Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اخيرا دايملر و خودروساز دولتي بايک چين توافقنامه اي را مبني بر گسترش کارخانه هاي مرسدس بنز در پکن امضا کردند.
در مراسم امضاي توافقنامه که در برلين با حضور خانم آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و لي که چيانگ نخست وزير چين برگزار شد، دايملر تعهد داده که خطوط توليد شرکت مشترک Beijing Electric Vehicle Co.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

, Ltd. (موسوم به BJEV) را به منظور ساخت خودروهاي دوستدار محيط زيست ارتقا دهد. اين خودروها شامل انواع اتومبيل هاي هيبريدي و کاملا الکتريکي مي شوند.

آقاي هوبرتوس تروسکا (Hubertus Troska) يکي از اعضاي هيئت مديره دايملر درباره توافق انجام شده گفته:
چين امروز بزرگ ترين بازار خودروهاي انرژي جديد (NEV) محسوب مي شود و دايملر متعهد شده که در راستاي توسعه اتومبيل هاي الکتريکي در اين کشور نقش پر رنگي داشته باشد.

بر اساس اين توافقنامه دايملر همچنين موافقت خود را با تملک سهم کمتر از پنجاه درصد شرکت Beijing Electric Vehicle Co., Ltd. اعلام کرده تا روند همکاري ها براي توسعه خودروهاي انرژي جديد با سرعت بيشتري ادامه يابد.
البته شرکت دايملر از انتشار هر گونه اطلاعاتي درباره ميزان يا ارزش سهم خود امتناع کرده است.

شرکت BJEV در سال 2009 توسط گروه بايک و برخي از سهامداران ديگر به منظور توسعه خودروهاي جديد سبز و دوستدار محيط زيست پايه گذاري شد.
تمرکز اين شرکت بر روي تحقيق و توسعه، توليد، فروش و خدمات رساني به اتومبيل هاي انرژي جديد و اجزاي اصلي اين دسته از وسايل نقليه است. تا به اين تاريخ، محصولات توليدي BJEV شامل پنج دسته اصلي از خودروهاي الکتريکي مي شوند.

بنا بر برخي گزارش ها فولکس واگن نيز در شرف امضاي قرارداد با (Anhui Jianghuai Automobile Co (JAC MOTORS مبني بر تحقيق و توسعه خودروهاي الکتريکي در چين است.
آنطور که شواهد و قرائن نشان مي دهد، چيني ها برنامه مدوني براي ساخت و توسعه خودروهاي برقي و گسترش حمل و نقل سبز در سر دارند؛ به همين جهت آنها به همکاري با کمپاني هاي بزرگ آلماني که جزو پيشتازان صنعت خودرو هستند، رو آورده اند.
اين همکاري ها يقينا تجارب زيادي را در اختيار چيني ها قرار داده و نتايج آن در سال هاي آينده به بار خواهند نشست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمرکز دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان روی خودروهای برقی بود؛ این خودروها می‌تواند با هدف کاهش آلودگی هوا به یکی از مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند.

فرزانه کلاهدوزان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشت، چراکه شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مشارکت‌کنندگان محصولات با کیفیتی را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه اطلاع از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و تبدیل آن‌ها به محصولات دانش‌بنیان بسیار حائز اهمیت است، افزود: برخلاف بعضی نمایشگاه‌ها که تمام وسایل آن‌ها وارداتی است، در این نمایشگاه مهندسی معکوس رخ داده است و واردات نیز به محصولات دانش‌بنیان تبدیل می‌شود.

کلاهدوزان تاکید کرد: تولیدات باید در کشور انجام شود تا بتواند مفید باشد، به‌ویژه اینکه تمرکز دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان روی خودروهای برقی بود؛ این خودروها می‌تواند با هدف کاهش آلودگی هوا به یکی از مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌، توان و ظرفیت‌هایی که در این نمایشگاه دیده می‌شود، مدیریت شهری نیز می‌تواند به اجرای این طرح‌ها اعتماد کند؛ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل، دانش بنیان‌ها نسبت به سال گذشته پر قدرت‌تر ظاهر شدند، همچنین تجربه‌های آن‌ها در زمینه پروتوتایپ به ساخت انبوه رسیده بود که اگر به قرارداد منتهی شود، نتیجه مطلوبی خواهد داشت‌.

کد خبر 750312

دیگر خبرها

  • استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست