Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 5000 هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان به کاشت میوه‌های سردسیری اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا، "رضا نجفی" افزود: سطح برداشت میوه سردسیری از این اراضی بیش از 30 هزار تن است.

نجفی، سیستان و بلوچستان را به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در شمال و جنوب آن مستعد تولید انواع میوه گرمسیری و سردسیری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: دولت نیز در راستای توسعه باغات استان هزینه‌های قابل توجهی در استان انجام داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: نهال میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری از جمله موز، انبه، پاپایا، چیکو، گواوا، تمرهندی، خرما، زیتون، گردو، زردآلود، انار، انگور و انجیر در نهالستان های استان تولید می‌شود.

نجفی تصریح کرد: نهالستان‌های سیستان و بلوچستان عمدتا در منطقه سیستان، شهرهای خاش، ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، چابهار و سراوان راه اندازی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان به سبب همجواری و نزدیکی به دریای عمان از توانمندی و ظرفیت بالایی در زمینه کاشت و برداشت میوه های گرمسیری برخوردارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین مناطق مرکزی استان بویژه روستاهای حاشیه کوه تفتان در شهرستان خاش و بخش میرجاوه زاهدان توانمندی بالایی در تولید میوه های سردسیری دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان همچنین در خصوص تولید انگور نیز گفت: بر اساس پیش بینی امسال 25 هزار تن انگور از باغ های استان که عمدتا در منطقه سیستان قرار دارد برداشت می شود.

وی افزود: سه هزار و 200 هکتار از باغ های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که 2 هزار و 500 هکتار آن بارور است.

رئیس جهاد کشاورزی استان افزود: 85 درصد انگور تولیدی در استان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، شصت عروس، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

وی گفت: انگور یاقوتی زودرس ترین نوع انگور در سطح کشور محسوب می‌شود و سازگار با شرایط سخت محیطی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: انگور یاقوتی به صورت عمده در منطقه سیستان و در سطح کمتر در شهرستان های خاش، میرجاوه، نیکشهر و ایرانشهر کشت می‌شود.

نجفی افزود: درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می زند، اواخر فروردین میوه اش سبز می‌شود و در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه های آن هستیم.

وی یادآور شد: برداشت انگور در سیستان و بلوچستان از نیمه نخست خرداد ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی طی حکمی عباس صفدری رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان را در سمت خود ابقا کرد.

همچنین رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه دکتر رامین صرامی فروشانی رییس پژوهشکده سرطان معتمد، علی منصفی راد رییس واحد سمنان، دکتر رضا حسین زاده رییس واحد آذربایجان غربی و مهندس ابوذر پورمدنی رییس واحد صنعتی اصفهان را برای مدت دو سال در سمت خود ابقا کرد.

به گزارش ایسنا، در این حکم آمده است:

انتظار می‌رود نسبت به استفاده از کلیه ظرفیت‌های معنوی، مادی و سرمایه‌های انسانی جهاددانشگاهی به‌ویژه تقویت نقش‌آفرینی اعضای آن واحد سازمانی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر ارتقاء جهاددانشگاهی، گسترش فضای انقلابی و ارتقاء علمی و عملی جهاددانشگاهی اهتمام ورزید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • رئیس‌کل جدید دادگستری سیستان و بلوچستان معرفی شد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان