Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@07:25:31 GMT

تولید ۱۵۰۰۰ تن میگوی پرورشی در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۳۳۱۸۴

تولید ۱۵۰۰۰ تن میگوی پرورشی در استان بوشهر

وجود ۲۵۰ مزرعه پرورش میگو با ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت و تولید ۱۵ هزار تن محصول، استان بوشهر را به قطب تولید میگوی پرورشی در کشور تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، کاهش ذخائر آبزیان در سال‌های اخیر در آبهای ساحلی کشورمان و استان بوشهر، زمینه توسعه صنعت پرورش آبزیان را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثمره پرورش صنعت آبزیان در کشور به‌گونه‌ای است که به گفته معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران امسال 440 هزار تن آبزی پرورش و تولید می‌شود.

استان بوشهر در عرصه پرورش میگو در کشور پیشتاز است که استخرهای پرورش میگو در نوار 937 کیلومتری استان بوشهر خودنمایی می‌کند.

صنعت پرورش میگو، صنعتی پویا است که همه زنجیره‌های آن از تولید مولد، پرورش میگو، تامین غذای بچه میگو، عمل‌آوری و فرآوری در مزارع و شرکت‌های آبزیان با تلاش فرزندان این مر و بوم انجام می‌شود.

تولید 1.2 میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی در پرورش میگو برخوردار است اظهار داشت: بیش از 8 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته که تاکنون 50 درصد آن با ایجاد زیرساخت‌های لازم در عرصه فعالیت پرورش میگو قرارگرفته است.

عباسعلی زنده‌بودی با بیان اینکه تخصص تکثیر و پرورش میگو در استان بوشهر بومی سازی شده گفت: در استان بوشهر 16 مرکز تکثیر میگو برای تولید بچه میگو فعالیت می‌کند که امسال بیش از 1.2 میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش در مزارع میگوی استان بوشهر، تولید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 10 مجتمع پرورش میگو در استان بوشهر در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر راه‌اندازی شده خاطر نشان کرد: در این مجتمع‌های پرورشی، 250 مزرعه فعال است که مرکز تکثیر، نیاز بچه میگوی استخرهای پرورشی را تامین می‌کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر جایگاه استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی مهم دانست و تصریح کرد: ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش میگو از اردیبهشت ماه آغاز شده که تا تیرماه ادامه دارد.

15 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود

تولید، اشتغال، ارز‌آوری، تامین گوشت مصرفی، ایجاد کمربند امنیتی در نوار ساحلی و عمران و آبادانی از جمله ویژگی‌های اجرای طرح‌های آبزی پروری در استان بوشهر است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه عملیات ذخیره سازی بچه میگو در استخرها تا ماه آینده ادامه دارد تصریح کرد: امسال 4 هزار و 200 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو اختصاص یافته که عملیات ذخیره سازی بچه میگو در بیش از 1400 هکتار از استخرهای پرورشی انجام شده است.

صغری اشرف با اشاره به اینکه میزان اراضی پرورش میگوی استان بوشهر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی یک میلیارد تا 1.1 میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش در 4200 هکتار اراضی مهیا شده ذخیره سازی شود.

اشرف با بیان اینکه استان بوشهر در تکثیر بچه میگو به خودکفایی رسیده است، افزود: در 11 مرکز تکثیر فعال یک میلیارد و 200 میلیون قطعه بچه میگوی وانامی تولید شده است که لارو مورد نیاز مزارع استان بوشهر را تامین می‌کند و بقیه نیز صادر می‌شود.

وی از تولید 15 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر خبرداد و افزود: پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر سال قبل 9 هزار تن میگوی پرورشی تولید کردند که امسال پیش بینی می‌شود با افزایش 60 درصدی به بیش از 15 هزار تن برسد.

50 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود

تولید 60 هزار تن میگو در برنامه ششم توسعه در نوار ساحلی استان‌های مختلف از سیاست‌های تدوین شده است که این میزان میگو در 4 استان ساحلی جنوبی و شمالی کشور تولید می‌شود.

سطح زیر کشت میگو در اراضی استان بوشهر افزایش یافته که با تولید بیش از 50 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر، این استان را به قطب تولید میگوی پرورشی تبدیل کرده است.

امسال با پیش بینی تولید 15 هزار تن میگوی پرورشی در سطح مزارع استان بوشهر علاوه بر شکسته شدن رکورد تولید این آبزی در کشور، 90 میلیون دلار درآمد ارزی عاید کشور می‌شود.

انتهای پیام/

R41363/P41362/S6,53/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان ۱۴۰ هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از ۱۸ هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود ۴ هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا ۳ میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کاهش ۷۰ درصدی برداشت

توکلی از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید ۱۲۵ هزار تنی سال قبل کاهش بیش از ۷۰ درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط ۱۴ مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 6090811

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)