Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ایجاد «خمینیون آذربایجان» در پی انقلاب اسلامی، قرآن کریم پرجاذبه‌ترین متن در کره زمین است، نابه‌سامانی در نمایشگاه قرآن و قهرمانان بعد از ۱۵ سال در آغوش پدر از جمله اخباری است که صفحه فرهنگی رسانه‌ها امروز به آن‌ها پرداخته بودند. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ایجاد «خمینیون آذربایجان» در پی انقلاب اسلامی، قرآن کریم پرجاذبه‌ترین متن در کره زمین است، نابه‌سامانی در نمایشگاه قرآن و قهرمانان بعد از ۱۵ سال در آغوش پدر از جمله اخباری است که صفحه فرهنگی رسانه‌ها امروز به آن‌ها پرداخته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکرام علی‌اف رهبر خمینیون آذربایجانتسنیم: «محمداُف از فعالان فرهنگی کشور آذربایجان است. او از خفقان رسانه‌ای در کشورش می‌گوید تا جایی که همه خیال می‌کردند این ایران بوده که به عراق تجاوز کرده است. شکل‌گیری «خمینیون» در آذربایجان اولین ثمره انقلاب اسلامی بوده است». این جمله تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مبنی بر این­که «آمریکا هیچ غلطی نمی­‌تواند بکند» بیش از پیش بر باور جهانیان در راستای مبارزه با ظلم و استکبار می‌­افزاید، تا آن هنگام که طبق وعده خداوند متعال شاهد پیروزی و حکمرانی مستضعفین باشیم. در این میان گفته‌­‌ها و تجربیات فرزندان غیر ایرانی انقلاب اسلامی ایران و «روح الله (ره)» مهر تاییدی بر این ادعاست. آنان­که وقتی نام امام راحل (ره) را بر لب می‌آورند، اشک در چشمان­شان جمع می‌­شود و بغضِ گلوی­شان، مانع از صحبت­‌های‌شان می‌شود. یکی از این فرزندان روح الله (ره)، اورخان محمداُف از فعالان فرهنگی و دانش­‌پژوه علوم قرآن و حدیث است. او اصالتا آذربایجانی است، اما طوری از انقلاب ایران حرف می­‌زند که انگار در تمام لحظات آن همراه مردم انقلابی ایران بوده است. از آن جالب­تر نگرانی و احساس مسئولیتش در قبال انقلاب اسلامی است. حاج علی اکرام علی‌اف کسی است که حدود ۱۵ سال از عمرش را در زندان سپری کرد به خاطر اینکه مبلغ انقلاب و طرفدار امام (ره) بود. به او و طرفدارانش «خمینیون» می‌گفتند البته خودشان هم می‌­گفتند که خمینیون هستیم. حاج علی اکرام خیلی با اخلاص عمل می­‌کرد. در دانشگاه تحصیل کرده بود و طلبه حوزه نبود، اما متدین و انقلابی بود. خودش نقل کرد: «در جنگ ایران وعراق نشسته بودم و رادیو گوش می­‌کردم. شنیدم به سربازان ایران لباس گرم نمی­‌رسد. خیلی گریه کردم، اما دلم آرام نگرفت. با آنکه زمستان بود، موکت را کنار زدم و روی سنگ­‌های سرد خوابیدم تا کمی آرام شدم.» فکر می­کنم پدر جریان شیعی در آذربایجان همین حاج علی اکرام است.قرآن کریم پرجاذبه‌ترین متن در کره زمین استایرنا: حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت که قرآن کریم، چون ساخته و پرداخته ذات باریتعالی و مخلوق حضرت حق است، پرجاذبه‌ترین متن به وجود آمده در روی کره زمین است. عالی‌ترین کلمات، زیباترین جملات و فاخرترین محتوا‌ها در قرآن است. قاعدتا نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، چون منسوب به قرآن است می‌تواند مضامین بزرگ و فاخر را در قالب‌های جذاب هنری به مردم عرضه کند. هنر یکی از موهبت‌های بزرگ خدا به انسان‌های ویژه است و هنرمند انسانی است که خدا به او نظر کرده است. اگر یک متن فاخر و ممتاز توسط انسانی که خدا به او نظر کرده است در قالب تابلوهای هنری، نمایشنامه‌های قرآنی و هنرهای قرآنی تولید شود، تاثیرات فوق العاده‌ای خواهد داشت؛ بنابراین نمایشگاه بین المللی قرآن در تهران تجلی عالی‌ترین گزاره‌ها در عالی‌ترین قالب‌های ممکن در عالم است و قاعدتا برترین نوع جاذبه‌ها را خواهد داشت. البته ممکن است بعضی از قسمت‌های نمایشگاه به دلیل قالبی که ما انتخاب می‌کنیم و یا رعایت نکردن تناسب بین قالب و محتوا، جاذبه کافی نداشته باشد، ولی جاذبه ذاتی قرآن کریم و جذابیت هنر برای بشر که امری فطری است می‌تواند برای همگان الهام بخش باشد.
قهرمانان، پدرشان را بعد از 15 سال در آغوش کشیدند میزان: برنامه ماه عسل در قسمت هفتم خود با ادامه دادن موضوع زندگی خانواده منصوریان و با حضور خواهران قهرمان این خانواده روی آنتن شبکه ۳ سیما رفت. احسان علیخانی در ابتدای این برنامه به این نکته اشاره کرد که چند سالی است تلاش می‌کند این موضوع را رعایت کند که چگونگی روایت داستان زندگی مهمانان ماه عسل به گونه‌ای نباشد که آن‌ها از بیان کردن آن دچار ناراحتی شوند. در ادامه این برنامه و پس از اشاره به این که پدر این خانواده همسر و فرزندان خود را در شهر سمیرم در هنگام سختی‌ها ترک کرد الهه منصوریان یکی از خواهران قهرمان این خانواده در رشته ووشو گفت: شهربانو و سهیلا برای آرام‌تر شدن شرایط خانواده‌ام از کنار ما رفتند تا این که وقتی شهربانو ۲۰ ساله و ورزشکار شده بود نزد خانواده بازگشت و بسیاری از آموخته‌های خود را به من هم یاد داد. وقتی شهربانو به شهر سمیرم بازگشت با پس انداز خود یک اسب خرید که با اجاره دادن آن در آبشار معروف سمیرم خرج خانه را می‌داد، اما ما در آن دوره تصمیم گرفتیم صبح‌ها برای تمرین ووشو به اصفهان برویم و شب‌ها به شهر خودمان بازگردیم. وقتی در شیراز کار می‌کردم با موافقت آن خانواده، اقدام به ورزش کردن هم می‌کردم و فکر می‌کنم آرزوهای هر یک از ما دختران خانواده منصوریان باعث شد که به سمت ورزش‌های رزمی حرکت کنیم. در ادامه ماه عسل سهیلا منصوریان نیز از قهرمانی خود در جام جهانی روایتی را مطرح کرد. همچنین شهربانو منصوریان در بخش دیگری از ماه عسل یادآور شد: البته تمام مدال‌هایی که ما گرفته‌ایم تن‌ها به خاطر جایزه نبوده است و حتی جایزه‌های ما به گونه‌ای بوده که به عنوان نمونه خود من تا کنون توانسته‌ام تن‌ها یک خانه و یک خودرو پراید داشته باشم. در ادامه ماه عسل علیخانی بار دیگر به این موضوع اشاره کرد که مرضیه و الهه منصوریان نمی‌توانند پدر خود را ببخشند، اما پس از پخش تصاویری شهربانو منصوریان رفت و پدر خود را مقابل دوربین آورد و در این لحظه پدر تک‌تک فرزندان خود را در آغوش گرفت و خواهران منصوریان نیز پدر خود را بخشیدند. در ادامه پدر خواهران قهرمان منصوریان به این موضوع اشاره کرد که در دوره‌ای زندگی به دلیل کم آوردن در مقابل شرایط سخت و همچنین طلبکار‌ها مجبور به ترک خانواده‌اش شد، اما از تمام اعضای خانواده‌اش عذرخواهی می‌کند.
نابه‌سامانی در نمایشگاه قرآن؛ از بی‌برنامگی بخش‌ها تا هوای گرم مصلیفارس: با وجود گذشت ۵ روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بسیاری از غرفه‌ها محصول قابل توجهی برای ارائه ندارند؛ همچنین هوای گرم شبستان مصلی و نبود تهویه مناسب موجب نارضایتی بازدیدکنندگان شده است. در روز نخست برگزاری این نمایشگاه بسیاری از بخش‌ها و غرفه‌ها هنوز تکمیل نبودند و بازدیدکنندگان مجبور شدند از غرفه‌های نیمه‌کاره که در بسیاری از آن‌ها تن‌ها پوستر نصب شده بود، بازدید کنند. در روزهای نخست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با وجود اطلاع‌رسانی از رسانه‌های مختلف به ویژه صداوسیما، اما حضور مردم بسیار کمرنگ بود، اما در پنج شنبه ۱۱ خردادماه می‌توان گفت که مصلی یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را سپری کرد تا جایی که بسیاری از غرفه‌داران از فروش خوب محصولات مختلف در این روز خبر دادند؛ همچنین تا ساعت ۲۴ که پایان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است شاهد حضور پرشور مردم در شبستان و حتی محوطه مصلی بودیم. پنجمین شب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز شب گذشته ۱۲ خرداد در حالی به کار خود پایان داد که جمع کثیری از مردم قرآن دوست کشورمان تا لحظات پایانی در مصلی حضور داشتند. البته که امسال به نسبت سال‌های گذشته غرفه‌بندی و قرارگیری بخش‌های مختلف نمایشگاه منظم‌تر بود، اما عدم نصب تابلوهای مناسب برای معرفی هر بخش و نبود نقشه راهنما برخی از بازدیدکنندگان را دچار سردرگمی کرده بود. همچنین برخی از غرفه‌ها با وجود قرارگرفتن در یکی از بهترین نقاط شبستان مصلی محصول قرآنی شاخصی برای ارائه نداشتند و حتی برخی دیگر از غرفه‌ها در شلوغ‌ترین روز نمایشگاه تعطیل بود.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آوج با بیان اینکه اسلام و ایمان هر دو به هم گره خورده‌اند اظهار کرد: یقین داشتن به انجام اعمال، قرائت قرآن کریم در دو بعد لغوی و معنایی و همچنین عمل به تکالیف الهی می‌تواند ایمان ما را تقویت کند.

وی با بیان اینکه عمل به احکام الهی موجب افزایش ایمان است افزود: با خواندن آیات قرآن کریم اعتقاد ما در راه رسیدن به تعالی معنوی راسخ‌تر می‌شود در همین راستا پیرامون فرمایشات قرآن کریم نیازمند گفتگوی احسن بوده و از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه باید بپرهیزیم.

امام جمعه آوج خاطر نشان کرد: در همه دوران‌ها تخلف بوده و بدترین حالت این است که تخلفات فرهنگ شود در همین راستا باید گفت در حکومت اسلامی باید برخوردهای قاطع و جدی با متخلف صورت گیرد.

وی مأموریت نبی مکرم اسلام را هدایت جامع بشری دانست و گفت: معرفت داشتن در انجام اعمال موضوع مهم و ضروری است زیرا موجب تقویت ایمان می‌شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهید مطهری این شهید را یک عارف زمان شناس و با بصیرت دانست و تصریح کرد: وقتی می‌گوئیم معلمی شغل انبیا بوده بدین معنا است که رسالت انبیا نجات بشریت از تاریکی به نور بوده و معلمان نیز در تربیت دانش آموزان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی تمام نشدنی است اظهار کرد: سکوت نهادهای بین المللی نشان از این دارد که به وظایف خود عمل نمی‌کنند و چهره دیگری حوادث فلسطین این بوده است که شکست‌های رژیم صهیونیستی روز به روز آشکارتر شده است.

امام جمعه آوج پاسخ قاطع ملت ایران به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی را مهم دانست و گفت: مقاومت ملت مظلوم فلسطین قابل تحسین بوده و وعده صادق جمهوری اسلامی نشان داد گنبد آهنین اسرائیل کارایی ندارد.

حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی اجرای طرح نور نیروی انتظامی را صحیح دانست و گفت: همه نهادها و آحاد مردم باید در راستای ناهنجاری‌های اجتماعی واکنش نشان دهند تا اینکه معضلات فرهنگی و بی حجابی در جامعه کمتر شود.

کد خبر 6089215

دیگر خبرها

  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن