Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

در حالی که جیرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به تلاش برای ایجاد کانال پشت پرده جهت مذاکره با روسیه قبل از تحلیف ترامپ متهم شده، برخی تحلیل‌گران محافظه‌کار در آمریکا مدعی شده‌اند باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق این کشور هم قبل از رسیدن به ریاست‌جمهوری به دنبال رابطه با ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیمبرلی استراسل، ستون‌نویس روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در شبکه خبری ان‌بی‌سی مدعی شد که اوباما قبل از پیروز شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2008 با فرستادن ویلیام میلر، سفیر وقت آمریکا در اوکراین به ایران برای ایجاد کانال مخفیانه‌ای جهت رابطه با تهران تلاش کرد.

وی گفت: بگذارید صحنه را برای شما توصیف کنیم. سال 2008 است، ما قرار است انتخابات داشته باشیم و نامزد انتخابات اوباما است؛ او هنوز حتی رئیس‌جمهور منتخب هم نشده است که ویلیام میلر برای ایجاد یک کانال مخفیانه به ایران سفر می‌کند تا به ایرانی‌ها بفهماند که اگر او در انتخابات برنده شود، آنها روابط دوستانه‌تری را تجربه خواهند کرد.

پایگاه politifact که به راستی‌آزمایی ادعاهای سیاستمداران می‌پردازد نوشته بعد از تحقیق درباره این ادعا متوجه شده که شواهدی موجود در تأیید آن ضعیف و اغلب ناکافی هستند.

این پایگاه نوشته است: چیزی که ما می‌توانیم بگوییم این است که این ادعاها صرفاً نظراتی هستند که مایکل لدین، از تحلیلگران محافظه‌کار مسائل ایران و عراق در بنیاد دفاع از دموکراسی مطرح کرده‌ است.

استراسل به درخواست این پایگاه خبری برای اظهارنظر درباره این موضوع پاسخ نداده است، اما وی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته که آنچه مطرح کرده از کتابی از مایکل لدین است که «فردی بسیار مورد احترام است.»

روایت لدین از ماجرا این است که میلر به او گفته که اوباما سال 2008 او را به تهران فرستاده است. وی این ادعا را از سال 2013 چندین بار در پست‌های وبلاگ، گفت‌وگوهای رادیویی و جاهای دیگر مطرح کرده است.

وی سال 2014 برای وب‌سایت محافظه‌کار PJ Media نوشته که اوباما در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2008، از یک کانال مخفیانه برای دادن اطمینان خاطر به مقام‌های ایران درباره رویکرد دوستانه‌اش با این کشور استفاده کرده است. لدین مدعی شده که این کانال مخفیانه، ویلیام میلر است که قبل از انقلاب اسلامی در ایران بوده است. وی مدعی شده که میلر گفت‌وگو با مقام‌های ایران در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 2008 را تأیید کرده است.

علی‌رغم این، میلر در مصاحبه با پایگاه politifact این ادعا را کاملاً نادرست خوانده است. این پایگاه خبری، نوشته با توجه به ناکافی بودن شواهد موجود برای تأیید ادعای لدین و استراسل، اظهارات آنها نادرست ارزیابی می‌شود.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند.این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل،‌ نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند».این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت...آری...صهیونیست...خیر..کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادرهایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند.نیروهای پلیس آمریکا با یورش به دانشگاههای ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد خبر 847536 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن فلسطین

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!