Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روز گذشته، يکي ديگر از موشک هاي فالکون 9 کمپاني فضايي اسپيس اکس، پس از پرتاب محموله اي به سمت ايستگاه فضايي بين المللي، با موفقيت روي زمين فرود آمد. اين موشک اين بار در فلوريدا و و در پايگاهي به نام Landing Zone 1 بر زمين نشست.
اين موضوع بدان معناست که روند موفقيت اسپيس اکس در فرود آوردن موشک هايش روي زمين ادامه دارد و هر 5 تلاش کمپاني تا به اين لحظه موفقيت آميز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، اسپيس اکس 11 فالکون 9 در اختيار دارد که به فضا رفته و سپس به زمين بازگشته اند؛ برخي از آنها روي زمين و برخي ديگر روي سطوح شناوري در آب فرود آمده اند.
فرودهاي مجدد موشک هاي استفاده شده، ديگر تبديل به روتيني تازه براي اسپيس اکس شده است اما محموله اي که پيش از فرود آخرين فالکون 9 به فضا ارسال شد، از اهميت فراواني برخوردار است. براي اين پرواز، اسپيس اکس از کپسول محموله Dragon استفاده کرد که قبلاً هم در ماموريت چهارم ارسال محموله ناسا در سپتامبر 2014 استفاده شده بود و پيش از بازگشت به زمين، يک ماه در ايستگاه بين المللي فضايي باقي مانده بوده.
اين اولين باري بود که Dragon براي يک پرواز، مجدداً مورد استفاده قرار گرفت و سبب شد تا اسپيس اکس به عنوان نخستين کمپاني خصوصي شناخته شود که وسيله نقليه اي را براي دومين بار به مدار زمين مي فرستد. اسپيس اکس اميدوار است که از اين پس، استفاده بيشتري از کپسول هاي Dragon داشته باشد و سپس، روي نسخه ارتقايافته Dragon با نام Crew Dragon متمرکز شود که خواهد توانست انسان ها را به ايستگاه بين المللي فضايي منتقل کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


آژانس فضایی چین کاوشگری را با هدف جمع آوری نمونه‌هایی از بخش «تاریک ماه» به فضا پرتاب کرد. اقدامی که برای اولین بار در جهان صورت می‌گیرد.

به گزارش فرارو، یک موشک بدون سرنشین حامل کاوشگر «چانگ ای-۶» در حدود ساعت ۱۷.۲۷ دقیقه روز شنبه به وقت محلی از مرکز فضایی ون چانگ به فضا پرتاب شد.

قرار است این کاوشگر در ماموریت ۵۳ روزه خود حدود ۲ کیلوگرم از خاک بخش «تاریک ماه» را برای تجزیه و تحلیل نمونه‌برداری کند.

منظور از بخش «تاریک ماه»، آن بخشی است که از زمین قابل مشاهده نیست، اما این به معنای آن نیست که این بخش پرتو‌های خورشید را دریافت نمی‌کند.

این بخش از ماه دارای پوسته ضخیم‌ترو قدیمی‌تری است که گودال‌های بیشتری دارد و به نسبت سمت دیگر ماه کمتر با گدازه‌ها پوشیده شده است.

دانشمندان امیدوارند که از طریق این پروژه بتوانند نمونه‌هایی را جمع‌آوری کنند که به روشن شدن چگونگی شکل‌گیری ماه کمک کند.

این کاوشگر به نام الهه ماه و یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های اساطیری چینی نامگذاری شده است.

انتظار می‌رود که این کاوشگر در حوضه قطب جنوب - آیتکن که نام یک دهانه بر روی سطح ماه است فرود بیاید که حدود ۲۵۰۰ کیلومتر عرض و تا ۸ کیلومتر هم عمق دارد. سپس ماموریتش که جمع آوری خاک و سنگ از سطح ماه و انجام آزمایش بر روی آن‌ها است را آغاز خواهد کرد.

پرتاب این کاوشگر، اولین ماموریت از سه ماموریت بدون سرنشین به ماه است که چین برای این دهه برنامه‌ریزی کرده است.

دیگر خبرها

  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • فو فایتر؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود