Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@15:06:45 GMT

بی‌هویتی تئاتر در کشور ما بیداد می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۴۴۱۱۵

بی‌هویتی تئاتر در کشور ما بیداد می‌کند

جایگاه تئاتر ما پراکنده؛ خودجوش؛ ناگهانی؛ اتفاقی و بدون هویت جا و مکان اجرایی و سلیقه مخاطب است.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، مریم کاظمی، دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گفتگو باباشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص جایگاه تئاتر کشور ما نسبت به دیگر کشورها گفت: در کشورهای دیگر هیچ تلاش و تمرینی جدا از هویت گروهی و تعلق به یک کمپانی یا حمایت مستمر تولیدی شکل نمی گیرد و این مسئله تئاتر را پا درهوا؛ تنها و یک لا قبا به جای می گذارد و بزرگترین تفاوت تئاتر ما با دیگر کشورها هم در همین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایگاه تئاتر ما پراکنده؛ خودجوش؛ ناگهانی؛ اتفاقی و بدون هویت جا و مکان اجرایی و سلیقه مخاطب است و این جلوی رشد مستمر را می گیرد و تلاش ها بی ثمر می ماند.

وی پیرامون درخواست خود از مسئولان برای ارتقای بهتر بخش کودک و نوجوان اظهار داشت: من درخواست می کنم که سالن های اجرایی بیشتری بسازید. برای تولید تئاتر هزینه کنید. برای تبلیغات مشارکت کنید. آموزش و پرورش و صدا و سیما و وزارت ارشاد به طور مستقیم و سایر ارگان‌ها به طور غیر مستقیم برای حیات تئاتر و نفس کشیدن آن احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: از گروه‌های تئاتری برای استقرار در سالن‌های تئاتری حمایت کنند و کارمندهای تربیت شده و متناسب این حرفه را برای سالن های تئاتری بگمارند. سالن های اجرایی باید کارمندان اداری و فنی و اجرایی و خدمات و حراست با شیفت های کاری مختلف داشته باشند و تداخل سلیقه نباشد. گروه های تئاتری را برای دریافت پول تولید نمایش ها در سیکل اداری سرگردان نکنند و پوستر و بروشور و بنرها را باید چاپ کنند. کارگاه های خیاطی و ساخت و ساز دکور با آرشیو مناسب مجددا تاسیس کنند و کار بیهوده و غلط مدیران قبلی را ادامه ندهند. دست از تجاری کردن سالن ها بردارند. مسئولان حقوقشان را می گیرند اما نمی دانند چه آبی در لانه مورچه ها می اندازند. باید از مشاوران آگاه استفاده کنند نه مشاوران باآرزوهای انجام نشده و حسادت های حرفه ای.

کاظمی درباره اهمیت تئاتر در مدارس تصریح کرد: در مدارس باید درست به اندازه سایر دروس به تئاتر هم پرداخته شود و در برنامه هفتگی کلاس ها گنجانده شود؛ چرا که تئاتر مدارس کسی را بازیگر یا کارگردان نمی کند. مثل اینکه درس ریاضی کسی را ریاضیدان یا درس موسیقی کسی را موزیسین نمی‌کند. هدف دروس مدرسه بیان آموزش های اولیه به طور یکسان و رایگان به همه است تا هیچ بچه ای بدون شناخت و آگاهی شغل آینده اش را انتخاب نکند و به این ترتیب به اندازه دروس دیگر اهمیت دارد و لازم است، عمیقا به آن پرداخته شود و حتی می توان برای آموزش علوم دیگر از هنر نمایش بهره برد.

مریم کاظمی در پایان پیرامون فعالیت های خود در حوزه تئاتر گفت: من هم به عنوان یک فعال تئاتری سعی بر رفع موانع موجود برای رسیدن به وضعیت بهتر در جهت اهداف گروه تئاتر مستقل که سالهاست در آن مشغول به کار هستم، دارم و می کوشم از شرایط موجود بهترین نتیجه را بیرون بکشم.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در پاکبانی

رضا محمدی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم محسوب می شود.

محمدی با تأکید بر اینکه رفت و روب، نظافت و آراستگی شهر یکی از مهمترین مأموریت‌های شهرداری تهران است، افزود: اکثر زباله گردها اتباع هستند که با دستورات قضایی اخذ شده آنها رد مرز شدند.

مدیر عامل سازمان پسماند درباره فعالیت اتباع به عنوان پاکبان در سطح شهر اظهار کرد: در قراردادهایی که میان شهرداری و پیمانکاران منعقد شده عنوان بهره مندی از نیروی اتباع مجاز که دارای مدارک هویتی و ساکن کشور هستند، درج شده است.

محمدی افزود: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم و تخلف در قرارداد محسوب می شود و لذا در صورت فعالیت، از سوی شهرداری و همچنین پلیس امنیت با آنها برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در پاکبانی
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست