Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:15:24 GMT

بازشماری مجدد ۱۴ صندوق بازشماری شده رای در آبادان 

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۴۵۸۶۵

بازشماری مجدد ۱۴ صندوق بازشماری شده رای در آبادان 

آبادان – رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آبادان گفت: با کسب موافقت از هیئت نظارت استان، کار بازشماری مجدد ۱۴صندوق از ۳۰ صندوق رای بازشماری شده در آبادان انجام می شود. 

احمد زندی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پیشتر توسط گروه منتخبی از افراد معرفی شده از سوی بسیج و اداره تعاون خرمشهر و پس از ارزیابی آنها و دریافت تائیدیه از سوی هیئت نظارت استان، کار بازشماری ۳۰ صندوق مورد اشاره بیشتر کاندیداهای شورای اسلامی شهر آبادان توسط گروه یاد شده و در محل فرمانداری آبادان به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جوسازی حاصل از انتشار عکسهای مربوط از روند بازشماری آرا توسط برخی از افراد در فضای مجازی برای خدشه وارد کردن به این اقدام اظهار کرد: این افراد به صورت کاملا بی طرفانه اقدام به بازشماری آرای صندوقهای مربوطه کردند.

زندی با بیان اینکه کار بازشماری آرای ۳۰ صندوق یاد شده، تنظیم صورت جلسات، ورود اطلاعات به سامانه مربوطه، تطبیق اطلاعات و مغایرت گرفتن انجام و گزارش مربوطه به هیئت نظارت استان خوزستان ارسال شده است، تصریح کرد: برخی ها با انتشار مطالبی خلاف واقع در فضای مجازی، موضوع انتخابات در آبادان را باطل خواندند و این در حالی است که چنین چیزی هنوز از سوی هیئت نظارت استان تائید و اعلام نشده و تاخیر در اعلام نتیجه بازشماری آرا نیز به منزله صحت گفتار این افراد نیست.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان آبادان گفت: به هر حال وقتی انتخاباتی با این وسعت و طی دو روز کار مستمر بخواهد دنبال شود، امکان بروز خطا توسط شمارندگان آرا آن هم با توجه به کثرت کاندیداها و صندوقهای اخذ رای وجود دارد اما این به معنای دخل و تصرف در آراء نیست.

زندی افزود: رای مردم برای ما حکم حق الناس را دارد و از این رو تمامی دست اندر کاران امر برگزاری انتخابات اعم از هیئت های اجرایی، نظارت، فرمانداری و سایر افراد مرتبط تمامی تلاش خود را برای صیانت و پاسداری از آراء مردم بکار برده اند.

وی اظهار کرد: اقدام برخی از افراد در انتشار مطالبی تحت عنوان مهندسی انتخابات و یا شمارش آرا به نفع و یا ضرر کاندیداها کار شایسته و درستی نیست.

زندی با اشاره به کسب موافقت هیئت نظارت استان خوزستان در بازشماری مجدد ۱۵ صندوق از ۳۰ صندوق بازشماری شده تصریح کرد: برای انجام بازشماری مجدد این صندوقها و طی مراحل بعدی آن، ۵ روز کاری زمان تعیین شده و به این ترتیب تا پایان هفته جاری نتیجه نهایی آرا انتخابات شورای اسلامی شهر آبادان اعلام می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم؟

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه‌های تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر انتخابات تمام‌الکترونیک خواهند داشت. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 22 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. در دور اول انتخابات که جمعه 11 اسفند برگزار شد، 245 نماینده منتخب شدند و سرانجام 45 کرسیِ دیگرِ مجلس، به مرحله دوم کشیده شد.

نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شودبا هماهنگیِ وزارت کشور و شورای نگهبان، در دور اول در حوزه‌های انتخابیه رشت و خمام، قم، ملایر و آبادان انتخاباتِ تمام‌الکترونیک داشتند و در این مرحله، حوزه‌های «تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر» انتخابات الکترونیکی دارند.

در فیلم زیر، شیوه‌ی رأی‌دهیِ الکترونیکی را مشاهده می‌کنید:

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی هر دو حوزه انتخابیه خوزستان برای برگزاری انتخابات
  • ویدیو/ چگونه در صندوق‌ های الکترونیکی رأی دهیم؟
  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم؟
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد( پنجره) در صندوق ذخیره فرهنگیان