Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-06@03:49:25 GMT

شماره ۴۸ نشریه حلقه وصل منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۳۲۷۳۵

شماره ۴۸ نشریه حلقه وصل منتشر شد


ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی «حلقه وصل» در شماره جدید خود در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به بررسی ابعاد شخصیتی، فرهنگی و سیاسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخته است.

به گزارش بی‌باک، ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی «حلقه وصل» در شماره جدید خود با آثار و گفتاری از حجت‎الاسلام پناهیان، حجت‎الاسلام ماندگاری، حجت‎الاسلام طائب، حجت‌الاسلام زائری، یوسفعلی میرشکاک، وحید جلیلی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به بررسی ابعاد شخصیتی، فرهنگی و سیاسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخته است.

امام را به قاب قلب‌هایمان منتقل کنیم

سرمقاله شماره ۴۸ حلقه‌وصل نقاط ضعف و قوت جبهه فرهنگی انقلاب در معرفی و شناخت امام روح‌الله را بازخوانی می‌کند و تلنگری می‌زند به همین فعالین فرهنگی تا صحیفه امام را از قاب زیبای روی طاقچه به قاب قلبهایشان منتقل کنند.

در سرویس آینه مهمترین اخبار جبهه فرهنگی انقلاب در ماه گذشته مرور شده است و گزارشی از اجرای نمایش «فصل شیدایی» در سمنان و همچنین گزارش نشست علمی هیات‌پژوهی جامعه ایمانی مشعر از دیگر عناوین این سرویس است. معرفی کانال «نذر فرهنگی» که یکی از حرکت‌های خودجوش فرهنگی در مشهد مقدس است نیز در همین سرویس منتشر شده است.

تجلی خورشید

در شماره ۴۸ حلقه‌وصل حجت‎الاسلام طائب چگونگی تحقق عدالت مهدوی در اندیشه امام خمینی(ره) را تشریح می‌کند. احمد پناهیان ارتباط آموزه‌های امام راحل را با بیداری اسلامی بررسی می‌کند. حجت‌الاسلام ماندگاری در یادداشتی با عنوان «امام، دست روی بالاترین منکر گذاشت» تکلیف‌گرایی از دیدگاه امام خمینی(ره) را تبیین می‌کند. استاد رجبی دوانی ابعاد ایجابی نهضت امام در مقابل رژیم طاغوت را بازخوانی می‌کند. حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان از روحیه مقاومت در دیدگاه امام خمینی(ره) می‌نویسد. دکتر سهیل اسعد جهاد و مقاومت در نگاه امام را با بررسی ابعاد تاریخی نامه ایشان به گورباچف بررسی می‌کند. سعید حدادیان عزاداری سیدالشهدا(ع) را در دیدگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی واکاوی کرده است. حجت‌الاسلام زائری به ویژگی‌های خاص امام راحل از منظر رهبر انقلاب پرداخته است. وحید جلیلی ضرورت توجه به تاریخ انقلاب اسلامی را گوشزد می‌کند. یوسفعلی میرشکاک دیدگاه امام خمینی(ره) در رابطه با هنر را تببیین می‌کند و مجید شاه‌حسینی هنر دینی از دیدگاه امام را تشریح می‌کند.

روح‌الله فرزند روح‌الله

یادبود مرحوم روح‌الله نامداری از فعالین فرهنگی جبهه انقلاب، داور پنجمین دوره جشنواره عمار و نویسنده کتاب «جدال دو اسلام» بخش بعدی شماره ۴۸ حلقه‎وصل با عنوان «خط ویژه» است. در این سرویس با دوستان و نزدیکان مرحوم نامداری گفتگو شده است. نظرات آیت‌الله قائم‌مقامی و وحید جلیلی درباره این فعال فرهنگی از دیگر مطالب این سرویس است.

در بخش «گفتمان»، قسمت ششم پرداختن به «ریشه‌های قرآنی نهضت امام خمینی(ره)» به قلم مرحوم حجت‎الاسلام مسعود صدوق به عنوان بخش پایانی چهل‌وهفتمین شماره ماهنامه حلقه‌وصل است. مرحوم صدوق در یادداشت خود بر «ضرورت تئوریزه‌شدن انقلاب اسلامی از نگاه امام خمینی(ره)» تاکید دارد.

نشریه حلقه‌وصل به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود. برای دریافت این نشریه می‌توانید با شماره تلفن ۵-۰۲۱۷۷۶۵۵۱۳۴ تماس بگیرید. همچنین برای اطلاع از آخرین خبرها و گزارش‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، می‌توانید از سایتHvasl.irیا کانال تلگرامی@hvaslاستفاده کنید.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛  ۴۰ عنوان کتاب جدید انتشارات انقلاب اسلامی شامل کتاب‌هایی است که از اردیبهشت ۱۴۰۲ به بعد چاپ شده‌اند و ۱۴ عنوان نیز برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

«حدیث زندگی» عنوان مجموعه‌ای ۶ جلدی از انتشارات انقلاب اسلامی است که ۳ جلد از آن در نمایشگاه کتاب امسال در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل شرح احادیث حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است که در ابتدای جلسات درس خارج فقه از سال ۶۹ تا ۹۵ مطرح گردیده و برای نخستین بار مجموعه این احادیث منتشر می‌شود. گزیده‌ی احادیث «مکارم‌الاخلاق»، «النوادر» و «امالی الصدوق» به انتخاب و شرح حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) عناوین کتاب‌هایی هستند که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

کتاب «گنجینه‌ی بی‌پایان» مجلّد جدید مجموعه‌ی ۴ جلدی «شرح نهج‌البلاغه» است که دربرگیرنده‌ی شش گفتار از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) می‌باشد که به مسئله‌ی شناخت و بررسی جایگاه، اهمّیّت و ویژگی‌های نهج‌البلاغه می‌پردازد. ۳ عنوان دیگر این مجموعه، «منشور حکومت علوی»، «راه روشن مدیران» و «نبوتها» را شامل می‌شود که پیش از این منتشر شده بودند و در حال حاضر، با ویرایش، صفحه‌آرایی و طرح جلد جدید ارائه شده‌اند.

«مروری بر بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی درباره‌ی موسیقی» به قلم حجت‌الاسلام مهدی گرامی‌پور، «روایت تولید؛ سیره‌ی اقتصادی معصومین (ع) در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر، «درآمدی بر نظریه‌ی تعلیم و تربیت در بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی دکتر حسن ملکی، «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام سیّدمهدی موسوی و «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی مهدی جمشیدی، دیگر عناوین تازه‌ی انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران هستند.

«روایت اوّل‌شخص از شخصِ اوّل» نوشته‌ی مهدی قزلی است که شامل حاشیه‌نگاری‌های این نویسنده از دیدار‌ها و برنامه‌های رهبر معظّم انقلاب طی سال‌های ۸۸ تا ۹۸ است که برخی از آنها در پایگاه KHAMENEİ.IR منتشر شده بود و سیزده روایت نیز برای نخستین بار در این کتاب منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوّم بانوی مرگ» عنوان رمانی است که به قلم نیما اکبرخانی در ۲۸۰ صفحه منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی طبق روال سال گذشته برنامه ویژه‌ای به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها و روز دختر پیش‌بینی کرده است. توزیع محصولات و نمایش آثار متنوع با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های انتشارات انقلاب اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • از بازیگوشی در رشد کودک تا بیزبیز فراموش‌کار در رشد نوآموز
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد