Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مجید بهشتی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه خراسان شمالی 15 هزار دستگاه تراکتور، کمباین، دروگر و ... دارد افزود: استقبال کشاورزان استان در زمینه نوسازی ماشین آلات کشاورزی خوب است.
وی گفت: در این پیوند طی 4 سال دولت تدبیر و امید، 4 خط اعتباری مکانیزاسیون برای هزار و 52 دستگاه تراکتور و 56 دستگاه کمباین جذب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به عدم استفاده درست از تراکتور و ماشین آلات گفت: کشاورز فقط ماشین آلات را جذب می کند که در این زمینه خروج ادوات فرسوده و تراکتورهای فرسوده مدنظر است.
بهشتی گفت: باید تصمیماتی گرفته شود که با ورود تراکتور و کمباین بتوان ماشین آلات فرسوده را خارج کرد.
وی با بیان اینکه امسال 350 دستگاه تراکتور و 25 دستگاه کمباین در این استان نوسازی و خریداری می شود افزود: در این راستا 290 میلیارد ریال برای بخش های مختلف منظور شده است که برای زراعت 150 میلیارد ریال، باغبانی 42 میلیارد ریال، گیاهان دارویی 41 میلیارد ریال، منابع طبیعی جنگل و مرتع 41 میلیارد ریال، امور دام 30 میلیارد ریال و شیلات 7.5 میلیارد ریال است.
وی در ادامه اظهار کرد: ضریب مکانیزاسیون خراسان شمالی در پایان سال 95، 1.62 اسب بخار در هکتار بوده که این میزان در میانگین کشوری 1.52 اسب بخار بوده است.
وی گفت: بدین ترتیب می توان گفت: عمر مفید ماشین آلات کشاورزی در خراسان شمالی برابر با میانگین کشوری است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده:سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است

نوربخش در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: از ظهر جمعه شاهد بارش‌های بسیار خوبی را در سطح خراسان شمالی بودیم که اوج آن روز شنبه رخ داد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: از ۹۹ درصد ایستگاه‌های هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد است.

وی در ادامه افزود: بیشترین بارش‌ها از ایستگاه‌های باران‌سنجی روستای کلات اسفراین با ۳۶ میلیمتر، سنخواست ۳۳ میلیمتر، زیدر در شمال شیروان و چناران شهر بجنورد با حدود ۳۰ میلیمتر گزارش شد.

داداشی بیان کرد: ادامه بارش‌های بهاری را به صورت متناوب تا پایان هفته در خراسان شمالی انتظار داریم که طی این مدت برای روزهای انتهای هفته اوج فعالیت سامانه بارشی را پیش بینی می‌کنیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی به صورت بارش باران، رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی این مدت احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد و وزش باد لحظه‌ای شدید در این هفته نیز مورد انتظار خواهد بود.

داداشی بیان کرد: میانگین بارندگی خراسان شمالی در سال ۱۴۰۳ تاکنون ۶۹/۹ میلیمتر بوده است که نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 6097824

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم