Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۴۵۰ «دیده بان» برای حفاظت از جنکل های این استان به کار گرفته شد.

شیرزاد نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر مهمترین اقدامات انجام گرفته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در راستای مدیریت، پیشگیری و اطفاء حریق در جنگلها و مراتع را شامل تهیه و تدوین طرح پیشگیری از حریق در جنگلها و مراتع استان، ایجاد خطوط «آتش بر» به خصوص در مناطق بحرانی و مستعد حریق، به کارگیری ۴۵۰ نفر دیده بان در ۱۵۰ نقطه بحرانی استان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. عنوان کرد.

وی گفت: انعقاد قرارداد به منظور نصب دوربین های شناسایی حریق در بام لرستان، ویسیان و کاکا رضا به صورت آزمایشی، تشکیل کشیک های شبانه روزی اطفاء حریق در مرکز استان، شهرستانها و بخش ها، گشت، مراقبت و کشیک حریق به صورت مستمر، راه اندازی سامانه تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴، طراحی و نصب تابلوهای ترویجی و هشدار دهنده پیشگیری از حریق از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان همچنین هماهنگی با صدا و سیما برای فرهنگ سازی و پیشگیری از حریق با پخش تیزرهای تلویزیونی، برنامه زنده، مصاحبه و ...، آموزش روستائیان ساکن در حاشیه جنگل و مناطق جنگلی، همکاری سازمان جنگل ها در خصوص کشف ماهواره ای حریق و انعکاس به استانها، پیگیری برای خرید ۳۰ دستگاه دمنده ضد حریق برای مقابله احتمالی با آتش سوزی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق

ایسنا/سمنان به‌دنبال مفقود شدن یک دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی، استاندار سمنان خواستار بسیج امکانات برای یافتن این دختر ۲۴ ساله شد.

سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت طی یک دستور فوری، خواستار بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی، به‌منظور پیدا کردن دختر ۲۴ ساله مفقودی در شهرستان میامی شد.

استاندار سمنان با توجه به اعلام مفقودی این دختر جوان در جنگل دشت شاد شهرستان میامی، ضمن تماس تلفنی با مسئولان‌ مرتبط از جمله فرماندار شهرستان میامی، دستور داد تمامی امکانات، تجهیزات و توان نیروی انسانی موجود به همراه تیم‌های کمکی از سایر شهرستان‌ها و در صورت نیاز از سایر استان‌های همجوار، نسبت به جست‌وجوی دقیق منطقه تا حصول نتیجه اقدام شود.

وی تاکید کرد: از هیچ کوششی در این زمینه به منظور رفع دغدغه‌مندی خانواده این دختر مفقود شده دریغ نشود.

گفته می‌شود، دختر ۲۴ ساله حوالی ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبشهت به قصد پیاده‌روی از منزل خارج شده و به سمت جنگل دشت شاد حرکت کرده ولی تاکنون باز نگشته است. به دنبال اعلام این خبر، نیروهای مردمی و امدادی با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود، به‌صورت گسترده عملیات جست‌وجو را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای حفاظت از جنگل‌های ایلام همه پای کار بیایند
  • ۱۱۰هزار مدرسۀ آسیب‌دیده در کشور سال ۱۴۰۳ نوسازی می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های همیاران طبیعت در مدیریت شرایط بحرانی
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد