Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:41:52 GMT

وزیر نیرو وارد فرودگاه کنارک شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۴۲۶۱۳

وزیر نیرو وارد فرودگاه کنارک شد

به گزارش ایرنا وزیر نیرو در بدو ورود به فرودگاه کنارک این شهرستان مورد استقبال فرماندار، شماری از مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم کنارک و چابهار قرار گرفت.
فرماندار کنارک در حاشیه ورود وزیر نیرو به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به مشکلات گرمای طاقت فرسای بیش از 50 درجه، بحران بی آبی، افت ولتاژ برق و تعرفه های سنگین برق در جنوب سیستان و بلوچستان وزیر نیرو به دستور رئیس جمهوری ماموریت پیدا کرد تا ضمن حضور در استان و بررسی مشکلات گزارش کاملی از نیازها و مشکلات این استان در جلسه روز چهارشنبه هفته جاری به هیات دولت ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیژن بختیار افزود: وزیر نیرو امروز از شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و سرباز بازدید و مسائل و مشکلات حوزه برق و آب را مورد بررسی قرار می دهد.
وی بیان کرد: پس از بازدید میدانی وزیر نیرو، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران کل و مسئولان حوزه برق و آب، جلسه جمع بندی امشب در شهرستان کنارک برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
شهرستان کنارک با 140 روستا براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 98 هزار و 212 نفر جمعیت با 23 هزار و 600 خانوار در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان و همجوار آب های اقیانوسی دریای مَکُّران(عمان) واقع شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب در نشست خبری سوم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ ضمن بیان اینکه ۶۳ درصد از مجموع حجم مخازن سد‌های کشور معادل ۳۱ میلیارد مترمکعب پرشده است، گفت: با اینکه امسال مقدار ورودی به سد‌ها ۹ درصد کاهش داشته است، اما میزان خروجی سد‌ها تقریبا مانند سال گذشته است. 

سخنگوی صنعت آب درباره بارندگی‌های اخیر استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان در سال به طور متوسط ۵۶ میلی‌متر بارش دریافت می‌کند، اما به دنبال سامانه بارشی مستقر در این منطقه، بیش از ۵۰ درصد کل بارش سال آبی خود را ظرف ۴۸ ساعت دریافت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته سخنگوی صنعت آب میزان ورودی سد‌های استان سیستان و بلوچستان طی سیلاب اخیر ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

قاسم‌زاده همچنین به شرایط دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل ۱۲ سانتری‌متر و نسبت به ابتدای سال آبی ۶۰ سانتی‌متر افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: وسعت دریاچه ارومیه ۱۷۰۰ کیلومتر مربع است و ۲.۲ میلیارد مترمکعب حجم آب موجود در این دریاچه تخمین زده می‌شود.

سخنگوی صنعت آب در ادامه نیز درخصوص شرایط کلی سد‌های سیزده‌گانه کشور اینگونه گزارش داد:                                                                                                                                                                                      

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیریت مصرف آب چاه‌های کشاورزی با استفاده از کنترل برق مصرفی این چاه‌ها سیاستی است که وزارت نیرو از سال گذشته در پیش گرفته است تا بتواند از اضافه برداشت آب در بخش کشاورزی جلوگیری کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

طبق گفته سخنگوی صنعت آب با اجرایی شدن این طرح ۶ الی هفت میلیارد مترمکعب یعنی معادل ۲۵ درصد مصرف چاه‌های کشاورزی مدیریت می‌شود. 
قاسم زاده همچنین درباره روند اجرایی شدن این طرح گفت: برنامه مصرفی چاه‌های کشاورزی توسط پیامک به مالکان آنها اطلاع رسانی می‌شود، اگر به این پیامک‌ها توجه نکنند در چندمرحله به آنها هشدار داده می‌شود و در صورت پیروی نکردن از دستورالعمل مصرف، جریمه و برق چاه‌های کشاورزی به برق خانگی تبدیل می‌شود و اینگونه دیگر نمی‌توانند از چاه برداشت داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی در ادامه افزود: تا کنون در سال جاری نیز دو مرحله اطلاع‌رسانی به مردم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به سیستان و بلوچستان
  • آب آشامیدنی کنارک پایدار شد
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک
  • ️آتش نشانان بندرعباس به مناطق سیل زده شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان
  • آب شرب ۱۴۲ روستا در سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ارسال کمک از اصفهان به مناطق متاثر از سیل کنارک سیستان و بلوچستان