Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدنعیم امینی فردرئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به شرایط کنونی این استان در برابر گرمای هوا، اظهار داشت: در حال حاضر توزیع آب و برق در این منطقه بسیار ضعیف بوده و این نحوه توزیع به‌ویژه نسبت به شاخص‌های کشوری بسیار پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی با اشاره به ایجاد موج گرمای بی‌سابقه در استان سیستان و بلوچستان، افزود: ضعف‌های زیرساختی این مناطق بیشتر موجب به وجود آمدن چنین شرایط بحرانی شده و عملاً سرویس‌دهی به مردم را دچار مشکل کرده است.

امینی فرد تصریح کرد: بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان و هم‌چنین به عنوان نماینده مردم ایرانشهر این موضوعات را به وزیر نیرو متذکر شدم. از سوی دیگر جلسه‌ای با مسئولان شرکت توانیر داشتیم و قرار شد که اعتبار ویژه‌ای برای بازسازی شبکه فوق توزیع و شبکه پایین‌دستی توزیع در نظر گرفته شود.
**انتقاد از اعداد و ارقام نجومی فیش‌های آب و برق
رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در بخش دیگر سخنانش به ناعادلانه بودن تعرفه‌های برق در این مناطق پرداخت و تأکید کرد: در حالی گرمای هوای این روزهای این مناطق در حالت عادی از ۵۵ درجه بیشتر می‌شود که بخش اعظم آنها تنها سه ماه از تعرفه گرمسیری یک برخوردارند. این در حالی است که مناطق مشابه در کشور بین شش تا ۹ ماه از تعرفه گرمسیری یک برخوردار هستند. علاوه بر این در بسیاری از نقاط گرمسیری فاقد گاز، ضریب تعرفه برق ضربدر ۶ دهم می‌شود اما این ضریب در مناطق گرمسیر همچون سیستان و بلوچستان اعمال نمی‌شود. این مسئله فشار سنگینی را به مردم این مناطق که اکنون با بحران بیکاری و مشکلات شدید معیشتی روبه‌رو هستند از طریق صدور قبض‌های بالا ایجاد کند.

امینی فرد با بیان اینکه جلسه‌اش با چیت چیان عصر چهارشنبه برگزار شد، تأکید کرد: همانگونه که ما خواسته‌هایمان را به صورت شفاف و مشخص بیان کردیم، انتظار داریم آقای وزیر نیز در مورد تعدیل تعرفه مناطق گرمسیری و همچنین بازسازی شبکه فوق توزیع و شبکه پایین‌دستی توزیع اقدام لازم را انجام دهد.
**میزان برخورداری از آب آشامیدنی سالم در روستاهای ما تنها ۲۵درصد است
وی با بیان اینکه شاخص‌های آب این مناطق پایین است، یادآور شد: برخورداری از آب آشامیدنی سالم در روستاهای بلوچستان حدود بیست و پنج درصد است. بنابراین مشکل عمده‌ای که امروز با آن مواجه هستم این است که ۱۳۰۰ روستا فاقد شبکه آب رسانی بوده و با تانکر آب‌رسانی می‌شوند. این مسئله به دلیل عدم پرداخت وجه پیمانکارانی که این امر را انجام می‌دهند است. البته مذاکراتی برای پرداخت وجه این پیمکاران انجام‌شده است.



امینی فرد با تأکید براینکه در حال حاضر تنها حداقلی از آب آشامیدنی مردم تأمین می‌شود، تصریح کرد: روستاهایی هستند که تا ۴۰ روز هم آب سالم به آنها تحویل داده نمی‌شود.
**از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و توزیع ناعادلانه بودجه گله مندیم
نماینده مردم ایرانشهر گفت: مشکل تنها از وزارت نیرو نیست بلکه مشکل از سازمان برنامه‌وبودجه و نظام بودجه‌ریزی کشور است که باید فکر اساسی به حال این عقب‌افتادگی انجام دهند اینکه صرفاً به وزارت نیرو فشار وارد کنیم مشکل را حل نمی‌کند این وزارتخانه قول داده تا از تمامی امکاناتش برای مقابله با این بحران استفاده کند؛ بنده نیز به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان مذاکراتی را با لاریجانی رئیس قوه مقننه داشتم و در این جلسه درخواست کردیم همانطور که سال‌های قبل اعتبار ویژه‌ای از صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق روستایی تخصیص داده می‌شد، امسال نیز این اعتبار در نظر گرفته شود.

امینی فرد بیان داشت: به‌طور مثال سه سال قبل حدود پانصد میلیون دلار برای این منظور در نظر گرفته شد که باتوجه به مشکلات عدیده امروز کشور در روستاها به نظر می‌رسد حداقل پانصد میلیون دلار دیگر برای توسعه مناطق روستایی اختصاص داده شود.



وی در پایان با اشاره به توزیع ناعادلانه بودجه‌ها در مناطق کشور، خاظرنشان کرد: بعضاً دیده می‌شود بودجه‌هایی برای استان در نظر گرفته می‌شود که به‌صورت عادلانه و براساس نیازها و آمایش سرزمینی توزیع نمی‌شود. که مسئولان استانی باید بدانند بودجه‌هایی که برای توسعه استانی باتوجه به پیگیری نمایندگان به مناطق اختصاص داده می‌شود براساس آمایش سرزمینی و نه براساس سلایق افراد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دکتر مجتبی رفیق دوست گفت: شعار جامعه جهانی دندانپزشکی دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم، عنوان شده و این پویش با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود و این پویش فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است.
وی از تاثیر بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری دیابت، بیماری‌های تنفسی، زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم را یادآور شد و توجه به سلامت دهان و دندان در کاهش موارد ذکر شده را تاکید کرد.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیردار شناخته می‌شود، بنابراین بهره‌گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد