Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه‌ها در لابه‌لاي گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتي از صفحات خود را به اخبار روزهاي گذشته يا اخبار ويژه اختصاص مي دهند.
*********



کيهان

آمريکا با حقيقت مي‌جنگد ايران منزوي شدني نيست

يک روزنامه آمريکايي تأکيد کرد نفوذ و اقتدار منطقه‌اي ايران را نمي‌توان ناديده گرفت.


روزنامه هافينگتون‌پست در يادداشتي با عنوان «جنون غيرمنطقي آمريکا مقابل ايران» نوشت: سياست دولت جديد آمريکا در قبال ايران و عربستان اشتباه است و بدون ايران صلحي در غرب آسيا برقرار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اين روزنامه آمريکايي در تحليلي به قلم ژرژ اوژو، استاد دانشکده حقوق کلمبيا سياست دولت جديد آمريکا در قبال ايران و جانبداري از عربستان را اشتباه خواند و نوشت: دونالد ترامپ (رئيس‌جمهور آمريکا) هفته گذشته مثبت‌ترين اخبار از غرب آسيا را از دست داد. آن خبر مهم، انتخابات ايران بود.

بيش از سه چهارم ايراني‌ها در انتخابات شرکت کردند و اين ميزان 20 درصد بيشتر از ميزان مشارکت در انتخابات آمريکا بود.

نقش ايران براي فرآيند صلح در غرب آسيا ضروري است؛ اين کشور نفوذ قوي در بخشهاي مختلفي از جهان اسلام دارد و نمي‌توان آن را ناديده گرفت. اين کشور 80 ميليون نفر جمعيت دارد که از مجموع جمعيت عربستان سعودي، کويت، امارات عربي متحده و قطر بيشتر است. ترامپ با جانبداري مستقيم از عربستان سعودي، يک بار و براي هميشه از خود به عنوان «برقرارکننده صلح در منطقه» سلب صلاحيت کرد. فقط فرياد زدن و شعار دادن براي ايجاد صلح کارساز نيست.

اين روزنامه به اظهارات وزير دفاع آمريکا در رياض که مدعي شد ايران عامل مشکلات موجود در منطقه است، اشاره کرد و نوشت بيشتر داوطلبان خارجي گروه تروريستي داعش از بلژيک و يا مالديو هستند تا ايران.

حقيقت اين است که ايران پشت پرده آشفتگي‌هاي فعلي در خاورميانه نيست و تا وقتي که سياست‌گذاران در واشنگتن مدل ذهني خود عليه ايران را تغيير ندهند، محکوم به شکست هستند.

هافينگتون‌پست در ادامه با طرح اين سوال که چطور مي‌توان کشور ايران را که در جنگ عليه داعش و گروه‌هاي مختلف وابسته به القاعده در عراق و سوريه سرمايه‌گذاري عميقي کرده، بزرگ‌ترين حامي تروريسم خواند، نوشت: در حقيقت، بيشترين منابع استخدام خارجي داعش از ميان کشورهاي تونس، عربستان سعودي، ترکيه و اردن که از شرکاي دوست آمريکايي به حساب مي‌آيند، صورت مي‌گيرد و نه ايران.

نويسنده اين گزارش نوشت عجيب است که دولت «جورج دبليو بوش» رئيس‌جمهور اسبق آمريکا، ايران را محور شرارت ناميد اما ايران برخلاف آن 15 هواپيمارباي سعودي و شايد برخلاف خود دولت سعودي، هيچ ارتباطي با حملات تروريستي 11 سپتامبر در آمريکا نداشت و حتي در حذف اوليه طالبان در افغانستان و دستگيري جنگجويان فراري القاعده نيز کاملا مفيد عمل کرد.

نه تنها حملات تروريستي 11 سپتامبر توسط سعودي‌ها انجام شد بلکه عربستان سعودي از يک شاخه از القاعده به نام جبهه النصره نيز در درگيري‌هاي سوريه حمايت مي‌کند. علاوه بر اين، حمايت ادامه‌دار رياض از حملات هوايي تحت پشتيباني آمريکا به حوثي‌هاي يمن نيز به مرگ تعداد بي‌شماري از غيرنظاميان در اين کشور منجر شده و به ايجاد يک قحطي فاجعه‌بار در يمن کمک و آن را تشديد کرده است. آمريکا نيز در واکنش به اين اقدامات عربستان سعودي، يک قرارداد بي‌سابقه تسليحاتي به ارزش 110 ميليارد دلار با سعودي‌ها امضا کرد.

هافينگتون‌پست با اشاره به اينکه سياست فعلي آمريکا در قبال ايران نتيجه‌اي معکوس دارد نوشت: حقيقت شرايط فعلي اين است که با وجود دهه‌ها تحريم و مهار نظامي ايران، آمريکا نتوانسته روي سياست‌هاي ايران و يا جايگاه اين کشور در منطقه تاثيري بگذارد. حقيقت ناراحت‌کننده که واشنگتن بايد با آن روبرو شود، اين است که سياست آمريکا در قبال ايران نتوانسته با وجود 4 دهه تلاش از زمان سرنگوني ديکتاتور دست نشانده آمريکا در ايران در سال 1979 ميلادي تاکنون، به اهداف خود برسد جنگ‌طلبان دموکرات و جمهوريخواه عرصه سياست خارجي آمريکا بدون ترديد با نااميدي با اين حيقيقت مي‌جنگند اما منزوي کردن ايران مدت‌هاست که سودمندي خود را از دست داده است.

نه به افراط آن روز و نه به سقوط امروز

يکي از سرکردگان افراطي‌گري اعتراف کرد از ابتدا هم اهل افراط و تفريط بوده است.


عبدالله نوري در روزنامه شرق مي‌نويسد: «پس از فاجعه 17 شهريور 1357، جامعه روحانيت مبارز تهران بيانيه‌اي صادر و در آن بيانيه، تعداد تقريبي شهداي ميدان ژاله را نيز اعلام کرد، به اتفاق برخي دوستان، از اصفهان به قم آمديم و در منزل مرحوم آيت‌الله طاهري‌خرم‌آبادي، خدمت شهيد بزرگوار، آيت‌الله دکتر بهشتي رسيديم. من با ناراحتي به ايشان گفتم چرا در بيانيه شما تعداد شهدا کم ذکر شده؟ ايشان از من پرسيدند پس چه عددي بايد مي‌نوشتيم؟ من در جواب گفتم بايد 10 برابر اين تعداد مي‌نوشتيد، ايشان در جواب فرمودند، آقاي نوري، شهداي ميدان ژاله اين تعداد هم نبوده است. سال‌ها بعد که تب و تاب انقلاب فرو نشست، به فکر فرو رفتم که مگر اتهام‌زدن درباره همه انسان‌ها، غيراخلاقي و حرام نيست؟ مگر اتهام زدن و نسبت ناروا دادن حتي به رژيم پهلوي و اعوان و انصارش مجاز است؟ بر مبناي کدام مستند ديني مي‌توان نسبت به انسان غيرمومن، نسبت خلاف واقع داد؟ چرا ما جهت تخريب رژيم شاه، گاه احساس وظيفه مي‌کرديم که يک شهيد را 10 برابر کنيم يا آنچه بر زبان و قلم‌مان جاري مي‌شود، بگوييم و بنويسيم و احساس مي‌کرديم چون ما روحاني هستيم يا انقلابي هستيم يا اهل نماز و روزه و به عبارتي ظاهرالصلاح هستيم، خدا هم با ماست و ما مشمول عفو پروردگار خواهيم شد؟ راستي چنانچه در روز حساب و کتاب که «فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره - و من يعمل مثقال ذره شرا يره» است، حاکمان و منسوبين رژيم پهلوي در دادگاه عدل الهي دادخواهي کنند که ما درباره کارهاي خلافي که انجام داده‌ايم، آماده عقوبت هستيم؛ اما نوري و نوري‌ها به ما نسبت‌هاي کذب و خلاف واقع داده‌اند و به عنوان حق‌الناس، از ما بخواهند جبران کنيم يا مواخذه شويم. چه پاسخي داريم و چه مي‌توانيم انجام دهيم؟»

عبدالله نوري توضيح نداده که در قبال خيانت‌هاي بعدي‌اش به انقلاب و امام و شهيدان مظلوم، چه پاسخي براي روز قيامت آماده کرده است. اما اين تعبير اميرمومنان(ع) درباره امثال عبدالله نوري صادق است که «لاتري الجاهل الا مفرطا او مغرطا. نادان را نمي‌بيني مگر در افراط يا تفريط»

گفتني است «عبدالله نوري» وزير کشور دولت اصلاحات و مدير مسئول وقت روزنامه زنجيره‌اي خرداد بود که تا مرز مشروعيت‌تراشي براي اسرائيل و نهضت آزادي پيش رفت و روزنامه متبوع وي از پيشاهنگان تحريک به آشوب در فتنه تيرماه سال 1378 بود. در سقوط وي همين بس که احمد پورنجاتي (از اعضاي فراکسيون مشارکت در مجلس ششم و از مشاوران فعلي محمد خاتمي) 19 اسفند سال 91 به روزنامه بهار گفت «آقاي عبدالله نوري زماني که دفاعياتش را براي روزنامه خرداد مي‌نوشت، به من گفت اين دفاعيات را بخوان. به او گفتم شما بايد الان تصميم بگيريد. اين چيزي که نوشته‌ايد مفهومش اين است که خداحافظ حاکميت! و اگر يک مقدار بخواهيم بدبينانه‌تر برخورد کنيم، خداحافظ انقلاب! تصميمات را بايد درست بگيريم. نمي‌شود آن طوري تصميم بگيريم و قبلش در بازنگري قانون اساسي از ولايت مطلقه دفاع کنيم، بعدها گارد اصلاح‌طلبي ويژه بگيريم. من در دفتر رهبري بودم، از آقاي نوري تجليل مي‌شد که چه مرد مدبري است. بعد يک دفعه آقاي نوري رسيده به اينجا. اين است که ته ماجرا مردم مي‌گويند اين رفتارها اصالت ندارد و فقط براي رسيدن به قدرت است».

عذاب وجدان عبدالله نوري درباره پاسخ به سران جنايتکار رژيم پهلوي در روز قيامت و بي‌تفاوتي وي نسبت به ظلم‌هايي که در حق امام و انقلاب و شهيدان کرد، يادآور منطق خوارج است که بر سر يک خرما، از غيرمسلمان حلاليت مي‌طلبيدند اما بي‌هيچ عذاب وجداني، زن و مرد محب‌اميرمومنان(ع) را مي‌کشتند.

اما و اگر دولت درباره وعده‌ها پس از عبور از پل انتخابات

روحاني در دولت يازدهم رفع مشکل بيکاري و اشتغالزايي را همواره از اولويت‌هاي خود معرفي کرد؛ به گفته کارشناسان اما هيچ کدام از وعده‌هاي انتخاباتي وي در 4 سال گذشته براي رفع معضل بيکاري به بار ننشسته است.


به گزارش مشرق، حسن روحاني که در کارزار انتخاباتي با زير پا گذاشتن اصول اخلاقي بر غيرقابل اجرا بودن برنامه‌هاي رقبا تاکيد مي‌کرد؛ براي اثبات خود وعده‌هايي داد که اکنون موعد اقدام و عمل به آنها فرا رسيده است؛ اگرچه تجربه 4 ساله وي در اداره کشور نشان مي‌دهد که امکان تحقق اين وعده‌ها براي مديريت خسته اشرافي وجود ندارد؛ همچنان که پس از پيروزي در انتخابات دوباره زمزمه‌هاي «نمي‌شود» و «نمي‌توانيم» به گوش مي‌رسد.

روحاني در دولت يازدهم رفع مشکل بيکاري و اشتغالزايي را همواره از اولويت‌هاي خود معرفي کرد؛ به گفته کارشناسان اما هيچ کدام از وعده‌هاي انتخاباتي وي در 4 سال گذشته براي رفع معضل بيکاري به بار ننشسته است. با اين حال مجددا در ايام انتخابات براي پيروزي بر رقباي خود ضمن تکرار وعده‌هاي قبل، با صراحت و بدون هيچ اما و اگري از ايجاد ساليانه 950 هزار شغل خبر داد و قول داد که سايت کارورزي براي سر و سامان دادن به اوضاع بيکاري راه‌اندازي کند.

هنوز چند روزي از آن وعده‌ها نگذشته که شاهد کم رنگ شدن وعده‌ها و آغاز اما و اگرهاي دولت در اجراي وعده‌هاي انتخاباتي هستيم. چنانکه رئيس‌جمهور در کنفرانس خبري‌اش در مقابل سؤالي درباره ايجاد 950 هزار شغل گفت که اين منوط به آن است که 770 هزار ميليارد تومان در چهار سال آينده سرمايه‌گذاري شود و سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي جذب گردد تا اين مقدار شغل ايجاد شود! حال اينکه رتبه ايران در سال‌هاي اخير در جذب اين مولفه 18 پله سقوط کرده و عدد واقعي در سال بين 2 تا 3 ميليارد دلار بوده است.

رفع تحريم‌هاي غيربرجامي نيز موضوع ديگري بود که آقاي روحاني در ايام انتخابات بر روي آن بسيار مانور داد تا خود را به عنوان گزينه‌اي که قادر است همه تحريم‌ها را برطرف کند نشان دهد؛ با اين حال روحاني پس از پيروزي در انتخابات باز هم تحقق آن را منوط به شرايط کرد. اينگونه اظهارات حاوي 3 پيام مهم براي ملت است: منتظر هيچ تغييري و تحول مثبتي در سياست‌هاي اقتصادي دولت نباشيد؛ وعده‌هاي داده شده تنها مصرف انتخاباتي داشت؛ نبايد انتظار زيادي از دولت دوازدهم داشته باشيد.

مخالفت خواهرزاده خاتمي با شهرداري محسن هاشمي

نايب رئيس فراکسيون اصلاح‌طلبان در مجلس با شهردار شدن محسن هاشمي مخالفت کرد.


محمدرضا تابش‌ خواهرزاده خاتمي در گفت‌وگو با نامه‌نيوز، اظهار داشت: ناکارآمدي و عدم پايبندي به قول‌ها و وعده‌ها مهمترين مسئله‌اي است که مي‌تواند باعث روي گرداني مردم از اصلاح‌طلبان شود.

وي در مورد اختلافات اصلاح‌طلبان در انتخاب شهردار و اينکه آيا اين موضوع نمي‌تواند آغاز اختلاف اصلاح‌طلبان باشد، اظهار داشت: کسي که راي مردم را گرفته است بايد پاي راي مردم بايستد، شخصا با شهردار شدن آقاي محسن هاشمي مخالفم، حتي خود آقاي هاشمي هم اين موضوع را رد کرده‌اند.

در همين حال محمدمهدي تندگويان عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر در گفت‌وگو با نامه‌نيوز و درباره حواشي ايجاد شده پيرامون نحوه انتخاب شهردار آينده تهران، گفت: تاکنون در ميان اعضاي جديد شوراي شهر جلسه‌اي براي تعيين شهردار آينده تشکيل نشده است.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب به مشکلات فراکسيون اميد و مستقلين در مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و ادامه داد: بعد از تشکيل شوراي عالي اصلاح‌طلبان مشکلاتي ايجاد شده است که به نظر مي‌رسد مطالبات احزاب رعايت نمي‌شود. معتقدم اگر به همان شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات برگردند و همه احزاب اصلاح‌طلب را درگير کنند، برخي از اين مشکلات حل مي‌شود. شوراي عالي نتوانست نقش خود را به خوبي ايفا کند که نتيجه آن در بستن ليست مجلس و شوراي شهر هم نمايان بود.

وي در ادامه تصريح کرد: شوراي عالي باعث ايجاد انشقاق در ميان برخي از احزاب اصلاح‌طلب شده است که بايد آن را ترميم کند.

ژنرال آمريکايي: پس از چين و روسيه ايران تهديدي چشمگير براي ماست

سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريکا، پس از چين و روسيه، ايران را خطر چشمگير براي ايالات متحده ارزيابي مي‌کنند.


پايگاه اينترنتي «نشنال اينترست» در گزارشي نوشت: سرويس‌هاي اطلاعاتي کشورهايي همچون ايران مي‌توانند خطر چشمگيري براي آمريکا باشند.

مقامات ارشد اطلاعاتي آمريکا اعلام کرده‌اند که سرويس‌هاي اطلاعاتي خارجي از جمله سرويس اطلاعات خارجي روسيه در ميان خطرناک‌ترين تهديدهايي هستند که آمريکا با آنها روبرو است. همچنين سرويس‌هاي اطلاعاتي کشورهايي همچون ايران نيز خطر چشمگيري براي آمريکا به حساب مي‌آيند.

ژنرال وينسنت استيوارت مدير آژانس اطلاعات دفاعي آمريکا در نشستي در کميته نيروهاي مسلح سناي آمريکا گفت: سرويس‌هاي اطلاعات خارجي تهديد جدي براي توانايي وزارت دفاع آمريکا در طرح‌ريزي و اجراي عمليات‌هاي راهبردي در سراسر جهان محسوب مي‌شوند.

وي افزود: سرويس‌هاي اطلاعات خارجي روسيه و چين در ميان سرويس‌هاي اطلاعاتي که عليه وزارت دفاع و منافع ملي آمريکا تهديد به حساب مي‌آيند، برجسته هستند.

اين سرويس‌ها با استفاده از جمع‌آوري سنتي و مدرن اطلاعات عليه پرسنل، عمليات‌ها و توانايي‌هاي عوامل آمريکايي عليه منافع ملي اين کشور اقدام مي‌کنند.

براساس اعلام اين مقام آمريکايي، تهديدها از سوي آژانس‌هاي اطلاعات خارجي پيچيده‌تر از گذشته شده است.

در حال حاضر تهديدها از سوي چندين کشور است اين در حالي است که در دوران جنگ سرد تهديد اصلي از سوي دو سرويس اطلاعاتي قدرتمند «کاگ‌ب» و «جي‌آريو» شوروي سابق بود.

استيوارت گفت: اين تهديدها متنوع‌تر و پيچيده‌تر از هر زماني در تاريخ بوده است. راه‌ها براي جاسوسان سنتي و مدرن رو به گسترش است که بدين ترتيب چالش‌هايي براي زنجيره تامين وزارت دفاع آمريکا، تاسيسات زيربنايي مهم و فناوري‌هاي در حال ظهور که از فعاليت‌هاي فعلي و آتي وزارت دفاع آمريکا حمايت خواهد کرد، ايجاد مي‌کند.

اين مقام آمريکا تاکيد کرد: فناوري‌هاي جديد حتي مشکلات را نسبت به سالهاي گذشته سخت‌تر مي‌کنند.



خراسان

دستور فوري دولت براي تسهيل ساخت مسکن در تهران

طبق ابلاغيه روزهاي اخير يک مسئول ارشد اجرايي به تعدادي از اعضاي کابينه، تاکيد شده دستگاه هاي ارائه دهنده خدماتي مانند شرکت توزيع برق، آب، گاز و مخابرات، مکلفند در راستاي حذف مراجعه حضوري متقاضيان ساخت مسکن، براي ارائه خدمات و فروش انشعاب در شهر تهران از طريق درگاه واحد شهرداري همکاري لازم را بکنند و ضمن فراهم کردن زيرساخت هاي مناسب، جزئيات مدارک مورد نياز را ظرف يک ماه به شهرداري تهران اعلام کنند.

مجوز روحاني براي فروش 60 آپارتمان در کيش

بر اساس پيشنهاد وزيران عضو کميسيون لوايح دولت که طي روزهاي اخير به استناد ماده 115 قانون محاسبات عمومي کشور، مورد تاييد حجت الاسلام روحاني رئيس جمهور قرار گرفته، مقرر شده بيش از 60 واحد آپارتمان متعلق به دولت در جزيره کيش، به فروش برسد و درآمد آن جهت خريد ملک هاي مورد نياز برخي دانشگاه هاي کشور هزينه شود.



ايران

ستاد انتخابات کشور: جشن حماسي و ملي 29 ارديبهشت برگ زريني بر افتخارات نظام ايران افزود

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعيه‌اي تأکيد کرد: جشن حماسي و ملي انقلاب اسلامي در 29 ارديبهشت با تأييد انتخابات از سوي شوراي نگهبان برگ زريني بر افتخارات نظام مردم سالاري ديني جمهوري اسلامي ايران افزود. به گزارش ايرنا، ستاد انتخابات کشور در اين اطلاعيه بارديگر از فرمايشات و هدايت‌هاي داهيانه رهبر فرزانه انقلاب در خلق اين حماسه تاريخي، حضور گسترده و باشکوه مردم آگاه و هشيار ايران اسلامي، تمامي نامزدهاي انتخابات که با شايستگي زمينه نشاط و شادابي فضاي عمومي کشور را فراهم کردند، تشکر کرد. همچنين ستاد انتخابات کشور در ادامه اين اطلاعيه از اعضاي شوراي نگهبان که ناظران امين آراي مردم هستند، تمامي نيروهاي حافظ امنيت و سلامت انتخابات اعم از انتظامي، نظامي، امنيتي، امدادي و پشتيباني که صادقانه به خدمت پرداختند، سازمان صداوسيما و مجلس شوراي اسلامي که با همکاري سازنده خود بستر تحقق حضور پرشور و آگاهانه را ايجاد کردند و بويژه از تمامي همکاران در وزارت کشور اعم از ستاد و استانداري‌ها تا بخشداري‌ها و دهياري‌ها تشکر و قدرداني کرد. در اين اطلاعيه ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: خداوند منان را شاکريم که توفيق سربلندي و افتخار در دولت تدبير و اميد براي برگزاري چهار انتخابات حساس و سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبري، رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي شهر و روستا در کمال آرامش، نشاط، سلامت، امنيت و رعايت قانون و پاسداري کامل از حق الناس را به مجموعه خدوم وزارت کشور اعطا فرمود.

وداع با پيکر مطهرشهيد مدافع حرم در البرز

پيکرمطهر شهيد سفير حسين محمدي از اعضاي مدافعان حرم که سال گذشته در سوريه به شهادت رسيده بود، پس از بازگشت به استان البرز روز پنجشنبه روي دستان مردم شهيد پرورشهرستان ساوجبلاغ اين استان تشييع شد.به گزارش ايرنا، اين شهيد والامقام که ازاتباع کشور افغانستان و از پرسنل تيپ فاطميون بود، ماه رمضان سال گذشته در نبرد با تکفيري‌ها در منطقه حلب سوريه شربت شهادت نوشيد.آيين خاکسپاري اين شهيد پس از تشييع با شکوه روي دستان امت حزب‌الله در گلزار شهداي منطقه ينگي امام ساوجبلاغ انجام شد.



آرمان

مدير جديد سيا براي عمليات‌ ايران

شنيده شد که سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) شخصي را به‌عنوان مدير بخش عمليات‌هاي ايران تعيين کرده است. روزنامه نيويورک‌تايمز گزارش داده سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا فردي به نام مايکل دي آندرا را به‌عنوان مدير بخش عمليات‌هاي ايران تعيين کرده است.

محمود خاوري در کانادا

شنيده شد که محمود خاوري متهم بزرگ اختلاس سه‌هزارميلياردي در دولت محمود احمدي‌نژاد، چهارشنبه 10 خرداد در کانادا ديده شد. کسي که از او در فروشگاهي دو عکس گرفته و در فضاي مجازي منتشر کرده، مي‌گويد اين عکس‌ها را روز گذشته گرفته است. مديرعامل بانک ملي دولت اصولگراي احمدي‌نژاد که در آن روزگار چهره و رفتاري متظاهرانه داشت، پس از مشخص‌شدن دست‌داشتن در پرونده‌ي سه‌هزار ميلياردي، به کانادا فرار کرد.

هزينه ستادهاي رئيسي از کجا آمد؟

شنيده شد که ستاد انتخاباتي حجت‌الاسلام رئيسي اظهارات رسول منتجب‌نيا يکي از اعضاي حزب اعتماد ملي درباره هزينه‌هاي تبليغاتي اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري را تکذيب کرد. در جوابيه اين ستاد آمده است: جناب آقاي رئيسي نسبت به هزينه‌کرد حتي يک ريال از بودجه عمومي، دولتي و يا امکانات آستان قدس رضوي به‌شدت حساس بوده و براي دقت نظر بيشتر همکاران خود، بارها اين مهم را يادآوري و دستورات لازم را ابلاغ کرده بودند.

حال بدلکار پايتخت مساعد است

شنيده شد که پس از حادثه‌اي که سر صحنه تصويربرداري براي بدلکار سريال «پايتخت 5» به وجود آمد، حال او بهبود يافته است. اميرحسين خنجري، بدلکار سريال «پايتخت 5» که ششم خرداد سر صحنه تصويربرداري يکي از سکانس‌هاي سريال دچار آسيب از ناحيه جمجمه شده بود، هم‌اکنون بهبود يافته است. وي همان روز به بيمارستاني در بابل منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. سريال «پايتخت 5» اين روزها در منطقه شيرگاه مازندران در حال تصويربرداري است. زمان قطعي پخش اين سريال هنوز مشخص نشده است.

‌استخدام‌هاي شهرداري را بررسي مي‌کنيم

شنيده شد که وزيرکشور قانوني بودن استخدام‌هاي شهرداري را تاييد نکرده است.همچنين به دنبال انتشار اظهار نظري به نقل از رحماني فضلي درباره استخدام‌هاي اخير شهرداري، مرکز اطلاع‌رساني وزارت کشور در يک يادداشت رسانه‌اي، برداشت نادرست منتشر شده را اصلاح کرد.در اين يادداشت آمده است: وزير کشور در پاسخ سوالي درباره استخدام‌هاي اخير شهرداري گفت که «بايد اين اقدام از مسير قانوني طي شده باشد و ما بررسي مي‌کنيم»، اما انتشار ناقص اين اظهارنظر موجب برداشت نادرست شده است.

ايراني‌ها با «خليج هميشگي فارس» هک کردند

شنيده شد که بعد از شکست دور از انتظار و يک‌طرفه‌ استقلال مقابل العين امارات در ليگ قهرمانان آسيا و مرحله يک‌هشتم، بازيکنان اماراتي به اشکال مختلف به توهين به ايرانيان پرداخته و کايو و عمر عبدالرحمان سرمدار اين مساله بودند. خرداد نوشت؛ با اين حال کاربران ايراني که همواره نشان داده‌اند فعاليت جدي در فضاي مجازي و سايبري دارند، اين‌بار با حمله به سايت رسمي باشگاه العين و هک آن، عبارت «خليج هميشگي فارس» را در صفحه اصلي آن نوشتند تا اينگونه پاسخ قاطع خود نسبت به اين توهين‌ها بعد از پيروزي در زمين ورزشي را بدهند.

بازگشت کارگران معدن يورت

شنيده شد که رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از بازگشت به کار کارگران معدن يورت خبر داد. حسينقلي قوانلو در اين‌باره گفته است: «اين معدن داراي تونل‌هاي مختلفي بوده و تنها بخشي از تونل‌هاي آن آسيب ديده است، اما به دليل مسائل امنيتي مانند احتمال انفجار مجدد از فعاليت در تمامي تونل‌ها جلوگيري شد و تا زمان برقرارنشدن ايمني در اين معدن فعاليتي در آنها انجام نخواهد شد. البته با توجه به تامين ايمني و نبود مشکل در تونل‌هاي زيرين، احتمالا حدود هفته آينده برخي از اين تونل‌ها آماده بازگشت به توليد خواهند شد و کارگران در آن فعاليت خواهند کرد.»

ارسال پرونده اختلاس پست‌بانک کرمانشاه به تهران

شنيده شد که دادستان عمومي و انقلاب کرمانشاه درباره پرونده اختلاس ميلياردي در پست بانک اين استان گفت: با توجه به اينکه بخشي از جرم در حوزه قضائي تهران رخ داده است، پرونده جهت رسيدگي به تهران ارسال شده است. ميزان نوشت؛ محمدحسين صادقي دادستان عمومي و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، به آخرين وضعيت پرونده اختلاس ميلياردي در پست بانک کرمانشاه اشاره کرد و گفت: پرونده جهت رسيدگي به تهران ارسال شده است. وي افزود: با توجه به اين که قسمتي از جرم در حوزه کرمانشاه و قسمتي در حوزه تهران رخ داده، لذا پرونده جهت ادامه رسيدگي با صدور قرار مناسب به تهران ارسال شده است.»

درخواست يک نماينده براي تداوم اکران ويلايي‌ها

شنيده شد که يک عضو کميسيون فرهنگي مجلس خواستار تدوام اکران فيلم سينمايي «ويلايي‌ها» شد. سيده‌فاطمه ذوالقدر اظهار داشت: شايعاتي شنيده شده است مبني بر اين‌که برخي در پي آن هستند تا ادامه اکران فيلم تاثيرگذار «ويلايي‌ها» را با مشکل روبه‌رو سازند. «ويلايي‌ها» روايت‌گر بيم‌ها، اميدها، شادي و غم و صبر و استقامت زنان، مادران و دختران رزمندگان و فرماندهان ٨ سال دفاع مقدس است. وي افزود: «ويلايي‌ها» علاوه بر تاثيرگذاري، اثري است که کارگردان، بازيگران و عوامل آن که قريب به اتفاق آنها را خانم‌ها تشکيل مي‌دهند و توانسته است دين خود را به ٨ سال دفاع مقدس، به‌ويژه خانواده فرماندهان جنگ تحميلي، رزمندگان و شهداي جنگ ادا کند.

انتقاد «جمهوري اسلامي» از عضو پايداري

شنيده شد که روزنامه جمهوري اسلامي نوشت؛ «نه حرمت رمضان را نگه مي‌دارند و نه حرمت لباسي که پوشيده‌اند و نه حرمت دستاري که به سر مي‌بندند. آن‌وقت توقع دارند با اين کلام و عملکرد که قسم هم پاي آن مي‌گذارند، مردم دستشان را هم ببوسند! توقع دارند که حرفشان براي مردم حجت باشد. توقع دارند مردم در راي‌دادن هم به آنان نگاه داشته باشند و در نماز هم به آنان اقتدا کنند! يک دست محکم بايد يقه اين فرد و ديگر درشت‌گويان را بگيرد و پاي ميز محاکمه بکشاند تا ثابت کنند ادعاي خود را. اگر ثابت کردند که دکتر ظريف، به آمريکا تعهد تسليم سردار سليماني را داده است، يقه وزير خارجه را بگيرند و اصلا تيربارانش کنند اما اگر نتوانست ثابت کند، لااقل به چند سيلي آبدار بيدارش کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: مشاوران املاک مطابق قانون می‌توانند ۰.۲۵ درصد از ثمن معامله را به عنوان کارمزد از هر کدام از طرفین معامله دریافت کنند.

وی ادامه داد: به عبارت ساده‌تر مشاوران املاک صرفا می‌توانند معادل ۰.۵ درصد هر معامله را به عنوان حق الزحمه دریافت کنند و بیش از این قانونی نیست. ما به همه واحد‌های صنفی ومردم نیز این موضوع را اعلام کرده و مجددا گوشزد می‌کنیم.

گودرزی گفت: با توجه به قانون تاکید می‌کنیم که هر کدام از طرفین معامله بایستی ۰.۲۵ درصد از ثمن معامله را به عنوان دستمزد به مشاوران املاک پرداخت کنند. به مشاوران املاک نیز تذکر می‌دهیم که دریافت بیش از این میزان نیز غیر قانونی است و در صورت به شدت برخورد می‌شود.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: مجازات این فعل برای واحد‌های بدون پروانه کسب قطعا پلمب واحد صنفی است و برای دیگر واحد‌ها نیز ممکن است مطابق با ماده ۲۸ مورد اعمال قانون قرار گیرند. شایان ذکر که اگر واحد صنفی از قانون تمکین نکند به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کشور وزارت صمت نیز پیگیر تخلفات خواهند بود و در صورت اصرار بر ادامه تخلف برخورد قانونی کاملا سفت و سخت خواهد بود.

شیرینی گرفتن هم تخلف است!

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تصریح کرد: برخی برای دور زدن قانون لفظ دریافت مبالغ هنگفتی را با عنوان شیرینی مطرح می‌کنند، اما در جریان باشند که این موضوع نیز غیرقانونی است. ما چنین چیزی را در شرح وظایف مشاوران املاک نداریم.

وی ادامه داد: انجام معامله معامله مطابق قانون در شرح وظایف مشاوران املاک است و زمانی که کاری را مطابق قانون و بر اساس وظیفه خود انجام می‌دهند، مطابق قانون نیز مجاز به دریافت مبلغ تعیین شده هستند. به کار بردن الفاظی مانند شیرینی فسادزا است.

شفافیت در آگهی‌ها پسندیده است

گودرزی گفت: احراز هویت برای درج آگهی معاملات مسکن در فضای مجازی از آن‌جایی که باعث ایجاد شفافیت می‌شود، پسندیده است؛ اما لازم به ذکر است که بحث گرانی مسکن و اطمینان قرارداد‌ها ارتباطی با این موضوع ندارد. هم اکنون شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که مردم می‌توانند در فضای مجازی با هم ارتباط پیدا کرده و مستقیما اقدام به عقد قرارداد کنند و این موضوع به شدت در افزایش اختلافات تاثیر دارد.

وی ادامه داد: اتحادیه در حال کار برای طراحی پلتفرمی آنلاین است که با اطمینان خاطر و دقت بتوانند شرایط برای معاملات مسکن را مهیا کند. در این رابطه مکاتبات و اقدامات لازم در دستور کار است. به محض راه اندازی این سامانه اطلاع رسانی خواهد شد، اما چاره‌ای جز این نیست و باید اجرایی شود.

رشد قارچ گونه مشاوران املاک؟!

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در رابطه با مسائلی که در مورد رشد قارچ گونه مشاوران املاک مطرح می‌شود گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۲ که اعلام می‌شد که تعداد مشاوران املاک بدون پروانه کسب بیش از مجوز داران است، ما با واقعیت این موضوع مخالفت کردیم.

وی ادامه داد: ما با ازدیاد واحد‌های صنفی در این بخش مخالف هستیم، اما با بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی که در سطح شهر تهران انجام شد، حدود ۲۵۰۰ واحد صنفی را شناسایی کردیم که حدود ۶۰۰ واحد بدون مجوز در بین آنها بود. از این واحد‌ها عده‌ای موفق به اخذ جواز شده و بقیه یا انصراف دادند و یا پلمپ شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید