Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@16:30:25 GMT

کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف پیک برق تهرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۳۱۰۹۳

کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف پیک برق تهرانی‌ها

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو،در حال حاضر ۴۳۷۰۰۰۰ مشترک در تهران وجود دارد که در این بین مشترکین صنعتی بزرگ ولتاژ اولیه ۴۰۱ اشتراک، مشترکین اداری – تجاری ولتاژ اولیه ۲۰۸۶ اشتراک و مشترکان منابع آب شرب ولتاژ اولیه ۱۰۲ اشتراک را شامل می‌شود،در این بین سهم مشترکان خانگی و کسبه ۳۸۸۲۷۶۳ اشتراک و سایر مشترکان نیز ۲۵۴۴۷۷ اشتراک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدار پیک بار در تهران ۴۱۵۹ مگاوات تخمین زده شده که سهم صنایع بزرگ ۲۵۰ مگاوات، ساختمان‌های اداری ۸۹۰ مگاوات و سهم تامین منابع آب شرب ۴۰ مگاوات ثبت شده،علاوه بر این سایر مشترکین ۲۴۰۹ مگاوات و سهم تلفات شبکه ۵۷۰ مگاوات تخمین زده شده، اما در بخش ساختمان‌های اداری برنامه‌ریزی برای کاهش ۲۰۰ مگاوات به صورت غیرهمزمان صورت گرفته است.

در همین راستا شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ موفق شد با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق، توسعه و بهینه سازی شبکه برق‌رسانی، احداث کابل خودنگهدار و همچنین سایر اقدامات شاخص در حوزه خدمات مشترکین و بهره برداری نسبت به کاهش بیش از ۱۰۰۰ مگاوات برق در زمان پیک و همچنین کاهش تلفات از ۹.۳ درصد به ۷ درصد اقدام کند.

همچنین جایگزینی کابل خودنگهدار با شبکه سیمی، احداث و بهینه سازی خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف، پیاده سازی سیستم قرائت متمرکز کنتورهای ولتاژ اولیه با هدف قرائت متمرکز کنتورهای مشترکان بزرگ، اجرای مانیتورینگ پارامترهای الکتریکی فیدرهای ۲۰ کیلوولت با هدف کنترل و مدیریت بهنگام شبکه ۲۰ کیلو ولت و همچنین نصب خازن‌های فشارضعیف در شبکه توزیع برق تهران بزرگ از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

علاوه‌بر این نصب و راه‌اندازی سامانه فتوولتائیک در مدارس و ساختمان‌های اداری و دستگاه‌های حکومتی با هدف ترویج و توسعه بهره گیری از انرژی خورشیدی، اجرای طرح‌های فیبر نوری به منظور تأمین بستر مخابراتی مانیتورینگ فیدرهای ۲۰ کیلو ولت و اتوماسیون پست‌های توزیع و پست‌های فوق توزیع و مولدهای پراکنده و هوشمندسازی شبکه AMI و همچنین تولید نرم افزارهای متعدد محاسبات طراحی، مدیریتی و کنترل پروژه با هدف مکانیزه سازی کلیه عملیات مربوط به تهیه و اجرای طرح‌های توزیع در محیط GIS BASED از دیگر پروژه‌های اجرایی صورت گرفته برای مدیریت مصرف برق در تهران بوده است.

در سال گذشته نیز نسبت به احداث و بهینه سازی ۴۲ کیلومتر خط فشار متوسط، ۴۹۶ کیلومتر خط شبکه فشار ضعیف، ۱۳۰ دستگاه پست فشار متوسط، مانیتورینگ پارامترهای الکتریکی فیدرهای ۵۶ دستگاه پست فوق توزیع، سامانه قرائت از راه دور مشترکان ولتاژ اولیه با نصب ۲ هزار مودم هوشمند قرائت از راه دور و تهیه نرم افزار مربوطه و همچنین نصب ۳۲ کیلووات ساعت سامانه انرژی خورشیدی با هدف افزایش بهره وری و حفظ محیط زیست و تجهیز ۷ دستگاه عیب‌یاب فشار متوسط و فشار ضعیف و ۲۴ دستگاه از خودروهای مانور اقدام شده است.

مجموعه این اقدامات توانسته در مدیریت مصرف انرژی تاثیرگذار باشد چراکه اجرای این پروژه‌ها موجب شده تا در سال‌های گذشته پایتخت را خاموش نبینیم و مشکلی برای تامین برق تهران به وجود نیاید اما باید به این مساله توجه کرد که در تمام زمان ها رعایت مدیریت مصرف یک مساله ضروری و مهم است که مادام باید به آن توجه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها برای جابه جایی شهروندان در سطح شهر می‌شود بلکه در کاهش آلودگی و ترافیک شهری موثر است. یکی از وسایل نقلیه عمومی پرمصرف در شهر تهران بی آر تی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها مانند نداشتن سیستم خنک کننده و فرسودگی اتوبوس در سطح شهر تهران گلایه کرد و از مسئولان شهری درخواست رسیدگی دارد.

فیلم ارسال شده را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

عدم نصب صندلی در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس اراک گلایه مسافران شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ قلم دارو در داروخانۀ هلال‌احمر لرستان
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟