Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@16:11:08 GMT

حریم‌شکنی‌ها گاهی سازمان‌یافته است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۳۶۳۷۱

حریم‌شکنی‌ها گاهی سازمان‌یافته است

به گزارش جماران به نقل از دادگستری کل استان تهران، هادی صادقی در نخستین نشست شورای مدیران دادگستری کل استان تهران در سال جاری با تبریک ایام مبارک و نورانی ماه رمضان گفت: هر یک از ما نسبت به زیر مجموعه خود مسئولیم و باید در قالب های مختلف ازجمله اداری، سیاست ها، نظارت بر اجرای دقیق قوانین، اصلاح رفتاری، اخلاقی، عملکردی، امر به معروف ونهی از منکر نماییم ودر این زمینه مسئولیت مدیران بسیار سنگین است؛ زیرا خطای زیر دستان دامن گیر مدیران هم می شود واز ما در این مورد سوال می شود وآنچه مهم است خطراتی است که فراروی ما قرار دارد وباید ببینیم در این مسیر اولاًآگاهی داریم وثانیاً چقدر هشدار میدهیم وثالثاً چقدر مراقبت ومواظبت می کنیم واحوال آنان را بطور محسوس و نامحسوس بررسی می کنیم تا ببینیم مجموعه زیر دست مدیران چقدر سالم ودقیق کار می کند، چرا که فردای قیامت سوال سنگین وباز خواست الهی در انتظار ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی با اشاره بر لزوم مراقبت از فضای شغلی در دوایر قضایی تصریح کرد: روسای دوایر قضایی باید مراقب سلامت قضات وکارمندان در واحد های مربوطه باشند ودر این زمینه تدبیر حفاظتی را اعمال نمایند؛ چرا که شان قضا بی نظیر و جایگاه انبیاء است و به قاضی می گویند که بدان در جایی نشسته ای که فقط جایگاه نبی و وصی می باشد و با این بزرگی مقام حرف آخر را قاضی می زند. بنابراین هر گاه سوء جریانات ومسائل نگران کننده ای در این مجموعه مطرح گردد مدیران در این زمینه باید هوشیار باشند ومسئولیت سخت دارند وباید حساسیت وتدبیر حفاظتی داشته باشند وهیچ مسئولی در دستگاه قضایی نسبت به زیرمجموعه خودش فارغ البال نیست ونسبت به سلامت وحسن اخلاق کردار وگفتار نمی تواند بی مسئولیت باشد وباید برای این موارد برنامه داشته باشیم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با تبریک کسب مقام نخست کشوری توسط دادگستری کل استان تهران در حوزه فعالیت های فرهنگی تشریح کرد: این موفقیت عظیم با همکاری همه شما عزیزان در سطح استان توسط رئیس کل محترم، معاون فرهنگی وهمه دست اندر کاران محقق شده است، لیکن این مقدار کافی نیست؛ چرا که در کنار آن تلفات زیادی هم داشته اید وتلفات مخفی هم موجود بوده وباید سریعاً تلفات مخفی را شناسایی کنید تا قبل از اینکه به تلفات آشکار تبدیل شود وبا تدبیر وبرنامه ریزی وپیشگیری زمینه های لغزش را سریعاً از بین ببرید.


وی همچنین در مورد وجود کمبودها در زمینه های اخلاقی، فرهنگی ویا حتی مادی اظهار کرد: زمینه این گونه مسائل فراهم است؛ اما ما هم سهمی در اجرای وظایف مدیریتی خود برای جلوگیری از سقوط کارکنان بر عهده داریم ودر این زمینه از ما سوال خواهد شد؛ چراکه در این مجموعه های کاری مذاکرات معنوی به حد کافی وجود نداشته و بنده به عنوان متولی امر فرهنگی در قوه قضائیه دست نیاز به سوی شما عزیزان دراز می کنم و خدمتتان عرض می نمایم؛ همه شما نسبت به مسائل فرهنگی در مجموعه خود مسئولید وکمک کنید به پیشبرد کار فرهنگی وتلاش کنید، فضای محل فعالیت شما معنوی شود وآهنگ الهی جاری وساری در مجموعه هایتان بشود و بدین منظور ما مسائل دادگستری کل استان تهران را در راس امور خود قرار داده ایم واعتقاد داریم که استان تهران 4/1 جمعیت کل و 5/1 جمعیت قضایی کشور را دارا و چشم و چراغ کشور است و اگر اینجا پیشرفت نماید می تواند برای سراسر کشور الگو باشد.


صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فعالان فرهنگی گفت: همه شما عزیزان یک مسئول فرهنگی هستید؛ حتی یک قاضی که مظهر عدالت است این کار جز با تخلق الهی و آراسته شدن فضای درون آدم به مسائل اخلاقی و معنوی میسر نمی شود و بدون این امور فرهنگی تحقق ناممکن است و به اصل کار فرهنگی که تقویت ایمان مذهبی همکاران است بپردازید تا حضور خدا در وجود و محیط کار آنان زیاد شود و خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خویش ببینند و این مسئولیت شما عزیزان است و برای اجرای آن برنامه داشته باشید که گفتمان حاکم بر رفتار و اعمال همکاران تبدیل به گفتمان الهی و معنوی شود.


معاون فرهنگی قوه قضائیه در پایان سخنان خود با تذکر نسبت به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تشریح کرد: مهم ترین وجه لزوم و زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر از اولین مرتبه آن که الهام به قلب است تا جایی که به اعمال برسد در مجموعه ما وجود دارد و باید در این زمینه تلاش کنیم؛ زیرا در جامعه ما با افرادی با ضعف بینش، افکار و اعتقادات مواجه هستیم و بعضی از منکرات را مرتکب می شوند و منکراتی را عمل می کنند که مسئولیت مدیران در این زمینه در برابر آنها دوچندان می شود و در بعضی از موارد هم شاهد این هستیم که حریم شکنی‌ها علنی می شود و افراد جرات و جسارت تجری پیدا می کنند و گاهی هم بصورت سازماندهی شده صورت می پذیرد که حرمت قانون شرعی و انقلابی را بشکنند و شکستن این قوانین نباید مجاز شمرده شود و در این مواقع دادستان ها مسئولیت قضایی مهمی بر عهده دارند و لازم است بلافاصله از نیروی انتظامی بخواهند که اجازه ندهند هیچ مورد کوچک از این موضوعات پیش بیاید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه اسراییل ضرورت داشت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد موسوی ظهر دوشنبه با اشاره به حملات موشکی و پهپادی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آن را موجی از خوشحالی برای مسلمانان و آزادیخواهان جهان دانست و گفت: این اقدام نشان‌دهنده اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تنبیه اسرائیل، اضافه کرد: تبیین این موضوع باید در دستور کار همه مسئولان و آحاد مردم قرار گیرد و مسئولان آن را به درستی تبیین کنند.

امام جمعه گلستان با اشاره به تحقق وعده الهی مبنی بر حمله غرور آفرین رزمندگان به اسرائیل، آن را اتفاقی مبارک دانست و بر لزوم شکرگزاری از خداوند متعال در این زمینه تاکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان ضمن تاکید بر نقش مهم شورای فرهنگ عمومی در تبیین و اجرای سیاست‌های فرهنگی در سطح منطقه، خواستار ورود فعالانه این شورا به موضوعات مختلف فرهنگی شد.

موسوی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم، بر لزوم تلاش برای تحقق این شعار و جلب مشارکت مردم در این زمینه تاکید کردن و افزود: می‌بایست موانع تولید رفع و از صاحبان صنعت و تولید حمایت شود.

وی با انتقاد از عدم فعالیت برخی مجموعه‌های فرهنگی در بهارستان، خواستار احیای فعالیت این مجموعه‌ها و برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی در سال جدید شد.

امام جمعه شهر گلستان در این نشست با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی در سال جدید، بر لزوم مشارکت آحاد مردم در این زمینه تاکید کرد.

کد خبر 6078854

دیگر خبرها

  • رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود
  • اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز
  • سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می شود
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • ۳۵ بنا طی سال گذشته در اردبیل مرمت و بازسازی شد
  • تنبیه اسراییل ضرورت داشت
  • دیدار صمیمانه استاندار خراسان رضوی با مدیران، کادر فنی و بازیکنان باشگاه فرش‌آرا مشهد
  • یک بام و دو هوای مدیران فارس در مقابل آسمان شیراز
  • یک بام و دو هوای مدیران فارس در قبال آسمان شیراز
  • از دستبرد قاچاقچیان به حریم سنگ نگاره‌های برم دلک تا رخنه گیاهان خودرو در درون این اثر تاریخی