Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

حجت الاسلام و المسلمین حمید قربانپور معاون آموزشی ستاد نماز جمعه غرب تهران گفت: شناخت فرهنگ و ابعاد فرهنگی شخصیت حضرت امام خمینی(ره) نیاز به شناخت فرهنگ و تعریف آن و نیز شناخت امام راحل دارد.

وی ادامه داد: در واژه ،فرهنگ به معنی نور و فرهنگ به معنی قصد و آهنگ کردن و در حقیقت رسیدن به سوی نور و رهسپار شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌رو باید متوجه باشیم امام راحل فرمودند: انقلاب ما انفجار نور بود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: ما می‌دانیم انقلاب ما انقلاب فرهنگی و صدور انقلاب ما نیز همین صدور فرهنگ ناب الهی و قرآنی است. امام ما انسانی فرهنگی و آشنا با اسماء الهی و عارف بالله و حکیم توانا بودند. ایشان همچنین دانشمندی فرزانه بودند و حرکات، سکنات، کردار و رفتارشان یک درس فرهنگ برای ما به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: امام صفات اخلاقی، علمی و اجتماعی فراوانی را در طی زندگی خویش به منصه ظهور رسانیدند وما با الگویی چون امام می‌توانیم زیبایی فرهنگ الهی را ببینیم؛ و جامعه و جهان را با چنین بینش خدایی آشنا نماییم. ابعاد زندگی امام در برخورد با همسر و فرزند سبک زندگی اسلامی را به ما می‌آموزد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانپور توضیح داد: توجه ویژه امام خمینی(ره) به کتاب در خانه نیز از دیگر وجوه ممتاز شخصیت فرهنگی ایشان به شمار می‌رود. همچنین مدیریت رهبرانه امام فرهنگ مدیریت الهی را می‌آموزد و اگر بخواهیم کمالات بسیار ایشان برشماریم، به ساعت‌ها زمان نیاز داریم. امام خمینی(ره) برای رسیدن به اهدافشان صبر، تلاش و استقامت کردند و در شجاعت و دلیری، هدایت و تعلیم و تربیت نمونه بودند.

وی ادامه داد: باید اﻣﺎﻡ خمینی(ره) ﺭا اﺯ ﻣﻨﻆﺮ ﻗﺮاﻥ و اﻫﻞ ﺑﻴﺖ(ره) ﺷﻨﺎﺧﺖ ﭼﺮاکه ﺩﺭ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎی اﻳﺸﺎﻥ اﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﻧﻬﻔﺘﻪ ﻛﻪ تا ﭼﻪ ﻣﻴﺰان ﺑﻪ ﻗﺮآﻥ و اﻫﻞ ﺑﻴﺖ(ع) و ﻗﺪﻡ ﮔﺬاﺷتن ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺑﺎ ﻗﻂﺐ ﻧﻤﺎی آن توجه دارند و ﺗﻤﺎﻡ اﻣﻮﺭ ﺩﻧﻴﻮی و ﻋﺒﺎﺩی ﺧﻮﺩ ﺭا ﺑﺎ اﻣﻮﺭ و ﻓﺮاﻣﻴﻦ قرآنی تنظیم می‌کنند.

معاون آموزشی ستاد نماز جمعه غرب تهران خاطرنشان کرد: ﺩﺭ ﺑﻌﺪ ﺧاﻧﻮاﺩگی اﻣﺎﻡ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﺷﺎﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ و ﻋﺎﺷﻖ ایشان ﺑﻮﺩﻧﺪ و ﺷﺎﻳﺪ ﺟﻮاﻧﺎﻥ ﻣﺎ ﻧﺎمه‌هایی را ﻛﻪ اﻣﺎﻡ ﺑﻪ همسرشان اﺯ ﺭﻭی اﺷﺘﻴﺎﻕ ﻧﻮﺷﺘﻨﺪ را خوانده ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﻳﺎ ﻧﺪاﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺩﺭ اﻣﺮ ﻫﻤﺴﺮﺩاﺭی کمک ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ در ﻛﺎﺭﻫﺎی ﺧﺎﻧﻪ، ﻣﺮاﻗﺒﺖ اﺯ ﻣﺴﺎئل دینی ﺑﭽﻪ‌ﻫﺎ و توجه به تربیت آن‌ها تا چه اندازه می‌تواند در آینده آن‌ها تاثیرگذار باشد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب

سه هزار نفر از معلمان سراسر کشور امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار خواهند کرد.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • پاسداشت خدمات بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در روز معلم
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان