Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:05:05 GMT

گاردين:تغيير اجباري نام کودکان مسلمانان چين

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۳۷۰۷۸

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- روزنامه گاردين چاپ لندن نوشت: مسلمانان در غرب چين `ايالت سين کيانگ` مجبور هستند اسامي فرزندان زير 16 سال خود را که نام بشدت مذهبي دارند ٰ تغيير دهند.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا اين روزنامه به نقل از راديو `آزاد آسيا`، افزود: `شاخه محلي حزب کمونيست چين در سين کيانگ 15 نام را براي کودکان زير 16 سال مسلمان اين منطقه ممنوع کرد که برخي از آنها `اسلام`، `جهاد` ، `امام`، `حج` ، `قرآن`، `مکه`، `مدينه`،`عرفات` است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ايام ماه رمضان مقام هاي محلي در ايالت سين کيانگ دستور دادند خانواده هاي مسلمان که کودکان زير 16 سال آنها که يکي از اين نام ها را دارد بايد براي تغيير آن اقدام کنند.
در ماه آوريل گذشته مسئولان محلي اعلام کردند که نامگذاري نوزادان مسلمانان با اسامي بشدت مدهبي ممنوع است اما در ايام ماه رمضان اين ممنوعيت به کودکان زير 16 سال افزايش يافت.
اکثر مسلمانان ايالت سين کيانگ را قوم اويغور تشکيل مي کند که ريشه هاي ترک دارند.
مقام هاي دولت مرکزي چين مي گويند به دليل نگراني از نفوذ و گسترش افراط گرايي و مبارزه با اين پديده، قوانين گسترده اي را در منطقه سين کيانگ اجرا و تدوين کرده اند.
در تازه ترين مورد نيز مقررات 15 ماده اي توسط پارلمان محلي سين کيانگ تصويب شده است که بر اساس آن با آثار و نشانه هاي افراط گرايي مقابله خواهد شد.
در همين راستا «ياسين صديق» مقام ارشد حکومت محلي شهر «کاشغر» در اين منطقه از همه مليت هاي اويغور منطقه خواسته است براي مقابله با افراط گرايي بپا خيزند.
از زماني که گروه تکفيري داعش و شماري از تروريست هاي گروه جنبش ترکستان شرقي چين را تهديد به عمليات خرابکارانه کرده است، اين کشور بيش از 2 هزار نيروي امنيتي و مبارزه با تروريسم را در منطقه مستقر کرده است.
«شي جين پينگ» رئيس جمهوري خلق چين طرح جاده ابريشم نوين را در سال 2013 ميلادي مطرح کرده است که يکي از اصلي ترين محورهاي مواصلاتي آن از شهر کاشغر در استان سين کيانگ مي گذرد.
اين شهر با کشورهاي آسياي مرکزي ارتباط مرزي دارد و به آساني به خاورميانه مرتبط مي شود و به همين دليل حراست از امنيت آن براي دولت چين از اهميت بسيار بالايي برخوردا است.
پکن اعتقاد دارد که گروه هاي جدايي طلب در سين کيانگ در پي تاسيس دولت مستقلي تحت عنوان «ترکستان شرقي» هستند و اين گروه نه تنها در داخل چين دست به اقدامات تروريستي زده و تاثيرات منفي بر امنيت ملي و ثبات اجتماعي گذاشته، بلکه با تروريست هاي بين المللي همکاري کرده و امنيت و ثبات منطقه و جهان را تهديد مي کند.
آساق ** مريم شفيعي**انتشاردهنده:1577**حسن حسين زاده



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارهای استان هرگونه اجبار توسط مدیران مدارس ممنوع و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش و شکایات مردمی با مدیر مدرسه متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: در نخستین کارگروه تولید، ساماندهی، نظارت و توزیع لباس فرم دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید، چگونگی پوشش، نظارت و توزیع لباس‌های فرم دانش‌آموزان بررسی شد. داشتن روپوش یکسان و متحدالشکل برای هر دوره تحصیلی در مدرسه علاوه بر تقویت حس و روحیه همدلی و دوستی بیشتر در بین دانش‌آموزان، باعث رشد تحصیلی آنها، کاهش استرس ناشی از نحوه مد و لباس، ایجاد آرامش، تمرکز فکری بیشتر آنها بر روی درس و تحصیل و از همه مهم‌تر کاهش هزینه‌های مالی برای خانواده‌ها می‌شود. مدیران و متولیان مدرسه حق اجبار دانش آموز یا اولیا به خرید لباس فرم جدید را ندارند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1229436 برچسب‌ها مدارس

دیگر خبرها

  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • ویدیو/ یمن چگونه معادلات منطقه را تغییر داد؟
  • گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • آمریکا دیگر مقصد آرمانی محققان نیست/ تغییر الگوی مهاجرتی دانشمندان
  • جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد