Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در حاشیه جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان نسبت به هر گونه حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و تظاهر به روزه خواری با هر عذر و بهانه ای هشدار داد و افزود: با تخلفات مذکور بدون اغماض توسط دستگاه قضایی برخورد خواهد شد تا شأنیت این ماه مبارک حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای مسوولان عالی قضایی استان قزوین در این رابطه بیان کرد: در آستانه این ماه مبارک طی نامه های جداگانه به فرماندهی انتظامی، شهرداری و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان قزوین خواستار اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ حرمت این ماه برای تمامی افراد جامعه و جلوگیری از آلوده شدن فضاهای شهری به روزه خواری در ملاعام و هتک حرمت آن و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری های اجتماعی و ایجاد انضباط اجتماعی شدیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تاکید کرد: چنانچه علیرغم انجام موارد فوق مشاهده شود عده ای افراد جاهل، با تظاهر به روزه خواری در ملاعام اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه می نمایند با عنایت به وظیفه و تکلیف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری و مقابله و برخورد با این جرایم، ترتیبی اتخاذ گردیده تا کلیه مراجع انتظامی نسبت به دستگیری افراد مجرم به لحاظ مشهود بودن جرم و معرفی متهمین به قید فوریت به مرجع قضایی و با تشکیل پرونده قضایی اقدام نمایند.

دادستان قزوین یادآور شد: همچنین خواستار اختصاص تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و انجام تبلیغات پیشگیرانه محیطی مناسب و جذاب در فضاهای تبلیغی در خصوص اهمیت و حرمت ماه مبارک رمضان از سوی شهرداری شده ایم.

وی ادامه داد: همچنین سازمان صنعت و معدن و تجارت استان می بایست از طریق اتحادیه اصناف، به ویژه صنوف عرضه کننده موادغذایی، خوردنی، آشامیدنی در جهت رعایت شئونات ماه مبارک رمضان توجیه شود و از طریق تیم های بازرسی نظارت بر صنوف مرتبط اقدام نماید.

این مقام قضایی افزود: صنوف متخلف نیز در صورت عدم رعایت ضوابط مربوطه از سوی تیم های بازرسی و نظارتی به مرجع انتظامی معرفی و همکاری های لازم نیز با مراجع انتظامی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی در خصوص نحوه فعالیت صنوفی که مجاز به عرضه مواد خوردنی، آشامیدنی هستند و... صورت خواهد گرفت و واحدهای صنفی و مراکز خدماتی که بدون مجوز و رعایت ضوابط به شهروندان یا مسافران ارایه خدمات نمایند با قاطعیت و بدون اغماض با آن ها برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: بدین منظور شعب ویژه ای برای رسیدگی به این جرایم در ساعات اداری و غیر اداری اختصاص یافته تا زمان رسیدگی و اجرای مجازات قانونی را برای متخلفین به حداقل ممکن کاهش دهد.

وی ادامه داد: کلیه دستگاه ‌های ذیربط و ضابطین قضایی طبق ماده638 قانون مجازات اسلامی (مطابق ماده مذکور هر کس علنا در انذار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از 10روز تا 2ماه یا تا 74ضربه شلاق محکوم می ‌گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن دارای کیفر نمی ‌باشد، ولی عفت عمومی را جریحه‌ دار نماید فقط به حبس از 10روز تا دو ماه یا 74ضربه شلاق محکوم خواهد شد) موظفند با رعایت اخلاق اسلامی و ارشاد و تذکر لازم را در این زمینه دهند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اظهار امیدواری کرد: در این راستا همکاری امت حزب الله و شهروندان فهیم و متدین موجب تقویت روحیه مذهبی و حفظ شعایر دینی و ارتقا امنیت روحی و روانی شهروندان عزیز بوده و از کلیه‌ شهروندان درخواست می نماییم تا با رعایت کامل حرمت ماه مبارک رمضان از فیوضات آن بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

معاون دادگستری استان کرمان، گفت: به دنبال مسئول‌سازی و اجرای مصوبات بلا اقدام هستیم و با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات برخورد قانونی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی قویدل صبح امروز در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات استان کرمان که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پلیس‌راه جنوب و شمال، پلیس راهور و سایر مسئولین برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است.

وی با بیان اینکه در اوایل سال جاری 35 نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف مصوب کشوری در شمال و جنوب استان کرمان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد تاکنون 14 نقطه آن رفع شده است که کاهش 40 درصدی نقاط حادثه‌خیز را به دنبال داشته است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، افزود: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر 149 دستگاه دوربین کنترل سرعت و 28 دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که در سال جاری 44 دستگاه از این دوربین‌ها بروزرسانی و یا تعمیر شده‌اند.

وی در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد، گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات جهت انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در 3 نقطه احداث و در 26 نقطه دیگر نیز برای باید ایجاد و آماده شود البته 20 نقطه هم باید در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

قویدل با اشاره به کاهش 16 درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی سال گذشته عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادف سال 1402 در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیر که بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان 3 درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آنها خبر داد و ادامه داد: طرح توقیف خودروهای با سرعت بالای 140 کیلومتر در ایام نوروز با همکاری دادستان‌های سراسر استان اجرا شد .

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات و موضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود: در سال جاری همه دستگاه ها باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال کنند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود .

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کارگروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه‌خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کارگروه مطرح و اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه 61 درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودروها در جاده‌های استان است، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان باید کلیه مسیرهایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند را شناسایی و نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام کنند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران