Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@10:31:25 GMT

تهدیدات تروریستی دست از سر اروپا بر نمی‌دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۳۳۲۷۵

چند روز بعد از حمله تروریستی شهر منچستر انگلیس، رسانه‌های آلمانی درباره تخلیه سالن برگزاری جشنواره بزرگ موسیقی آلمان در نزدیکی شهر نورنبرگ این کشور به دلیل تهدید تروریستی خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم: بعد از حمله تروریستی وحشتناک هفته گذشته در شهر منچستر انگلیس که در آن حدود ۲۲ نفر کشته و ۱۲۰ نفر مجروح شدند، رسانه ها از تخلیه سالن برگزاری جشنواره موسیقی بزرگ " راک ام رینگ" در نزدیکی شهر نورنبرگ آلمان خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش بینی می شد که نزدیک به نود هزار نفر شب گذشته در نخستین روز از این جشنواره سه روزه حضور بهم رسانند و اگر این تهدید تروریستی محقق می شد اروپا بار دیگر یک حادثه تروریستی بزرگ با قربانیان بی شمار را تجربه می کرد.

پلیس آلمان حمله انتحاری به یک سالن کنسرت در شهر منچستر انگلیس و کشف نشانه هایی از تهدید ترور را از جمله دلایل تخلیه محل برگزاری جشنواره سه روزه موسیقی در آلمان و تشدید شرایط امنیتی ارزیابی کرده است.

هفته گذشته انفجاری انتحاری در کنسرت «آریانا گرانده» خواننده پاپ آمریکایی در شهر منچستر ۲۲ تن را به کام مرگ فرستاد و دهها تن را زخمی کرد.

پلیس انگلیس از آن زمان تحقیقاتی گسترده را برای بازداشت عوامل این حمله تروریستی انجام داد و موفق شد بخشی از عناصر نزدیک به «سلمان عابدی» عامل این حمله تروریستی را شناسایی کند. چندی پیش رسانه های آلمانی به نقل از محافل امنیتی آلمان گزارش دادند که عامل حمله تروریستی شهر منچستر مدتی در آلمان هم اقامت داشته و چند روز مانده به این حمله تروریستی از دوسلدورف به منچستر رفته بوده است.

آلمان خود در ماه های گذشته بارها هدف حمله های کوچک و بزرگ تروریستی قرار گرفته است که مهم ترین آن حمله با کامیون به بازارچه کریسمسی دربرلین در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی بود که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر شد.

با توجه به هشدارهای مقامات امنیتی اروپایی و آلمانی به نظر می رسد تهدیدات ترور به این زودی ها دست از سر اروپا برندارد و همچنان زندگی اجتماعی در این کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رسانه های اروپایی مرتبا از دستگیری مظنونین ترور در بسیاری از کشورهای اروپایی خبر می دهند و بسیاری از مقامات امنیتی اروپا درباره افزایش تهدیدات ترور در این اتحادیه به دلیل شکست های داعش در عراق و سوریه هشدار می دهند.

چندی پیش نیز رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در سخنانی پروفایل عاملان حملات تروریستی را بسیار پیچیده ارزیابی کرده و تاکید کرد که خطر ناشی از حملات تروریستی داعش همچنان در سطح بالا بوده و در آینده افزایش خواهد داشت. هیچ علامت و نشانه ای مبنی بر کاهش تهدید از طرف این گونه عاملان ترور وجود ندارد.

وی همچنین به تغییر ابزار ترور اشاره کرده و گفت: سابق مواردی وجود داشت که ترور با بمب های دست ساز انجام می شد و عامل ترور می خواست زنده بماند. امروز ما باید به این مسئله فکر کنیم که جهادی های بازگشته از سوریه که برای کار با کلاشینکوف آموزش دیده اند به سوی ما آمده و همچنین آماده برای مرگ هستند. علاوه بر این به صورت فزاینده استفاده از ابزار چاقو، تبر و کامیون برای کشتار انسان های بیشتری از طرف عاملان ترور دیده می شود.

با توجه به این هشدارها می توان گفت که اروپا همچنان باید با هیولای تهدیدات تروریستی که البته خود از مولدان آن بوده است دست و پنجه نرم کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و به شهادت رساندن نمازگزاران را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) شهرستان «گذره» ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد را محکوم کرد.

سفارت ایران با درخواست برای شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت، افزود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

این حمله تروریستی شب گذشته (10 اردیبهشت) در شهرک محمدیه که به‌ نام شهرک اندیشه نیز یاد می‌شود، رخ داد و دو مهاجم مسلح نمازگزاران را هنگام خروج از مسجد هدف قرار دادند.

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هراتتدابیر ویژه امنیتی طالبان برای محافظت از علمای شیعه افغانستانرسانه افغان مدعی شد؛ دستگیری افراد مرتبط با ترورهای علمای شیعه در هرات

در این حمله 6 نفر شامل چهار مرد، یک کودک و یک زن شهید و دو نفر زخمی شده‌اند. حجت الاسلام جاوید که امام جماعت مسجد بود نیز به جمع شهدا پیوست.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • ترور برای بقا
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است