Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفر رحمانی پو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در روزهای اخیر خبری مبنی بر توزیع پرسشنامه ویژه ایی با محتوای سند 2030 در یکی از مدارس این شهرستان در فضای مجازی و از سوی برخی خبرگزاری ها منتشر شد که فاقد حقیقت است.
وی افزود: هیچ اوراق و پرسشنامه ایی تحت این عنوان در 120 مدرسه مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان آبدانان توزیع و از سوی دانش آموزان تکمیل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمانی انتشار این خبر را نوعی فرافکنی از سوی برخی افراد و گروه های مساله دار به منظور تضعیف برنامه های دولت دانست و تاکید کرد: چندی پیش یکی از معلمان مدرسه ایی در آبدانان که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران است برای تکمیل پایان نامه دانشگاهی خود سئوالاتی تنظیم و بدون هماهنگی با مدیریت آموزش و پرورش در یکی از مدارس دخترانه مقطع متوسطه اول توزیع کرده و از دانش آموزان خواسته بود این سوالات را پاسخ دهند.
مسئول آموزش و پرورش آبدانان گفت: به محض اطلاع از این کار غیر قانونی این معلم، نسبت به توقف روند تحقیق و جمع آوری سئوالات اقدام و با معلم و مدیر مربوطه برابر مقررات برخورد قانونی شد.
رحمانی یادآور شد: عنوان پایان نامه این معلم، میزان و نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی، احساس تنهایی، ارتباط با جنس مخالف، بلوغ زود رس و عملکرد تحصیلی دحتران مقطع متوسطه اول بود که سئوالات و محتوای آن با برخی بخش های سند 2030 مشابهت داشت و همین موضوع باعث پخش شایعه و رنجش والدین و اقشار مردم شهرستان شده بود.
مسئول اداره آموزش و پرورش شهرستان آبدانان افزود: تاکنون هیچ نوع مسابقه، تحقیق، تست، پرسشنامه و یا هر متن و موضوعی مرتبط با سند2030 در سطح مدارس یا مرکز آموزشی این شهرستان توزیع نشده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان 49 هزار نفری آبدانان با 9 هزار و 500 دانش اموز، یک هزار و 100 فرهنگی و معلم و 112 فضای آموزشی در 170 کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد.
خبرنگار: سیدحرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7174/6034

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان آمار مدارس تخریبی این استان را اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید جمال وزیری محبوب عصر امروز در نشست مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود بین 33 تا 35 درصد مجموع مدارس استان سمنان تخریبی است.

وی با اشاره به اهمیت نوسازی مدارس تخریبی استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین چالش فعلی این‌مجموعه مدارس و فضاهای آموزشی تخریبی و فرسوده در غرب استان سمنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای شناسایی و اولویت‌بندی نوسازی مدارس این استان عنوان کرد: بیش‌تر عمده مدارس تخریبی استان سمنان مربوط به حاشیه شهرها است.

وزیری محبوب با بیان اینکه در سال گذشته، مبلغ اعتبارات ویژه بهسازی فضاهای آموزشی استان سمنان حدود 2 هزار میلیارد ریال بوده است تصریح کرد: میزان اعتبارات این بخش امسال به 10 هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به استان سمنان در حاشیه حضور رئیس‌جمهور در این استان خاطرنشان کرد:‌ در جریان این سفر، مشکلات و دغدغه‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش به مسئولان مربوطه، ارائه و در آینده‌ای نزدیک با مساعدت لازم، برخی از این مسائل، رفع و حل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از 375 هزار میلیارد تومان اعتبارات از محل اجرای مولدسازی اموال و دارایی‌های مازاد آموزش و پرورش استان سمنان جذب شده است گفت: در تلاشیم تا نهضت مدرسه‌سازی را با کمک دولت، مجمع خیران در استان راه‌اندازی و محقق سازیم.

وزیری محبوب به آخرین وضعیت نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت استان سمنان اشاره و بیان کرد: در سال تحصیلی آینده با استخدام جدید و تأمین نیروی انسانی، مشکلی در بحث ساماندهی نیروها نخواهیم داشت، اما سازماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش و فرایند پروژه مهر تابستان امسال انجام می‌شود.

وی  ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره 124 شهید فرهنگی و 622 شهید دانش‌آموز و شهید استاد مرتضی مطهری، در توصیف جایگاه معلم اظهار داشت: واژه معلم، ماندگارترین واژه در هستی و نام معلم قرین با علم‌آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان به درپیش بودن روز و هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره و با تأکید بر این‌که معلم باید دانش‌آموزان خود را بر مبنای استعدادهای ذاتی به شکوفایی برساند افزود: مدرسه، دالان دانشگاه نیست؛ بلکه محلی برای کارآفرینی است و کار معلم در واقع تحویل دادن انسان توانمند به جامعه است

وزیری محبوب تصریح کرد: معتقدیم نجات یک دانش‌آموز در مسیر رشد طبیعی خود نجات یک جامعه است و از نگاه ما هر دانش‌آموزی که در مدرسه شکوفا می‌شود تحول‌گر یک جهان خواهد بود.

وی نقش معلم در جامعه را به‌عنوان یک تسهیل‌گر دانست و افزود: معلم تنها نقش یاددهی را ندارد و سیاست اصلی آموزش و پرورش هم آموزش علم نافع و رساندن فرد به بلوغ شخصیتی است.

وزیری یادآور شد: کار معلم این است که انگیزه را در وجود دانش‌آموزان بی‌انگیزه، شعله‌ور کند و علاوه بر نیاز  علمی به نیازهای اخلاقی و معنوی آن‌ها توجه ویژه داشته باشد.

وی هم‌چنین با اشاره به عملکرد و اقدامات اجرایی آموزش و پرورش استان در یک‌سال اخیر، حفظ آرامش، گسترش هم‌دلی و هم‌افزایی بین کارکنان و انسجام درون‌سازمانی را مهم‌ترین دستاورد این‌مجموعه، عنوان کرد و اظهار داشت: احساس رضایت معلم برای حضور در سر کلاس ازجمله موضوعاتی است که در نتیجه آرامش و هم‌دلی بین کارکنان این حوزه به دست آمده است.

انتهای پیام/363/.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • انتخاب دو معلم نمونه کشوری از گلستان
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود