Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت نظارت انتخابات شهر و روستا در استان خوزستان گفت: هیئت نظارت بر اساس نامه هیئت اجرایی صحت انتخابات پنجمین شورای شهر اهواز را تائید کرد.

هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به بحث تائید انتخابات شورای شهر اهواز و نیز انتشار نامه‌ای منتسب به هیئت اجرایی انتخابات در فضای مجازی با بیان اینکه هیئت اجرایی کار خود را به موقع انجام نداد، اظهار داشت:هیئت اجرایی تقریبا یا آشنایی با قانون نداشته و یا اینکه به قانون توجهی نکرده است و اگر هم حق کاندیدایی بر بازشماری آرای صندوقی بوده آنها این کار را انجام ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه داستان نامه منتشر شده چیز دیگری است، افزود: عصر روز پنج شنبه 11خرداد ماه در هیئت نظارت منتظر بودیم ولی همچنان هیئت نظارت شهرستان صحت یا ابطال انتخابات را اعلام نکرده بود.

عضو هیئت نظارت انتخابات شهر و روستا در استان خوزستان با بیان اینکه چهارشنبه 10خرداد ماه آخرین روز اعلام نظر هیئت اجرایی و نظارت شهرستان اهواز بوده است، بیان کرد: پس از اینکه نتایج کاندیدا اعلام می‌شود نامزدها 2روز فرصت اعتراض دارند و هیئت اجرایی نیز 5 روز فرصت بازشماری آرا را دارد و سپس نتایج را به هیئت نظارت اعلام می‌کند.

وی گفت: نمی‌دانم هیئت اجرایی گرفتار چه چیزی بود و متاسفانه فکر کنم که مفاد و مقررات را نخوانده بود البته بحث من فرماندار محترم اهواز نیست بحث من هیئت اجرایی است که توسط فرمانداری از قبل تعیین شده‌اند.

اعضای هیئت اجرایی چیزی غیر از نتایجرخ داده را می‌خواستند

خادمی با بیان اینکه آنها در زمان انتخابات نیز تلاش می‌کردند که خود را از موضوع اعلام نظر کنار بکشند، عنوان کرد: نمی‌دانستند که باید چکار کنند احتمالا دلشان چیزهای دیگری می‌خواست ولی اتفاقات دیگری افتاده بود.

وی ادامه داد: روز 5شنبه جویای عدم اعلام نظر هیئت اجرایی شدیم که متوجه شدیم آنها تازه می‌خواهند درباره اعلام و یا عدم اعلام بازشماری صندوق‌ها فکر کنند در حالی که وقتشان تمام شده بود.

عضو هیئت نظارت انتخابات شهر و روستا در استان خوزستان با اشاره به اینکه آن زمان دیگر وقت اعلام بازشماری نبود بلکه می‌بایست این اقدامات را در مهلت 5 روزه انجام می‌دادند، گفت: در این زمان هیئت اجرایی تازه متوجه شدند که زمانشان را از دست داده‌اند و اصلا معلوم نیست که در این مدت چه کاری می‌کردند!

وی با بیان اینکه این اتفاقی بود که متاسفانه رخ داد، بیان کرد: هیئت اجرایی احتمالا تشخیص داده که در نتیجه انتخابات موثر نیست بنابراین نتیجه انتخابات را تائید کرد و اکنون نامه هیئت اجرایی مبنی بر تائید انتخابات را در دست دارم.

خادمی درباره اینکه چرا اکنون نامه‌ای دیگر آن هم بدون تاریخ نوشته‌اند، عنوان کرد: این موضوع احتمالا به این دلیل است که هیئت اجرایی نمی‌خواست در اذهان عمومی زیر سوال برود که چرا از وقتش در جهت منافع کاندیداهای معترض استفاده نکرده است.

بازشماری 85 صندوق مطرح شده در نامه نیز صحت ندارد

وی با بیان اینکه بازشماری 85 صندوق مطرح شده در نامه نیز صحت ندارد، تصریح کرد: هیچ صندوقی توسط هیئت اجرایی بازشماری نشده و در 11خرداد ماه که زمان به اتمام رسیده بود تازه می‌خواستند بگویند که بازشماری صندوق‌ها صورت بگیرد.

عضو هیئت نظارت انتخابات شهر و روستا در استان خوزستان به بازشماری 95صندوق در گذشته اشاره‌ای داشت و ادامه داد: هیئت اجرایی معلوم نبود به دنبال چه موضوعاتی بوده آن زمان که متوجه شد فرصت بازشماری ندارد نامه‌ای به هیئت نظارت زد و در آن از میزان تعداد شکایات و بررسی‌ها و نیز اینکه این شکایات نتیجه‌ای در تغییر انتخابات ندارد و انتخابات مورد تائید است نوشته بود.

وی گفت: هیئت نظارت نیز بر اساس نامه هیئت اجرایی صحت انتخابات پنجمین شورای شهر اهواز را تائید کرد و به فرمانداری داده است حال چرا آقایان چنین کاری را کرده‌اند شاید به این دلیل است که می‌خواستند بگویند ما درصدد انجام کاری بودیماما متاسفانه همین عدم شفافیت و صداقت سبب شده برخی از کاندیداها جوری دیگر فکر کنند.

هیئت اجرایی ناراحت بودند که لیستی که انتخاب شده از جمنا است

خادمی با اشاره به اینکه انتشار چنین نامه‌ای از نظر قانونی خلاف است و احتمالا می‌خواسته‌اند با این اقدام سنگینی بار مسئولیتی که می‌بایست انجام می‌دادند ولی انجام نداده‌اند را از دوششان بردارند، درباره عدم شفاف‌سازی هیئت اجرایی عنوان کرد: هیئت اجرایی به جز فرماندار که دقتشرا در کار دیدیم بر روی بعضی‌ها نظر داشتند و برای آنها مهم بود که چه افرادی بالا می‌آیند.

وی با بیان اینکه از نظر سیاسی برای هیئت اجرایی مهم بود که کدام گروه‌ها بالا می‌آیند، افزود: همچنین ناراحت بودند که لیستی که انتخاب شده از جمنا است بنابراین چنین داستان‌هایی داشتند.

عضو هیئت نظارت انتخابات شهر و روستا در استان خوزستان بیان کرد: هیئت اجرایی به دلیل از بین بردن زمان بررسی‌ها حق برخی از نامزدها را اگر هم حقی داشته‌اند از بین بردند و وظایفشان را نیز انجام ندادند. انتشار این نامه نیز از نظر اخلاقی و قانونی کار بسیار ناپسندی است.

انتهای پیام/

R41468/P1377/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم و با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان بندی پیش برود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسماعیل قزل‌سفلی با حضور در فرمانداری شهرستان زرقان و ضمن بازدید از ستاد انتخابات شهرستان در جلسه مشترک هیات اجرایی و نظارت انتخابات شرکت کرد.

در این جلسه قزل سفلی ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان زرقان در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نهایت ظرفیت‌های شهرستان را برای برگزاری دور دوم انتخابات به کار بگیرید تا میزبان خوبی برای حضور باشکوه مردم فهیم زرقان در انتخابات باشیم.

وی با اشاره به اینکه در دور اول انتخابات کار بزرگی انجام شد گفت: به حمدالله در دور اول، انتخابات با کمترین تخلف و در امنیت کامل برگزار شد و مردم نیز با مشارکتی بالاتر از متوسط کشور افتخاری دیگر برای استان رقم زدند و در این دور نیز با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کنند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: انتخابات جلوه روشن مردم‌سالاری دینی است که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

وی با توجه به اینکه انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان تمام الکترونیکی است، افزود: ما باید با اجرای دقیق و صحیح الکترونیکی انتخابات زمینه را برای برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری به صورت تمام الکترونیکی در کل کشور فراهم کنیم که این امر مستلزم آموزش‌های لازم به تمام عوامل اجرایی و همچنین چگونگی رای دادن با استفاده از صندوق‌های الکترونیک در روز انتخابات به مردم است و این مهم باید تا روز انتخابات ادامه داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم و با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان بندی پیش برود و برگزار شود؛ همچنین لازم است عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان زرقان تمام شعب اخذ رای را در این حوزه رصد و مشکلات احتمالی فنی و کمبود تجهیزات را رفع کنند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم