Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه گفت: اداره‌ای با ماموریت ویژه پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه ایجاد شده است.

خبرگزاری مهر: رییس اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه گفت: اداره‌ای با ماموریت ویژه پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه ایجاد شده است.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سمیه سادات آقامیری، رییس اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه عنوان کرد: این اداره قصد دارد در مسیر اهداف تعیین شده قوانین، مقررات و رویه‌های ابهام‌آفرین را شناسایی کرده و برای رفع آنها پیشنهاد اصلاحی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ایجاد بانک جامع اطلاعاتی محکومان با هدف ابهام زدایی از آمار جرائم در دستور کار این اداره قرار دارد، اضافه کرد: ایجاد رتبه‌بندی در پیشگیری از جرائم و تخلفات ارتکابی از دیگر برنامه های اداره پیشگیری و ارتقا سلامت بازار سرمایه است.

آقامیری با تاکید بر نقش تعاملات سازنده در اثربخشی فعالیت‌های این اداره، عنوان کرد: به طور حتم تعامل با ارکان، شرکت‌ها و نهادهای بازار سرمایه و همچنین همکاری مؤثر با نهادهای ناظر مانند مجلس شورای اسلامی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و معاونت پیشگیری قوه قضاییه شرط لازم پیشبرد اهداف ما خواهد بود.

رییس اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره را ارتباط با صاحب‌نظران مالی و حقوقی برشمرد و افزود: ظرفیت بسیار خوبی از حیث کارشناسی در داخل و خارج سازمان وجود دارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اجرای دقیق قانون بازار اوراق بهادار تصریح کرد: بی‌تردید موفقیت در دستیابی به اهداف مدنظر، مرهون همکاری همه نهادهای مرتبط خواهد بود و این اداره نیز به عنوان بخشی از ساختار حقوقی سازمان بورس از پیشنهادهای سازنده این نهادها استقبال می‌کند.

یاد آور می شود: اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه با هدف ارتقاء سلامت و شناسایی عوامل اصلی بروز تخلفات و جرایم، توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و در زیرمجموعه معاونت حقوقی ایجاد شده و اهداف خود را در تعامل با همه ذی‌نفعان بازار سرمایه پیش خواهد برد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد

محمد محمدنژاد معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از واحد تولیدی در استان کرمانشاه ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد کشف و توقیف شد.

وی ضمن تأکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا افزود: در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.

معاونت ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه ضمن تصریح اینکه دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده‌رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است، گفت: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنا بر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.

محمد نژاد ضمن تأکید بر لزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد خاطرنشان کرد: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده‌رقمی درج‌شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده‌رقمی درج‌شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود