Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن ام.اس خراسان رضوی گفت: در حال حاضر متاسفانه بیماران ام.اس از خدمات بیمه محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،سیدسعید سیدزادگان ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: انجمن ام.اس خراسان رضوی در سال 1386 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و اول دی ماه سال 1395 به عنوان یک مؤسسه مردم نهاد معرفی شد و در حال حاضر هیئت مدیره جدید این انجمن با ترکیب 7 نفره شامل خیران، اساتید دانشگاه و نورولوژیست‌های مشهد تلاش در بهبود وضعیت بیماران ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدارد.

وی با بیان اینکه اساس کار انجمن ام. اس خراسان رضوی برطبق اساسنامه و برپایه جنبه حمایتی از این بیماران در سطح استان برنامه‌ریزی شده است، افزود: یاری رسانی در عرصه‌های دارویی، درمانی و توانبخشی که نیازهای اساسی اعضای این انجمن است از برنامه‌های اساسی انجمن ام. اس خراسان رضوی بودهو در این راستا تخفیف‌هایی شامل داروها با همکاری معاونت دارو و غذای علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل انجمن ام. اس خراسان رضوی ادامه داد: تخفیف برخی از آزمایش‌های مخصوص بیماران ام. اس، استفاده از امکانات ورزشی، فیزیوتراپی، روانشناسی، روانپزشکی، توانبخشی بخشی از فعالیت‌ها است که تاکنون برای اعضای این انجمن صورت گرفته است.

سیدزادگان با بیان اینکه در خراسان رضوی بالغ بر 5200 بیمار ام. اس داریم، تصریح کرد: از این تعداد 4500 نفر از آن‌ها در مشهد هستند و جمع زیادی از این نوع بیماران به دلیل عدم توانایی مالی امکان پرداخت هزینه‌های بسیار بالای دارویی و مورد نیازشان را ندارند.

وی تأکید کرد: بیماریام. اسیک بیماری ناشناخته است و متأسفانه درمانی هم ندارد و در حال حاضر تنها اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز این بیماری در عموم افراد به‌ویژه افراد تحت خطر انجام می‌شود.

مدیرعامل انجمن ام. اس خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان نیاز مالی یک بیمار ام. اس در ماه متغیر است، بیان کرد: هزینه‌های مورد نیاز هر بیمار ام. اس متفاوت بوده و رقم ثابتی ندارد اما می‌توان گفت که حداقل نیاز مالی یک بیمار ام. اس در امر درمان در ماه یک میلیون تومان و حداکثر نیازش 8 میلیون تومان است که به‌طور میانگین هر بیمار MS ماهانه 4 میلیون تومان جهت هزینه‌های درمانی‌ و دارویی‌اش هزینه می‌کند.

سیدزادگان گفت: برخی از بیماران MS نیازمند فیزیوتراپی، کورتون درمانی، سرم تراپی و هیدروتراپی و دیگر اقدامات درمانی این بیماری و برخی دیگر از این بیماران MS نیز نیازمند درمان دارویی این بیماری هستند که به یک بهبودی نسبی می‌رسند و متأسفانه تعداد 2 هزار بیمار از کارافتاده MS در استان داریم که از این تعداد هزار نفر از آن‌ها در مشهد هستند.

وی افزود: بیماران MS از حمایت‌های بیمه‌ها به‌ ویژهتأمین اجتماعی و بهزیستی محروم هستند و در این زمینه با بی‌مهری‌های زیادی مواجه می‌شوند و از مسئولانتقاضا داریم تا توجهی ویژه به این نوع بیماران که جزو بیماران خاص جامعه هستند داشته باشند.

مدیرعامل انجمن ام. اس خراسان رضوی با اشاره به اینکه مرکز درمانی تخصصی جهت درمان بیماران MS در مشهد نداریم، گفت: به دنبال راه‌اندازی مرکز درمانی تخصصی جهت درمان بیماران MS در مشهد هستیم و صحبت‌هایی در رابطه با راه‌اندازی چنین مرکز درمانی‌ای شده است و طرح راه‌اندازی این مرکز در 5 ماه پیش داده شد، اما هنوز به نتیجه نرسیده است و فعلاٌ خدمات درمانی این نوع بیماران همچون MRI و دیگر برنامه‌ها و بررسی‌های تشخیصی در بیمارستان قائم(عج) انجام می‌شود.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد