Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حمید رضا آذری در جمع روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس، ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان و همچنین حضور آگاهانه مردم در انتخابات گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات نشانه بلوغ سیاسی و مردم سالاری در ایران است و این نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم. وی با اشاره به برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال جاری گفت: عدم رشد متعادل صنعت ، کشاورزی و خدمات موجب شده تا تمایل مردم به سمتی باشد که منافع بیشتری برای آنها داشته باشد و در هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز باید با اصل قرار دادن منافع مردم و استان خردمندانه عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش و پرورش فارس :برای هدایت تحصیلی در سال جاری اقدامات لازم پیش بینی شده و آنچه مهم است توجه به حساسیت ها و انتظاراتی است که اولیا دارند . آذری گفت: باید ضمن حفظ توازن و تعادل در رشته های تحصیلی ،از نگرانی های خانواده ها کاسته و با توجه به نیازهای آنها ، با آگاهی بخشی زمینه تصمیم گیری صحیح را در دانش آموزان و والدین فراهم کنیم. وی گفت: گرایش زیاد دانش آموزان و والدین به رشته تجربی که ناشی از شرایط جامعه میباشد موجب عدم تعادل در گرایش های شغلی شده و در نتیجه موجب بروز مشکلات متعدد در آینده کشور خواهد شد ، چرا که نیاز کشور به شغل هایی با گرایش تجربی محدود است . آذری با تقدیر از تلاش های همه مسئولین آموزش و پرورش استان در سال جاری در این زمینه گفت: فارس از جمله استان هایی بود که در سال گذشته کمترین مشکل را داشت و در سال جاری نیز با تدبیر اندیشیده شده ضمن کاهش نگرانی های والدین، تلاش میکنیم تا تعادل لازم و مناسب را در انتخاب رشته دانش آموزان در نظر داشته باشیم. مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت سایر رشته های تحصیلی در مدیریت آینده جامعه گفت: امروزه در دنیا توجه به رشته های علوم انسانی و فنی و کاردانش بسیار بیشتر از سایر رشته ها می باشد ،چرا که موفقیت کنونی کشورهای پیشرفته، بویژه در اروپا ناشی از توجه ویژه و گرایش نخبگان آنها در سال های گذشته به رشته های علوم انسانی است، آذری تاکید کرد: گرایش های مختلف علوم انسانی است که می تواند مدل های صحیحی را برای رفتار انسان ها در جامعه تعریف کند و مسیر آینده جامعه را ترسیم نماید و این اتفاقی است که در دوران پس از رنسانس اروپا با گرایش نخبگان علوم پایه آنها به علوم انسانی اتفاق افتاد و زمینه رشد و شکوفایی امروز آنها را در همه زمینه های فراهم نمود. مدیر کل آموزش و پرورش فارس درادامه با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی درآموزش و پرورش گفت:بخش مهمی از مشکلات کنونی آموزش و پرورش ناشی از عدم مدیریت صحیح منابع انسانی است. وی گفت: نقل و انتقال و پست بندی صحیح نیروی انسانی موجب افزایش بهره وری و کاهش هزینه های جاری خواهد شد که این مهم نیازمند اقدام صحیح و حضور فعال روسای ادارات در ساماندهی است. آذری در ادامه با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به تعارضات فرهنگی موجود در سند 2030 با گرایش های ملی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران گفت: تا کنون هیچ نوع بخشنامه و یا دستورالعملی مبنی بر اجرای این سند در آموزش و پرورش فارس به دست ما نرسیده و هیچ نشانه ای نیز از اجرای آن در مراکز آموزشی ما در دست نیست و ما نیز بنا بر اجرای آنچه که با گرایش های فرهنگی و مذهبی و اعتقادات مردم ما در تعارض باشد نداریم. مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: والدین و دانش آموزان باید بدانند که آموزش و پرورش متعهد به اجرای موازین شرعی و اسلامی است و از نشانه های این مهم تلاش هایی است که از دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون برای گسترش و تعمیق فرهنگی قرآنی و اسلامی و تاکید بر مسائل اخلاقی در کتب درسی صورت گرفته است. وی گفت: برگزای مسابقات مختلف قرآنی ، برگزاری مناسبت های مذهبی در طول سال در مدارس و همچنین ، برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان و وجود مواد درسی با محتوای دینی و قرآنی نشان از توجه ویژه آموزش و پرورش به مسائل مذهبی است، چنانچه در سند تحول بنیادین نیز بر امر تربیت دانش آموزان بر اساس موازین اسلامی تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد