Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛سیّد روح‌الله مصطفوی مشهور به سید روح‌الله موسوی خمینی در اول مهر سال 1281در خمین مولد شد.امام خمینی (ره) پس از اعلام نتیجه انتخابات تعیین نظام انقلاب، نظام جمهوری اسلامی ایران را بنیان گذارد و تا پایان عمرش رهبر ایران ماند. از او بیش از چهل کتاب در زمینه‌های اخلاق، فقه، عرفان، فلسفه، حدیث، شعر و تفسیر به جای مانده که بیشترِ آن‌ها را پیش از انقلاب ایران نگاشته‌است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام خمینی (ره) در 14 خرداد سال 68 بر اثر ایست قلبی در یکی از بیمارستان های تهران به ملکوت اعلی پیوست.امام خمینی (ره) توجه ویژه ای به مستضعفان داشتند همواره در صحبت های خود از این قشر جامعه یاد می کردند همچنین ایشان آمریکارا دشمن بزرگ ایران می دانستند و باهدف مقابله با سلطه ابرقدرتهای شرق و غرب، مللت های اسلامی را به جهت گیری مجدد به ارزشهای اسلامی دعوت کردند.معمار انقلاب توجه ویژه ای به جوانان و امور مربوط به جوانان داشتند و اشاعه فساد و تعلیمات انحرافی در دانشگاهها و سرگرم کردن جوانان و افراد مملکت به مسایل ویرانگری چون مواد مخدر و عیاشی را ظلم دانستند و همین امر باعث شد که آحاد ملت ایران در برابر این ظلم قیام کنند.امام راحل همچنین به ساده زیستی مسئولان بسیار تاکید داشتند و همواره تاکید داشتند که آن روزی که دولت ما توجه به کاخ نشینی پیداکند فاتحه ملت و دولت را باید خواند.امام خمینی (ره) نصیحت هایی را به مسئولین نظام و مسئولین داشتند و فرمودند:"نه خدا را خوش می آید از این کار و نه ملت را 0ملت ناراحت از این کار،جهات شرعی و اخلاقی را حفظ بکنند و بدگویی از همدیگر اسباب ناراحتی مسلمان ها است .مسلمان ها می گویند ما خون فرزندانمان را داده ایم و قبرستان ها پر است از قبر جوانان ما که در راه این مملکت و در راه اسلام کشته شده اند و حالا که اینها کشته شده اند آقایان از خارج و از داخل آمده اند با هم دعوا می کنند برای چه میراثی دعوا می کنید؟میراث پدر کدامتان است؟قدر آرام باشید و توجه کنید به مسائل.هروقت صحبت می کنید بر ضددیگری نباشید . ماچی جواب مردم را بدهیم؟من نصیحت می کنم -من از لسان اسلام به آنها نصیحت می کنم که با هم اختلاف نکنید."


برای دانلود اینجا کلیک کنید
امام راحل همچنین توصیه هایی به جوانان داشتند: " شما جوان ها بهتر می توانید این راه را پیدا کنید.از ما گذشته .ما قدرت هایمان از دست رفته است . شما بهتر می توانید تذهیب نفس کنید.شما به ملکوت نزدیکتر هستید از پیرمردها.در شما آن ریشه های فساد کمتر استو هر روز بماند زشدش بیشتر می شود. "

برای دانلود اینجا کلیک کنید

:امام راحل در رابطه با جتگ نرم آمریکایی ها بیاناتی داشتند"آمریکا نظامی نمی آورد اینجا.آمریکا نویسنده گوینده می آورد اینجا -آمریکا عمال خودش را که سال های طولانی تربیتش کرده است می فرستند اینجا که اوضاع ما را به هم بزند.آمریکا کردستان رو به هم می زند.تهران را اونطوری مخدوش می کند و گاهی داشگه ها را به هم میزند و گاهی در خیابان ها می ریزند.او اینطور کارمی کند. آمریکا نظامی اینجا نمی فرستد اینه بدتر از نظامی اینجا نمی فرستد."
برای دانلود اینجا کلیک کنید
معمار انقلاب دررابطه با وضع معیشتی مسئولین کشوری گفت:" اون روزی که دولت ما توجه به کاخ نشینی پیداکند فاتحه ملت و دولت را باید خواند. "

برای دانلود اینجا کلیک کنید
در آستانه 14 خرداد وفات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، برآن شدیم تا تعدای از جملات ایشان را در رابطه با مسائل مختلف مخصوصا مستضعفین و آمریکا را که توسط کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است ، در قالب بسته ای خبری برا ی شما آماده کنیم. در ادامه تعداد یاز پست های کاربیران را در این زمینه مشاهده می کنید.
"حضرت امام خمینی (ره):هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بکشید که همین فریاد همگانی مرگ بر آمریکا» برای او مرگ می‌آورد.آمریکا دشمن شماره اول بشر و ما است، آمریکای جهانخوار، بزرگترین دشمن اسلام و مسلمانان جهان می‌باشد، آمریکای حیله گر، دشمن شماره یک است و به خون اسلام و استقلالشان تشنه است. سالروز رحلت مام خمینی (ره) تسلیت."
"سخن امام خمینی: جرم علما و روحانیون این است که از اسلام دفاع می کنند ، از احکام قرآن دفاع می کنند و رودرروی جباران و ستمکاران می ایستند بر سرشان فریاد می زنند که تجاوز به احکام الله نکنید ، سنن الهی را بازیچهء دست خود قرار ندهید.""خدای تبارک و تعالی می فرماید که انبیا را ما فرستادیم،بینات به آن ها دادیم،آیات به آن ها دادیم،میزان برایشان دادیم و فرستادیم؛ "لیقوم الناس بالقسط"[حدید/۲۵]، غایت این است که مردم قیام به قسط بکنند،عدالت اجتماعی در بین مردم باشد، ظلمها از بین برود، ستمگری ها از بین برود،ضعفا به آن ها رسیدگی بشود،قیام به قسط بشود."امام خمینی(ره)، ۱۳۶۰/۶/۱۸"اگر آمریکا و اسرائیل لااله الله هم بگویند ما قبول نداریم."" با اسلامی که جلوی غارت را نگیرد، مخالفتی ندارنداگر شما به سياست استعمارگران كارى نداشته باشيد و اسلام را همين احكامى كه هميشه فقط از آن بحث می‌كنيد بدانيد و هر گز از آن تخطى نكنيد، به شما كارى ندارند. شما هر چه می‌خواهيد نماز بخوانيد؛ آنها نفت شما را می‌خواهند، به نماز شما چكار دارند؟ولایت فقیه ، صفحه22"
"خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و مسئولین کشور پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آ وردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا از اعتبار بیشتری برخوردار شوند.امام خمینی(ره)

"به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که نعمتی که با جهاد عیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید و در راه آن، که نعمتی عظیم الهی و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش می‌آید نهراسید که إن تَنْصروا الله ینْصُرْکُمْ وَیثَبِّتْ اَقدامَکُم"
" ما نمی‏ توانیم از ملت ایران تشکر کنیم، ما خودمان یک نقطۀ ضعیفی هستیم در بین این دریای بزرگ؛ یک قطره هستیم در بین این دریای بزرگ. ما می‏گوییم که خدا از شماتشکر می‏کند. ما که تشکر می‏ کنیم، برای این است که، تشکر خدا را کرده باشیم، شکر شما، شکر خداست. شما مردم، به دنیا ثابت کردید ـ ولو در گوش یک افرادی نگذاشتند برسد، لکن موجش بالاخره می‏رسد ـ شما به دنیا ثابت کردید که ایران زیربار هیچ ظلمی نمی‏رود، و ایران با هیچ تهدیدی از میدان بیرون نمی‏رود، و ایران متکی به یک قدرت عظیم است و آن قدرت خدا. کسی که متکی به قدرت خداست، کسی که ایمان در قلب او هست، کسی که علم به معاد دارد و خدا را می‏شناسد و قضای الهی را می‏داند، این از این معانی از میدان در نمی‏ رود."
"با شکست انقلاب ، ایران دیگر روی خوش نمی بیند خدا می داند که اگر این نهضت شکست بخورد تا آخر دیگر ایران روی خوش به خودش نمی بیند.امام خمینی(ره)31 اردیبهشت 1359."


"وصیت اینجانب به وزرای مسئول در عصر حاضر و در عصرهای دیگر آن است که علاوه بر آنکه شماها و کارمندان وزارتخانه‌ها بودجه‌ای که از آن ارتزاق می‌کنید مال ملت ، و باید همه خدمتگزار ملت و خصوصاً مستضعفان باشید، و ایجاد زحمت برای مردم و مخالف وظیفه عمل کردن حرام و خدای نخواسته گاهی موجب غضب الهی می‌شود، همه شما به پشتیبانی ملت احتیاج دارید. با پشتیبانی مردم خصوصاً طبقات محروم بود که پیروزی حاصل شد و دست ستمشاهی از کشور و ذخائر آن کوتاه گردید. و اگر روزی از پشتیبانی آنان محروم شوید، شماها کنار گذاشته می‌شوید و همچون رژیم شاهنشاهی ستمکار به جای شما ستم پیشگان پستها را اشغال می‌نمایند. بنابر این حقیقت ملموس، باید کوشش در جلب نظر ملت بنمایید و از رفتار غیر‌اسلامی ـ انسانی احتراز نمایید.
وصیت نامه سیاسی_الهی امام خمینی(ره)"
" حضرت امام خمینی(ره):"کشور باید از مغز های پوسیده ی عاشق آمریکا تصفیه بشود".صحیفه_امام جلد۱۰"امام خمینی :توجه داشته باشیدکی دارد خلاف میکند به اسم اسلام کی دارد خرابکاری میکند به اسم‌اسلام اگرعمامه سرش هست بزنیدش کنار."
" نهضت ما با مستضعفین پیش رفت.آنهاکه برای استفاده نامشروع می خواهندسر سفره بنشینندکجا بودندآن روزکه مستضعفین خون میدادند؟امام خمینی."انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟