Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان از پیش بینی مشوق های جدید برای سرمایه گذاری در نواحی صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار رازانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان لرستان دارای چهار ناحیه صنعتی «مرزیان» ازنا، «پل هرو»، «خوشناموند» کوهدشت و «علی میرزایی» نورآباد بوده که دارای امکانات اولیه زیرساخت ها شامل آب، برق و تلفن و گاز و فیبر نوری و شبکه فاضلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ناحیه صنعتی «مرزیان» نزدیک به معادن سنگهای تزئینی و نما و همچنین مواد کانی غیر فلزی است، نزدیکی این ناحیه صنعتی به استان مرکزی قابلیت عرضه محصولات به این استان را خواهند داشت.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: ناحیه صنعتی «پل هرو» به واسطه نزدیکی به سد ایوشان امکان تامین آب به اندازه کافی وجود دارد و محل مستعدی برای تولید و فرآوری گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

رازانی همچنین گفت: ناحیه صنعتی «علی میرزایی» در نزدیکی گاوداری ۶۰۰۰ راسی در حال احداث نورآباد واقع شده است که قابلیت تولید محصولات لبنی و بسته بندی مواد غذایی در این ناحیه فراهم است.

وی اضافه کرد: شهرستان کوهدشت به واسطه سطح زیر کشت بالا و همچنین باغات انار و تولید گوشت دارای پتانسیل نسبی در استان است و این ناحیه می تواند برای سرمایه گذاری صنایع مرتبط نقش بسزایی ایفاد کند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان گفت: واگذاری زمین در این نواحی صنعتی به نحوی است که صرفاً هزینه زیرساخت های ایجاد شده با قیمت بسیار پایین اخذ می شود و به عبارتی زمین محل طرح تقریباً به صورت رایگان واگذار خواهد شد و قیمت حق انتفاع در این نواحی صنعتی به صورت درصد بسیار کم نقد و مابقی در اقساط بلند مدت از سرمایه گذاران اخذ می شود.

رازانی سال جاری را فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران به خصوص در صنایع روستایی در نواحی صنعتی یاد شده دانست و اشاره کرد: سیاست این شرکت علاوه بر رونق تولید، ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی

جعفر فرشچی‌طوسی دراین‌باره گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی " چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی‌طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند، عنوان کرد: تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت‌های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشور‌های همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: وجود واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌گرا و نیز نوع کیفیت کالا‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور‌های مختلف می‌تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری را برای ورود محصولات داخلی خراسان‌رضوی به بازار‌های بین‌المللی فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه