Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهروان عاشق حقیقت و انقلاب اسلامی امروز ( 14 خرداد) با حضور در زادگاه خمینی بت شکن در آیین های سوگ سالگرد عروج ملکوتی رهبر فقید انقلاب شرکت کردند و در ضایعه فقدان این بزرگمرد تاریخ عزاداری کردند.
شهرستان خمین روز یکشنبه شاهد حضور هیات های عزادار در بیت تاریخی امام خمینی (ره) بود.
زادگاه معمار کبیر انقلاب گرچه دردی عمیق از فراق یار سفرکرده دارد اما به خود می بالد که آغوش پرورش مردی تحول آفرین و تاریخ ساز بوده است بزرگ مردی که با درایت و دوراندیشی، ارزش های اسلامی را احیا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رهبری بی نظیر که مردم این سرزمین را همراه و همدل خود کرد و انقلابی بنیان نهاد که پناهگاه و امید مظلومان جهان شد.
بیت تاریخی امام که همچون نگینی در دل شهراست از صبح یکشنبه میعادگاه عاشقانی شده که با قلب مالامال از عشق و چشمانی گریان به این مکان تاریخی و معنوی آمدند.
شمیم خاطرات یار در دالانهای گلی خانه قدیمی امام راحل پیچیده گویی اینجا خانه ای است که خاطرات کودکی امام خمینی(ره) را در سینه دارد.
روزه داران در ماه مهمانی خدا در خانه قدیمی و تاریخی که مملو از عشق و صمیمیت و سادگی است به عزاداری، نوحه سرایی، زیارت عاشورا و فاتحه مشغولند.
یکی از عزاداران خمینی در بیت تاریخی امام گفت: خانه امام یعنی خانه انقلاب، خانه شهدا و خانه عشق به این خانه آمدم تا دوباره خاطرات یار را مرور کنم.
محمد علی میرزایی افزود: امام خمینی(ره) رهبری بود که علم اسلام را برداشتند و نظام شاهنشاهی را سرنگون و اسلام را دوباره احیا کردند.
وی بیان کرد: در 14 خردادماه، خورشیدی غروب کرد که با طلوع آن هزار چشمه نور و معرفت در زندگی ملت ایران جوشیده بود.
مهدی عظیمی عزادار دیگرکه از محلات که به خمین سفر کرده ،گفت: هر سال در 14 خرداد به همراه خانواده به خمین سفر می کنیم تا یکبار دیگر با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق کنیم.
یک عزادار دیگر که مادر شهید است در حالی که در یک دست عکس فرزندش و دست دیگر عکس امام خمینی (ره )بود، افزود: بیت تاریخی امام پناهگاه دل های اراتمند ، داغدار، جان های بی قرار و چشم های اشکبار است.
شوکت حامدی افزود: سخنان گوهر بار امام راحل نه تنها در صحیفه نور، بلکه در صفحه جان هر شیفته رهرویی است که قدر آن گوهر تابناک را می شناسد.
امام خمینی 20جمادی الثانی 1320 قمری، مطابق با 30 شهریور 1281 شمسی، در شهرستان خمین در بیت تاریخی و قدیمی در مرکز شهر خمین متولد شد و تا سن 19سالگی در این مکان زندگی کرد و سپس برای کسب علوم دینی در حوزه علمیه عازم اراک شد.
سید روح الله خمینی به دنبال بروز مشکل دستگاه گوارش در 14 خرداد 1368 در سن 87 سالگی به دیار باقی شتافت.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت به عنوان زادگاه امام خمینی (ره) در 61 کیلومتری اراک قراردارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ویژه برنامه مراسم شهادت صادق آل محمد امام جعفر بن محمد ظهر شنبه با سخنرانی آیت الله سید شرف‌ الدین ملک حسینی رئیس حوزه علمیه مدرسه خان شیراز، در مدرسه علمیه خان (شیراز، سه راه احمدی) برگزار شد.

در این مراسم سخنران برنامه به ذکر ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و نقش تربیتی امام صادق (ع)، چگونه پایه‌گذاری مذهب تشیع جعفری توسط این امام همام و تأثیر وی بر اعتلای فرهنگ تشیع، شخصیت علمی این امام گرانقدر و برخورد وی با منتقدان و دانشمندان و… پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، لطف الله شیبانی فرماندار شیراز، سرهنگ صادق سلیمی رئیس پلیس راهور استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس از جمله میهمانان این آئین بودند که با استقبال پرشور برگزار شد.

کد خبر 6096429

دیگر خبرها

  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • ۴۰۰۰ زائر از کردستان به حرم امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران