Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-05@09:18:21 GMT

بزودی؛بهره‌برداری‌از۷ایستگاه‌خط ۷مترو

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۳۳۴۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مازیار حسینی با بیان این که حدود ۲۲ کیلومتر از خط ۷، با هفت ایستگاه در هفته آتی به بهره برداری می رسد گفت: ایستگاه میدان صنعت، ایستگاه پل نصر، ایستگاه شهید نواب صفوی، ایستگاه های کمیل و بریانک، ایستگاه میدان محمدیه و در نهایت ایستگاه شهید محلاتی یا بسیج هفت ایستگاهی است که همزمان بهره برداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سایر ایستگاه های خط ۷ آماده است اما منتظر نصب پله برقی هستیم و صبر می کنیم تا این ایستگاه ها را به طور کامل به بهره برداری برسانیم.معاون شهردار تهران اضافه کرد: از آنجایی که خط ۷، از زیر تمامی ۵ خط دیگر متروی تهران عبور می کند، یکی از عمیق ترین خطوط مترو شهر تهران است. خط ۷ با تمامی خطوط مترو شهر تهران ایستگاه تقاطعی دارد و به صورت (L) شکل طراحی شده است.حسینی با بیان این که خط ۷ متروی تهران از ورزشگاه تختی در شرق تهران شروع می شود و تا بزرگراه نواب ادامه دارد و از آنجا با یک حرکت شمال سویی که به خود می گیرد تا سعادت آباد امتداد می یابد گفت: ما برای ساخت خط ۷، مجبور بودیم از یکی از سخت ترین لایه های زمین شناسی و ژئومورفولوژی شهر تهران عبور کنیم و این کار را سخت می کرد.
معاون شهردار تهران بالا بودن سطح آب های زیر زمینی و فرسودگی ساختمان هایی که در قدیمی ترین مناطق شهر تهران وجود داشت، مشکلاتی را پیش روی ساخت این خط قرار می داد گفت : در یکی از حفاری هایی که در این مسیر انجام می دادیم، اسکلت فردی پیدا شد که بعدا مشخص شد مربوط به ۷ هزار سال پیش بوده و این نشان می داد که قدمت مناطقی که در طول مسیر این خط وجود داشت، چقدر زیاد است.حسینی با بیان این که تمامی ۱۸ ایستگاه باقی مانده تا پایان سال به بهره برداری می رسند گفت: تمامی کارهای مربوط به انجام تست گرم و کنترل های مضاعفی که باید برای این خط با توجه به ویژگی هایی آن در نظر گرفته می شد، انجام شده و همکاران ما مشغول تمیزکاری این ایستگاه ها هستند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج

تین نیوز

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اعلام کرد: امسال پنج هزار میلیارد ریال از محل فروش اوراق برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج اختصاص یافته است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خلیل کوزه کنانی گفت: سهم امسال کرج از واگن های در اختیار دولت ۱۳۰ دستگاه تعیین شده که انتظار می رود این واگن ها به کرج واگذار شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت توسعه خط ۲ قطار شهری کرج بیان کرد: با تلاش جهادی به تازگی ایستگاه شهید سلطانی این کلانشهر زودتر از زمان مقرر آماده بهره برداری شده است .

کوزه کنانی گفت : زمان ساخت هر ایستگاه قطار شهری بین ۳۰ تا ۳۲ ماه است که این ایستگاه در مدت زمان ۲۲ زمان تکمیل شد؛ ایستگاه شهید سلطانی کرج تا خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری افزود: اکنون یک رام قطار برای فعالیت در مسیر ۴.۵ کیلومتری چهار راه طالقانی تا ایستگاه شهید سلطانی در کرج موجود است و درصدد هستیم تا یک رام دیگر برای فعالیت درآن خرید کنیم.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شد که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است.

قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کلیومتر اسفند ماه سال۱۴۰۱ با حضور وزیر کشور بین گلشهر و چهار راه طالقانی کرج بهره برداری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر