Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:00:28 GMT

حجره طلبگی امام راحل در مدرسه سپهداری اراک گلباران شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۳۲۸۳۰

حجره طلبگی امام راحل در مدرسه سپهداری اراک گلباران شد

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این آیین گفت: امام خمینی(ره) رهبری مجاهد و دارای اهداف و اندیشه های متعالی بودند که توانستند در مدت زمانی کوتاه ارزش های والای اسلام ناب محمدی(ص) را در جامعه احیا کنند.
محسن شریفی ادامه داد: ملت ایران که از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی به ستوه آمده بودند، اندیشه های والای امام راحل را درک کردند و تا پیروزی نهایی جمهوری اسلامی ایران از حمایت ایشان دست برنداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) به عنوان شاخصی برای تمام اقشار و اندیشه های متفاوت جامعه است و رسالت مهم امروز این است که خط مشی فکری آن حضرت را با زبان هنر در جامعه تشریح و تبیین کنیم.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی احیای ولایت فقیه را بزرگترین اقدام امام راحل عنوان کرد و گفت: ایران اسلامی در پرتو جایگاه ولایت فقیه به یک قدرت مطلق در منطقه خاورمیانه تبدیل شده و ملت غیور ایران اسلامی باید برای صیانت از این دستاور امام راحل و انقلاب اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.
رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک نیز در این آیین گفت: جایگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در بین آزدیخواهان جهان بسیار رفیع و بلند است و باید از همه فرصت ها برای تبیین اندیشه های امام راحل (ره) استفاده کرد و تفکر حکومتی امام خمینی (ره) را ترویج داد.
حجت الاسلام سید احمد میرمهدی افزود: هنرمندان می توانند با استفاده از ابزار کارآمد هنر در راستای اشاعه اندیشه های امام راحل گام اساسی بردارند.
وی افزود: بسیاری از ابعاد شخصیتی امام راحل برای نسل جوان ناشناخته است و می طلبد که هنرمندان برجسته استان در راستای معرفی ابعاد شخصیتی ایشان تلاش کنند.
امام راحل در سال 1299 هجری شمسی برای ادامه تحصیل به شهر اراک مهاجرت کردند و مدت سه سال در حجره شماره 22 مدرسه سپهداری اراک ساکن شدند.
حجره طلبگی امام راحل در حوزه علمیه اراک، در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک که به مدرسه علمیه اراک شهرت دارد واقع شده و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است .
بنای این مدرسه دینی در دوره آقا محمد خان قاجار و به دستور سپهدار اعظم اراک ساخته شده است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال

امام جمعه تیران و کرون گفت: حمایت از جامعه کارگری و توجه به نیازهای این نیروهای مولد برای تحقق شعار سال لازم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز کار و کارگر اظهار کرد: جوهره زندگی بشری کار بوده و به واسطه تلاش و کوشش موفقیت‌ها حاصل می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که کارگران در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند، افزود: حمایت و توجه به نیازهای جامعه کارگری برای جهش تولید و تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی کشور لازم است و نباید دغدغه‌های آنان مغفول بماند.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) دست کارگران را بوسیدند که این نشان از اهمیت موضوع کار و تلاش برای رفع نیازهای فردی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام رشیدیان به روز مقام معلم و استاد نیز اشاره کرد و اذعان داشت: امروز فرآیندهای آموزشی و علم‌آموزی بر عهده این قشر قرار گرفته و باید قدرشناس آنان و تلاش‌های اساتید و معلمان در عرصه علم و دانش باشیم.

وی با بیان اینکه شهید مطهری الگوی کامل علم آموزی بود، تصریح کرد: اساتید و معلمان این شخصیت وارسته را الگوی رفتاری و عملی خود قرار دهند و توصیه و اندیشه‌های او را در وجود خود جاری کنند.

امام جمعه تیران و کرون اضافه کرد: اندیشه‌های شهید مطهری برای اقشار مختلف چاره ساز بوده و می‌تواند بسیاری از مشکلات را بهبود ببخشد و در امر تربیت حائز اهمیت است.

حجت الاسلام رشیدیان خاطرنشان کرد: اولین معلم انسان پروردگار عالم و دومین آموزگار ائمه معصومین هستند که توصیه‌های آنان برای بشر مایه هدایت و سعادت خواهد بود و هر چقدر از این اندیشه‌ها دور شویم عاقبت بدی را تجربه می‌کنیم.

وی در بخشی از خطبه‌ها همچنین به روز شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: این نهاد برای خدمت به مردم از طریق افراد جامعه تشکیل شده اما اختلافات بین اعضا که تبدیل به چالش برای اداره شهر می‌شود آنگاه آسیب دارد.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهر اختلافات را کنار بگذارند و با احترام رأی مردم به شهر و شهروندان خدمت کنند و اگر شرایط فراهم نیست از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند.

کد خبر 748081

دیگر خبرها

  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • ملی‌پوشان دختر فوتبال ایران، تاجیکستان را گلباران‌کردند
  • دختران ایران، تاجیکستان را گلباران کردند
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل