Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اولین بار در سروآباد و اورامان 2 مرکز یادگیری نهضت سوادآموزی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، رمضان یوسفی معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان سروآباد با اعلام این خبر گفت: مراکز یادگیری یک ظرفیت و یک فرصت هستند که در این مراکز تنها بحث سواد آموزی مطرح نیست، بلکه در کنار آموزش سواد پایه به افراد بی سواد و کم سواد مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی، حقوق شهروندی و حرفه آموزی به آنها آموزش داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی افزود: در این مراکز برای آموزش افراد بی سواد و کم سواد از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی نظیر فنی و حرفه ای، مراکز بهداشت، علوم پزشکی، صنعت معدن و تجارت نیز استفاده خواهد شد.

فرماندار شهرستان سروآباد نیز در این جلسه از شناسایی فضاهای مازاد آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد و گفت: فضاهای آموزشی مازاد به منظور ایجاد درآمد پایدار برای اقدامات آموزش و پرورش تغییر کاربری داده خواهند شد.

علی مفاخری افزود: باتوجه به بند پنجم تبصره 9 قانون بودجه سال 96 فضاهای مازاد آموزش و پرورش در این شهرستان شناسایی شده و در راستای احداث، بازسازی و یا بهره‌برداری از آنها با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی اقدام می شود.

وی به انسداد مبادی بی سوادی اشاره کرد و افزود: در شهرستان سروآباد 8/99 درصد انسداد مبادی بی سوادی صورت گرفته و تنها 2 دهم درصد بی سواد شناسایی شده اند که در تلاش هستیم این تعداد بسیار پایین را وارد مدرسه کنیم.

مفاخری به مشکلات آموزشی شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: کمبود فضاهای آموزشی و وجود مدارس تخریبی و نیازمند تعمیر و مرمت از دیگر مشکلات مهم آموزش و پرورش شهرستان سروآباد است که با اعتبارات شهرستانی نمی توان این مشکلات را برطرف کرد و نیازمند اعتبارت استانی و ملی و همچنین ورود خیرین مدرسه ساز هستیم.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است

علی بخش شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سطح استان ۹ مرکز خرید راه اندازی شده که از این تعداد ۲ مرکز خرید گندم و کلزا متعلق به کهگیلویه است

وی با بیان اینکه تجهیزات لازم در مراکز خرید فراهم شده است، خاطر نشان کرد: کشاورزان در مورد تحویل محصول مازاد بر مصرف خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیرکل تعاون روستایی استان تاکید کرد: سعی بر آن است در جهت رفاه حال کشاورزان مراکز خرید در کهگیلویه به صورت شبانه روزی فعال شود.

شجاعی با اشاره به ثبت اراضی کشاورزان در سامانه کشت خاطر نشان کرد: به کشاورزانی که قرارداد خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند به ازای هر تن از مزرعه تا مرکز خرید مبلغ میزان ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: تشویقی در نظر گرفته شده به ازای هر تن به فردی تعلق می‌گیرد که محصول خود را بنام خود در سامانه کشت قراردادی ثبت کند.

کد خبر 6097712

دیگر خبرها

  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • چگونه از کلاس خصوصی زبان انگلیسی نتیجه بگیریم؟
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است