه پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت، در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت قرار است قطعاتی از موسیقی بی کلام و همچنین فولکلوریک آذربایجان و رِنگ‌هاى آذریایجانی نواخته شود.

اسداللهی در سال ۱۳۸۸، آلبومی به نام رِنگ‌های آذربایجانی را منتشر کرده است.  رِنگ‌های موسیقی آذربایجان، رِنگ‌های اجرا شده‌ایست که معمولا در مراسم شادی و عروسی از آنها استفاده می‌شود.

وحید اسدالهى (سرپرست گروه و نوازنده ناغارا و قاوال)،  محمد (مراد) اسدالهى (نوازنده گارمون)،  رضا اسدالهی (نوازنده سازهاى پرکاشن)،  سیده تارا موسویان (نوازنده ساز‌های کوبه ایى)، سئول اقدسی (نوازنده تار آذربایجان)، آرین ضمیری (نوازنده کمانچه)،  سید علی سیدزاده (نوازنده قوپوز - تار).  
محمد نجف زاده (نوازنده بالابان)، درشن آنند (نوازنده طبلا) و محمد حسین جعفری و مهدی حمزه زاده (خواننده) اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.
کنسرت وحید اسداللهی ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این اجرا به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است