Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر رفیعی عصر یکشنبه طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، امام راحل را احیاگر اسلام ناب در جهان معاصر توصیف کرد و اظهار داشت: امام شخصیتی بود که در قرن جدید درخشید و با اتکال به خدا و با شجاعت، فراست و قاطعیت اسلام را از مهجوریت درآورد و در دنیا نام اسلام و انقلاب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در شرایطی که آیه ها و روایت های قرآنی و حدیثی موجود در باب مسائل و ابواب مختلف فقهی مانند جهاد و حکومت به فراموشی سپرده شده بود، حضرت امام با این انقلاب عظیم و با اتکا به خدا و قدرت مردم و جوانان این آیه ها و مبانی اسلام را در دنیا مطرح کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب این انقلاب بدون نام امام در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.
استاد حوزه علمیه قم همچنین امام را فقیهی عارف، فیلسوف و در مقام علمی یک مفسر قرآن دانست و اضافه کرد: حضرت امام برغم برخورداری از این جایگاه والای علمی، خود را در عرصه سیاست نیز نشان داد و این نکته که دین از سیاست جدا نیست و می توان در کنار برنامه های فقهی، حدیثی، عرفانی و تفسیری، بعد سیاسی اسلام را دنبال و انقلاب را در دنیا مطرح کرد را نیز ثابت نمود.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی همچنین خدا شناسی، دشمن شناسی، دنیا شناسی، حق شناسی و باطل شناسی را پنج ویژگی مهم حضرت امام (ره) ذکر کرد و افزود: امام به خوبی خدا را اطاعت کر، و چون برای خدا حرف می زد همواره در آرامش خاصی قرار داشت و وامدار کسی نبود.
وی همچنین با اشاره به ویژگی دشمن شناسی آن بزرگ مرجع دینی و فقیه عالیقدر جهان تشیع گفت: امام دشمن را نیز به درستی می شناخت و به دنیا معرفی می کرد و وقتی منافقان در زمان حضور او در نجف اشرف به نزدش آمدند آنها را تایید نکرد و همان زمان ماهیت آنها را شناسایی کرد.
رفیعی با اشاره به معرفی آمریکا به عنوان شیطان بزرگ از سوی حضرت امام، افزود: پیش بینی امام راحل مبنی بر قرار گرفتن کمونیسم در موزه های تاریخی نیز حاکی از آینده نگری بسیار دقیق آن حضرت بود.
حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی 14 خرداد سال 1368 در سن 87 سالگی دیده از جهان فروبست و به ملکوت اعلی پیوست.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رحیمی خطیب نماز جمعه ساوه گفت: در عملیات وعدۀ صادق، قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین المللی به اثبات رسید.
---------
حجت الاسلام میرصادقی امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: معلمان افسران میدان پیشرفت و مهمترین عوامل هویت سازی فرهنگی و اعتلای علمی جامعه هستند.
-------
حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ملی شورا‌ها گفت: شورا‌ها به عنوان نماینده مردم هستند و برای مطالبه گری از مسئولین و رفع مشکلات و کاستی‌ها در شهرستان باید اهتمام بیشتری داشته باشند. 
-------
 حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند، به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به حمله موشکی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در قضایای اخیر، مسئله تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زده و موضوع اصلی شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است.
-------
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام طاووسی امام جمعه آشتیان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران در عرصه تولید و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر بزرگ جامعه بیش از پیش توجه شود.
----
حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون دوران بعد از انقلاب با قدرت از تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی پاسداری می‌کند و این دستاورد‌ها و توانمندی داخلی جوانان برومند این سرزمین است که هیمنه اسرائیل و آمریکا را فروریخته است.
-------
حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد گفت: شهدا پهلوانان واقعی هستند، پهلوان الگویی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شودند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.
------
حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان با اشاره به هفته کار و کارگر، گفت: در دین مبین اسلام در زمینه مقام کارگر بسیار تأکید شده تا جایی که پیامبر(ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند و این نشان از مقام والای این قشر تأثیرگذار در جامعه دارد.

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور